recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køling/luft til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køling/luft til forstærker

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Montana Modulet er 45,5 cm dyb.

Forstærker er ca 44,5 cm dyb (når diverse kabler er monteret)

Bluray afspiller er 26 cm dyb (når diverese kabler er monteret)

Så er der jo masser af plads bag din Bluray til at der kan være en række blæser der suger luften op fra SR rummet og blæser luften ud af Bluray rummet. Det er mere diskret end hul i bunden, men hvis du slet ikke vil lave hul er det jo lige meget.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 06:55
Halløj

Følgende status.. Jeg har boret et hul i venstre side af møblet (ud for blæseren i forstærkeren) - så den får luft indefra skabet ved siden af...

Så må vi se om det er nok..

Mads

Redigeret af Mads A - 08-Maj-2013 kl. 07:22
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19855
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 10:15
Hvordan kommer der luft ind i skabet ved siden af?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 10:52

Halløj

Følgende status.. Jeg har boret et hul i venstre side af møblet (ud for blæseren i forstærkeren) - så den får luft indefra skabet ved siden af...

Så må vi se om det er nok..

Mads
Den forstår jeg ikke, du vil hellere "ødelægge" to Montana reoler end montere et par blæsere i din SR?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvordan kommer der luft ind i skabet ved siden af?

Klaus

Ja der er jo en låge for Confused
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 16:06
Efter en nat med lange målinger og udregninger, kan jeg hermed fremvise resultatet af min forskning:
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 20:35
Det er sku CFD på højt plan, Hans JTongue
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 19:46
Hvordan går det med kølingen?
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 08:55
Den spillede noget længere end den plejer - men den cuttede desværre igen..

Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 08:56
Så overvejer kraftigt af købe en anden forstærker (har kig på en SR7005) - men ja nu må vi se...
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 23:25

Så overvejer kraftigt af købe en anden forstærker (har kig på en SR7005) - men ja nu må vi se...

Hvorfor prøver du ikke med en blæser?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 10:02
SR7005 er da lige så stor. Marantz skriver også 20 cm luft over, og luft ved siden.
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu