recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klikke lyde fra 42PX70 - Er det en fejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKlikke lyde fra 42PX70 - Er det en fejl?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
swoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 07:00

Blot til orientering, så har mit plasma tv nu været forbi et autoriseret Panasonic værksted. Det tog sin tid for dem at opdage fejlen og jeg måtte da også være foruden mit nye legetøj i mere end 1 mdr. inden de kapitulerede. De kunne sagtens høre kliklydene, men det var umuligt for dem at finde en løsning på fejlen.

Mit fjernsyn blev således ombyttet og i samme forbindelse besluttede jeg mig for at gå op i luksusklassen hvor valget stod på 42PX700. Et valg jeg bestemt ikke fortryder.

Et par rosende ord til Søren og Christian fra Buddinge Radio og TV (www.totaltv.dk), som har givet en udsædvanlig god service. Fik ombyttet fjernsynet uden problemer og så snart 42PX700 ankom i butikken, gik der ikke mere en 10 min før de stod med varen foran min hoveddør.

MVH

SwooN

Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2007
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 10:43
Jeg har også klikkelyde fra mit og jeg tror det er pga varme at der er noget der giver sig lidt. Når mit har været tændt i et stykke tid, så begynder de, men det er noget jeg godt kan leve med. Efterhånden hører jeg det slet ikke. 
Til top
swoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 16:43

Klikkelydene på mit fjernsyn var simpelthen ikke til at holde ud at høre på. Inden jeg indleverede fjernsynet til Panasonic værkstedet, så mente jeg, at der kunne være tale om følgende to fejltyper:

1. Ganske rigtigt som du selv nævner det - varmeudvikling fra fjernsynet, som får rammen til at give sig 
  2. Defekt relæ

Efter samtale med Panasonic værkstedet var der dog intet der tydede på, at det var som følge af varmeudvikling. Disse problemer var primært at finde i første generations Panasonic plasma tv.

Om det så har været et defekt relæ, finder vi aldrig ud af. En ting er dog sikkert - mit nye TV siger INTET!  

MVH

SwooN

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 10:19
Nu er mit tv begyndt at klikke tilfældigt efter det har stået tændt i lidt tid.

Lydene er ret tilfældige og imellem 10-20 klik i timen, det er måske ikke voldsomme, men jeg ligger mærke til dem, og det irritere mig. Og det kan ikke være rigtigt

Nogle som har erfaringer med at få tv'et byttet/reperaret igennen mm-vision. Eller sender de bare en videre til en Panasonic værksted, så det er Panasonic det sker igennem?
Vil egentlig gerne have det ordnet, for det er jo et skønt tv ellers. Håber ikke det er noget bøvlerri som vil tage evigheder
Til top
JesperK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-April-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 13:31
Hvis mit TV gav mellem 10-20 klik i timen, ville jeg godt nok synes det var meget voldsomt. Og jeg ville ikke tvivle et sekund på at få det sendt til rep.
/Jesper
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 13:59

Du skal selvfølgelig have repareret dit TV hvis det irriterer dig. Det kan jo også godt blive værre hvis du ikke får gjort noget.

Angående rep. tid, så kan det måske godt blive en langtrukken affære. Hvis du sætter dig lidt ind i købelov/rep. tider kan du jo nævne det over for MM-vision, og så kan det jo være du får det hurtigere lavet??

mvh Christian
Til top
swoon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 20:34

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Nu er mit tv begyndt at klikke tilfældigt efter det har stået tændt i lidt tid.

Lydene er ret tilfældige og imellem 10-20 klik i timen, det er måske ikke voldsomme, men jeg ligger mærke til dem, og det irritere mig. Og det kan ikke være rigtigt

Nogle som har erfaringer med at få tv'et byttet/reperaret igennen mm-vision. Eller sender de bare en videre til en Panasonic værksted, så det er Panasonic det sker igennem?
Vil egentlig gerne have det ordnet, for det er jo et skønt tv ellers. Håber ikke det er noget bøvlerri som vil tage evigheder

Hey Sploink

Som du kan se i tråden, så har jeg selv stået med en plasma skærm, der klikkede. Det var simpelthen ikke til at holde ud. Jeg fik sendt den til et autoriseret panasonic værksted via forhandleren TotalTV.dk. Selve fejlsøgningen tog meeeeget lang tid - næsten én mdr. Indledningsvist kunne de slet ikke høre klikke lydene, men pludseligt ringede værkstedet for at gøre opmærksom på, at de kunne høre fejlen. Det var ikke muligt at finde ud af hvor klikke lydene kom fra, så værkstedet besluttede sig for at sende sagen videre til Panasonic Danmark, der sagde OK til en ombytning. Værkstedet jeg var i kontakt med hed vist Alfe Radio og TV.   

Held og lykke med ombytningsprojektet!

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu