|
Køling/luft til forstærker |
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var lidt forvirrende at læse denne tråd, så jeg ved ikke om dette er blandt de løsninger som har været nævnt.
Bord hul i bunden bagerst (udenpå) i den ene side til 1 stk. 120 mm blæser, den skal trække luft ind og presse alt den varme luft ud igennem de små sprækker rundt om receiveren. Hvis det ikke er nok med en blæser, så bor hul til nummer 2 i den anden side. Man vil jo ikke kunne se nogle blæsere der sidder bagerst i bunden og de vil ikke sige særligt meget. Så kan der ligge en strømskinne med en trafo eller du kan trække strøm et andet sted fra til blæserne. Redigeret af Cyberguyen - 15-Maj-2013 kl. 10:13 |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Jeg sidder lidt i samme situation med en forstærker med for lidt luft over. Den er godt nok ikke gået ned endnu men den bliver temmelig varm når den kører A mode
Derfor overvejer jeg også at lave noget køling om ikke andet så for potentielt at kunne forlænge apparatets levetid. Med hvad er jeres holdning til dette scenarie: Forstærker med lidt plads i siderne, lidt mere for oven men ikke som manualen foreskriver. Bore huller i toppen af sidepladerne og monterer blæsere. Men så bliver jeg i tvivl om hvad der er bedst. 1) At blæse den varme luft væk ved at blæse hen over apparatet fra begge sider (eller bare den ene) ![]() 2)At blæse fra den ene side imod den anden som så suger og derved lave et kontinuerligt horisontalt flow over forstærkeren ![]() 3)At suge fra begge sider så den varme luft bliver trukket væk ![]() Er der nogen der har en holdning til det?
Redigeret af Berdel - 23-Maj-2013 kl. 13:08 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg ville hive kold luft ind bagfra og så hoj oppe som muligt.
Den kolde luft vil synke ned under apparatet og den varme luft til løfte sig over apparattet og komme ud foran foroven. Det giver maksimal gennemstrømning i din situation.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Jeg glemte at skrive at den er åben bag til.
Derudover bliver der nærmest dannet en luftlomme over forstærkeren da der er en liste i top front og bag som set på billedet. Jeg forestiller mig at der kommer et varmluft område som jeg gerne vil have væk og skabe noget cirkulation over forstærkeren Redigeret af Berdel - 23-Maj-2013 kl. 12:03 |
|
![]() |
|
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
den bedste loesning er uden tvivl blaese varm luft ud in oeverste hjorene (helst I den side hvor transformeren sidder) modsatte side nederest saetter du et filter.
du skal altid have et filter for hvaer blaeser. grunden til det er bedst at saette blaeseren til at fjerne den varme luft, og den baer saettes I transformer siden for at undgaa at "traekke" den vare luft gennem recieveren, og ved at saette et filter nederest I modsatte side er at du kan traekke kold luft ind. du maa aldrig saette 2 blaesere I uden 2 filter, de vil bare modarbejde hinanden.. Redigeret af Visca Blaugrana - 23-Maj-2013 kl. 12:31 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |