|
Køling/luft til forstærker |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | ||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som skrevet er hullet fyldt helt ud - så ja den bliver formentlig kvalt... Det er et lukket Montana modul. Ellers må jeg ud og kigge på ny forstærker - som ikke er ligeså dyb, men giver jo ikke mere luft til siderne - vil være en løsning - så den får mere luft bagtil og så montere i blæser bag..? Fandt disse blæsere: LINK Mvh Mads
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Hvor dyb er den afspiller der står øverst ?
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
|
Montana Modulet er 45,5 cm dyb.
Forstærker er ca 44,5 cm dyb (når diverse kabler er monteret) Bluray afspiller er 26 cm dyb (når diverese kabler er monteret)
|
||
![]() |
||
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
|
Jeg tror køling er den løsning jeg umiddelbart ville ty til. Noctua har nok det bedste rygte og det får man vel ikke bare lige.
Et par af disse: http://www.coolerkit.dk/shop/noctua-nf-s12b-uln-2305p.html Og en sådan en: http://www.coolerkit.dk/shop/ekstern-230v-psu-2396p.html Jeg mener at have læst det vigtigste med køling er at få varmen væk - det vil sige at blæserne skal suge luften ud eks. i bunden. Jeg antager dit møbel ikke er hermetisk forseglet så den kolde luft kommer automatisk ind.
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Nå ja, men hvis du har din receiver placeret sådan, så er der jo ingen tvivl om at Pioneer ikke selv ved hvordan deres egne produkter bedst behandles. Du burde næsten fortælle dem at de tager fejl, det er da synd at de lever i sådan en vildfarelse.
![]() |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Er det ikke temmeligt ulogisk, at have udsugningen i bunden?
|
||
![]() |
||
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
|
Jo det kan du have ret i, men er det ikke ret grimt at have det i toppen? - Og hvor mange graders forskel giver det i praksis?
|
||
![]() |
||
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
|
En hel del, da varm luft stiger op. En blæser i bunden har lille/ingen funktion. Det optimale vil være en blæser i bunden der trækker kold luft ind og en blæser i toppen der suger den varme luft ud. |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Ingen effekt ligefrem?
![]() Sæt blæser i bunden til at trække luft ind i møblet, placer gummiring mellem receiver og blæser for at sikre luften ikke fiser ud gennem bunden af receiveren, done. Den varme luft trækkes ud gennem fronten af møblet. Er receiveren af en god kvalitet sidder der en blæser i toppen til at trække luft ud så man får en pust-pull configuration.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
enig jeg havde 2 stk blæsere til mit gamle lexicon effekt. Mont i et argon møbel , som Steve Jones skriver. det var meget effektivt |
||
![]() |
||
|
Super så tror jeg det er løsningen jeg prøver... Men forstår ikke helt det med gummiringen - forstærkeren er denne: Pioneer SC-2022 Redigeret af Mads A - 06-Maj-2013 kl. 11:20 |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Gummiringen er til for at sikre at luften presses til at løbe gennem forstærkeren og ikke tager den nemme vej under forstærkeren. Ringen er en form for indløbskanal.
Hvis ikke denne sættes på vil du have mindre køleeffekt fra blæseren, da forstærkeren udgør en modstand for blæseren i langt højere grad end modstanden ved at løbe mellem forstærkeren og møblet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |