recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klip af ledning på bose acoustimass 10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Klip af ledning på bose acoustimass 10?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 19:30
Jeg er ret sikker på det er det mgl kabel til sub pre-out, der er skyld i den tynde lyd.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 19:38

Er det tilfældet, så er det jo ikke i følge de i manualen givne retningslinier.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er det tilfældet, så er det jo ikke i følge de i manualen givne retningslinier.

Kommer vel an på hvordan receiveren er sat op.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 20:04

I manualen fremgår det at SW kun kører når LFE tilslutning bruges.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 20:31

I manualen fremgår det at SW kun kører når LFE tilslutning bruges.

Ikke sådan jeg forstår det. Hvor præcis læser du det?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 20:41

Prøv at se den fine tegning der er om hvordan tilslutningerne foretages.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 20:52

Prøv at se den fine tegning der er om hvordan tilslutningerne foretages.

Der står flere gange at LFE kun skal bruges hvis det er relevant for receiveren. Min tolkning er, at der sidder et delefilter i subben. Derfor vil den også spille bas selvom den ikke er koblet til LFE udgangen, hvis altså receiveren er sat op til det(Højtalere sat til large, sub til off).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 21:03
Elendigt sprogbrug i den manual. " hvis det er relevant". Der skulle ha stået " hvis der ER en Sub udgang"

Redigeret af Kampus - 28-December-2013 kl. 21:09
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Prøv at læse første post igen. Jeg tror reciever er opsat med Sub til on, og uden LFE kabel, derfor ingen bas!

Der står at subben ikke levere som den skal, altså spiller men ikke nok. Kan være jeg har tolket det forkert :)

Jeg synes det passer fint med at have sat sub til on, og crossover på f.eks 100 Hz. Det giver jo tydeligvis problemer hvis der ikke er et kabel koblet til sub-udgangen.
Til top
jakob_kp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Februar-2013
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_kp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 21:28
Har ikke lige været på de sidste par dage, men kan se der er kommet en pokkers masse svar :)

Det er et ældre bose sæt jeg har, og flere af jer nævner at der er en tilslutning til subwooferen. Det er da også normalt på de nyere Bose's sæt, men desværre ikke på mit. I kan evt. se følgende billede som viser tilslutningen bag subben: http://peecee.dk/upload/view/428523

Men kan se på det hele, at det formegentlig ikke er muligt "blot" at klippe ledningerne :/

Har dertil også gjort ALT hvad der burde gøres under instillinger og testet diverse muligheder, med det samme resultat; Der er lyd i subben, men den er bare utrolig lav :/

Redigeret af jakob_kp - 29-December-2013 kl. 21:30
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 23:47
Hej Jakob

Det billede hjælper gevaldigt. Det hjælper bl.a. til at finde den rigtige manual:

De svar der er givet tidligere i tråden, er sket ud fra en forudsætning at det var Version III og ikke Version II.

Se på side 13 hvordan din Receiver skal indstilles.

Jeg vil gætte på at du blot skal sætte Subwofer = Off, så vil det give en verden til forskel.

Redigeret af u2pia - 29-December-2013 kl. 23:50
Til top
jakob_kp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Februar-2013
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_kp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 00:10
Fik nok ikke lige pointeret det nok i starten at den var så gammel ;)

Og alt er sat som det er i manualen, og der er bare ikke specielt meget go på subben :/
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu