recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klient ser ikke netværk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKlient ser ikke netværk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: Klient ser ikke netværk?
    Sendt: 20-December-2007 kl. 19:25

Jeg har længe kørt med to klienter - en Philips SLA5520 og en Noxon iRadio. For et par dage siden mistede Noxon'en kontakten til mit trådløse netværk, men Philips'en kører lystigt videre på mit trådløse netværk. Jeg har prøvet at flytte Noxon'en helt tæt på min trådløse router, men nej: Noxon'en ser ikke mere mit trådløse netværk (wep-krypteret i øvrigt).

Til gengæld ser Noxon'en bunker af andre trådløse netværk i min ejendom! Nogen der har et bud på, hvordan det kan være, at min ene klient godt kan se mit netværk og spiller lystigt som altid, mens min anden klient pludselig er blevet "blind" over for alle andre netværk end lige mit eget?!

kris 

Redigeret af kris - 20-December-2007 kl. 19:34
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 00:55
Du har ikke skjult dit netværk?
Prøv at taste det ind manuelt. Det har jeg gjort, fordi det netop er skjult.
Du skal så indtaste din SSID og din kode.

Kan du ellers få kontakt til den via pc'en?

Venligst
Søren
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 08:53

Har jeg prøvet. Men som sagt ser jeg jo mit netværk på min anden klient, så skjult er den jo ikke... jeg synes, det er meget mystisk... Noxon'en er fra den ene dag til den anden blevet ubrugelig. Men min Philips-oldsag er ikke til at slå ud!

kris

PS: Kun via LAN kan jeg få kontakt til Noxon'en.

Redigeret af kris - 21-December-2007 kl. 08:54
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2007 kl. 17:52

Problemet er løst! Jeg kontaktede Noxons glimrende hotline - og svaret var jeg ALDRIG selv kommet op med. Det viser sig, at Noxon (modsat Philips) IKKE fungerer med WLAN, hvis man kører med wifi channel 12 eller 13 på sin trådløse router. Og det gjorde jeg. Så nu har jeg skiftet til kanal 6 - og vupti: Min Noxon lever igen.

kris

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu