recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køling af CPU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøling af CPU

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 19:47

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hvorfor f....flytter i ikke den HTPC til et andet rum....Hver gang i laver et nyt indlæg beskriver i begrænsninger i Airflow og lowprofile grafikkort og slotin og slimline bluray mv. Så bruger i 5 uger og 10.000 på at bygge en kasse der kan stå forand jeres fjernsyn og som i er trette af pga støj.... Jeg forstår det ikke...

Synes at Pizzabagers HTPC er flot, gennem arbejdet og synes også det er en flot artikel. Men altså i begrænser jer på Grafikkort på PSU på Motherboard på alting... Du kan altså godt få et "strømbesparende motherboard + processor og kabinet der er mere fleksibelt og mere lydløs...Alle har vel for helvede en entre hvor de ikke ser fjernsyn?...HDMI kablerne udvikler sig ikke ligeså hurtigt som din PC.....Ej heller gør betjeningen....En windows mobil kan styre hele lortet via wireless, harmony kan styre det hele via RF/Z/Wave... Host Global cache girder harmony....

LOL havde jeg faktisk tænkt på for starten af, men har desværre ikke mulighed for medmindre jeg dækker stuen til med kabelbakker, og lange kabler, har allerede antenne kabel på næsten 15 meter, og netkabel på det samme, der er langt til et rum det skan stå, medmindre jeg satte det på altanen, men det tror jeg ikke er nogen god ide.. 

Til top
larskb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2007
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=716 703&SiteID=17

Service heder "Ati External Event Utility"

/Lars

juhuu nogen der kender til det.. okay, hvordan sørge jeg får den bliver stoppet efter genstart?

Æhh, sæt servicen til disabled, så starter den aldrig

Til top
finnogangela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Hvorfor f....flytter i ikke den HTPC til et andet rum....Hver gang i laver et nyt indlæg beskriver i begrænsninger i Airflow og lowprofile grafikkort og slotin og slimline bluray mv. Så bruger i 5 uger og 10.000 på at bygge en kasse der kan stå forand jeres fjernsyn og som i er trette af pga støj.... Jeg forstår det ikke...

Synes at Pizzabagers HTPC er flot, gennem arbejdet og synes også det er en flot artikel. Men altså i begrænser jer på Grafikkort på PSU på Motherboard på alting... Du kan altså godt få et "strømbesparende motherboard + processor og kabinet der er mere fleksibelt og mere lydløs...Alle har vel for helvede en entre hvor de ikke ser fjernsyn?...HDMI kablerne udvikler sig ikke ligeså hurtigt som din PC.....Ej heller gør betjeningen....En windows mobil kan styre hele lortet via wireless, harmony kan styre det hele via RF/Z/Wave... Host Global cache girder harmony....

Tak for kaffe...

Du glemmer helt nydelsen ved at ved at sidde nær den sagte susen af et system, man selv har støjdæmpet med alt fra gode komponenter til rene Georg Gearløs løsninger -

og så er f. eks. Antec kabinettet da pænt at kigge på

Hva´ om du sparede på galden og brugte dine erfaringer med dét, der åbenbart ligger dig på sinde - "pc i et andet rum" - konstruktivt på f. eks. en guide?

Hvis placering i et andet rum ikke skaber flere problemer end det løser, er det da bestemt vejen at gå. Jeg har bare nada viden om/erfaring med det - men derimod en del erfaring med støjdæmpning (som jeg synes er sjovt og gerne delagtiggør andre i på foranledning). 

Redigeret af finnogangela - 11-September-2008 kl. 21:57
Til top
finnogangela Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2004
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Mange 1000 tak for alle jeres svar!

Jeg ender op med at købe det samme kabinet, men skifter så de 2 standard 120mm blæsere ud med 2 Yate Loon D12SL blæsere, det skulle klare evt støj fra dem.

Velbekomm

Skal måske lige sige, at selv Yate Loon blæserne efter min smag larmer for meget uregulerede - men hvis du har mulighed for at bruge 3-trins reguleringen fra de originale eller Speedfan eller noget 3.?

I mit system holder 2 af dem (én på Ninja, én bag i kabinettet) skruet ned til 50% min E6600 2.4@3.2 på under 50C (sammen med et passivt kølet gf8600, lune Crucial ram og et par diske..)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af larskb larskb skrev:

Til Pizzabager

Hvis det er ATI Grafik drivere du køre med fandt jeg på et tidspunkt et link der beskrev at man skulle stoppe og disable en service der heder noget med "ATI Event"

Nå denne køre bliver min cpu ændret fra 5% til 100% i power management og den bliver sat tilbage hvis du ændre det

Dette sker ikke når servicen er stoppet. Jeg ved ikke om det har nogen negativ effekt men jeg har haft den stoppet det sidste halve år.

EDIT: Se dette link

http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=716 703&SiteID=17

Service heder "Ati External Event Utility"

/Lars

Så fik jeg lige fixet det og det virker, super tak..

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu