|
Køling/luft til forstærker |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | ||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har du brug for yderligere forklaring så skriv en pm!
|
||
![]() |
||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
|
Har du et billede af sådan en ring.. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det kan du sige, men de tar bare munden fuld for at undgå evt retsager. Jeg har tidligere haft en stor class A forstærker lukket inde i et glasrack med låge, og den døde langsomt. Så med fri luftgennemstrømning og masser af luft ovenover, tror jeg det går. Forstærkeren blir' kun håndlun efter mange timers drift. |
||
![]() |
||
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
|
Korrekt. At blæse luft ud i bunden har lille til ingen effekt. At tage luft ind i bunden, er en anden snak. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19855 |
|
Man skal bare sikre sig at der er lufthuller i bunden af forstærkeren op til der, hvor der bliver varmt. En LX83 eksempelvis ser sådan ud under bunden, her er der ikke meget ved at tvinge luft op under: ![]() Klaus |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Noget ala dette.. ![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg tror bare du overvuderer konvekstionsstrømmen..
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Præcis! Her er horisontal køling et must. Og den indbyggede blæser sidder også i venstre side. ![]() Redigeret af Kampus - 06-Maj-2013 kl. 12:41 |
||
![]() |
||
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
|
Kampus - hvor ville du så placere blæser?
|
||
![]() |
||
|
Min SC-2022 er opbygget ligesom det billede af LX83 - som Kampus viser...
Fast bundplade og med blæseren i venstre side.. Hvad gør jeg så? Mvh Mads
|
||
![]() |
||
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
|
Jeg tror man er nødt til både at have en blæser der puster og en der suger, og så passende afskærmning der tvinger luften igennem receiveren. I receiveren er det ikke et enkelt sted der bliver varmt, de 5-7 forstærkere fylder en del så hele kassen skal køles.
|
||
![]() |
||
|
Ligesom "Steve Jones" foreskriver?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |