recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klip af ledning på bose acoustimass 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klip af ledning på bose acoustimass 10?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:02
Google, så får du den på hj siden
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Google, så får du den på hj siden
Jeg vil gerne vide hvad for en DU har læst i. Du kommer jo frem til noget andet end det jeg kommer frem til ved at se i den jeg er kommet med et link på.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:15
http://www.bose.dk/DK/da/Images/owners-guide_ACOUSTIMASS-10%20speakers_ACOUSTIMASS-6-speakers_AM294330_04_tcm91-36043.pdf
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

http://www.bose.dk/DK/da/Images/owners-guide_ACOUSTIMASS-10%20speakers_ACOUSTIMASS-6-speakers_AM294330_04_tcm91-36043.pdf
Tak. Og hvor sikker er du på at der er delefilter i SW. Hvis du kender en eventuel delfrekvens må du også gerne oplyse den. 
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:36
Det er han vel ikke? Men det "kan" jo være det hænger sådan sammen? Lidt træls og stå og klippe det hele i stykker, for så at finde ud af at subwooferen indeholder delefilter også... (hvilket jeg også nemt kunne forestille mig!)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af jakob_kp jakob_kp skrev:

 
Og subwooferen er sat til som den skal. Bose har gjort det således at selve reguleringen af basen sidder i subwooferen, og deraf intet kabel der skal gå i subwoofer indgangen.
Der kommer "lyd", det er bare ikke noget at råbe hurra for :)

Det er ikke korrekt. Der skal gå et kabel fra sub-udgangen til subben, hvis der findes en udgang på receiveren. Det står ret tydeligt i manualen.

EDIT:

Med henhold til om der er delefilter i subben, så ser det ud til at højtalere skal stå til LARGE, ifølge manualen, hvilket tyder på at der sidder et delefilter i subben.

Jakob, du kan evt prøve at ændre på crossover frekvensen i receiveren for at tjekke det :)


Redigeret af wernermeyer - 28-December-2013 kl. 17:50
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Det er han vel ikke? Men det "kan" jo være det hænger sådan sammen? Lidt træls og stå og klippe det hele i stykker, for så at finde ud af at subwooferen indeholder delefilter også... (hvilket jeg også nemt kunne forestille mig!)
Bemærk at der er strømstik i SW modulet, det indikere at der er en SW forstærker. De par jeg har set der har været opbygget sådan har ikke haft delefilter indbygget, men det er da en mulighed for at disse har.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 17:48
 
 Det vil jeg også mene, idet der også i manualen er følgende at finde:

Højttaler Indstilling af modtageren

• Venstre og højre LARGE

• Midt LARGE

• Venstre og højre surround LARGE

• LFE/Subwoofer ON

 Det er IKKE uvæsentligt at lave den indstilling.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:03
tekniken sidder i - basmodul, accoustimasmodul eller hvad man nu vælger at kalde den, og sikkert også delefilteret.
Jeg vil lige påpege, at det er altafgørende for lyden, at der bliver
kalibreret med den medfølgende dvd.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:07
 
 Ja, det siger ligeledes sig selv. Er det ikke opsat optimalt, så er lyden jo heller ikke optimal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:13
Ja, jeg regner med at det er lettest at ha de forskellige delefiltre samlet i Sub (har forøvrigt haft sådan en for mange år siden, ikke Bose). Der står jo, som andre også bemærker, at HT indstillinger på reciever skal være "large" på alle 5 HT. Så det betyder at der skal filtreres inden, og det foregår i Sub.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 19:14
Jeg har set lidt mere i manualen og er kommet frem til at der nok delefilter i. Ikke fordi at der står at højtalerne skal stilles til Larges for lige nedenunder står "Bemærk: Hvis din modtager har muligheden, bør LFE- eller Subwoofer-indstillingen være ON og crossover-værdien på det laveste tal, der er muligt, hvilket typisk er 80 Hz". Teksten fortæller ikke at højtalerne skal stilles til Small når det lille "tricks" udføres hvilket gør manualen skal tages med et vist forbehold. Hvis SW indeholder et delefilter vil det ikke gøre nogen forskel om der køres Small+LFE eller Large.

Når jeg alligevel nu mener at der nok er delefilter i SW er den knap der hedder BASS (der er også en til LFE).

Til Trådstarter
Du skal så ikke starte med at klippe de ledninger, der var jeg nok for hurtigt ude det beklager jeg. Hvordan finder du så ud af om der er et delefilter i SW kassen. Træk en ledning direkte til en front højtaler og hør om det lyder anderledes (mere bas) end den anden front højtaler der er forbundet igennem SW kassen.

Men du kunne jo også starte med at forbinde det SW kabel der skal i LFE out på din Denon og så hører hvordan det lyder.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu