|
Køling til surround |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var en god idé. Jeg har taget hylden ud, så forstærkeren har et helt rum for sig selv. Jeg kunne også bore et hul i bundpladen direkte under forstærkeren.
|
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Havde jeg så meget plads fandt jeg en hylde og lavede et stort hul under forstærkeren.
Så ville jeg placere hylden 15- 20 cm over bunden af skabet. Dermed kan der trækkes luft ind bagerst i hullet nedenunder og ind gennem nederste del af frontstoffet. Luften suges op gennem hullet under forstærkeren og tvinges derfor gennem forstærkeren og ikke rundt om forstærkeren. S10 vil så skubbe luften ud gennem frontstoffet øverst. Klaus |
||
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var en god idé. Jeg kan hæve den ca. 10 cm, mere er der ikke plads til. Jeg kan dog se, at den samlede vægt på blæser og forstærker rammer 14,5-15 kg og UNNU kan bære 12 kg. pr. hylde. 😬
Redigeret af Basknudsen - 27-August-2020 kl. 20:58 |
||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis alt går galt, så laver du en hylde selv.
Du napper en 16 mm MDF plade (Eller 19 mm hvis du vil have kraftigt gods!) Så skærer du den ud i hyldens størrelse og laver hul i midten til ventilation. Så laver du klodser på 9 cm bredde og lige så dyb som skabet og stiller dem på højkant ude ved de to sidevægge og ligger hylden ovenpå. Nu har du en custom hylde der kan bære lige så meget vægt som elementet selv, du kan overfladebehandle den fuldstændigt som du vil og du har en original UNNU hylde i overskud, der ikke er hverken boret eller savet i. Nå ja - og der er plade nok til at du kan lave en ny hylde, hvis et eller andet går galt ;-) Klaus |
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kunne sagtens være en mulighed. Tak for hjælpen, jeg må i gang med at se hvordan jeg får en S10/T10 til landet.
|
||
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5265 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har lige prøvet at tjekke. Den har nogle riller i langs fronten og bagsiden samt nogle kortere riller ned langs højre/venstre side.
|
||
|
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej igen
Lige en opdatering. Jeg har skrevet med AC Infinity og de anbefaler ikke en af deres Aircom units med mit setup, men derimod en af deres Airplates. Så nu er jeg i gang med at undersøge det, men det virker som værende noget mere omstændigt.
|
||
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Airplate sikrer bare ikke luftflow gennem din forstærker. Den sørger bare for at der er luftflow gennem dit møbel. Klaus
|
||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, men overvejede om man kunne montere den blæser der suger frisk luft ind, i bunden under receiveren.
|
||
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan man, men husk også at hvis du trykker luft direkte op i receiveren, kommer støvet med samme vej.... Klaus
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |