|
klippe mkv eller ts-filer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2013 kl. 00:43 |
Hvilket program er nemmest og hurtigst til at klippe hoved og hale af mkv eller ts-filer?
På forhånd tak :-) Niels |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger mmg fra MKVToolNix pakken til at lave .ts om til .mkv og samtidigt klippe hoved og hale af filen. Jeg må dog finde klippe-punkterne på anden vis, og klippene har kun en præcision på ca. 2 sekunder.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
jeg bruger handbrake til at konvertere, men mangler bare at kunne kunne klippe filerne til, og det går ikke så godt med at sjusse sig frem :-)
Niels |
|
![]() |
|
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Bruger "Smart Cutter". Enkelt og let at bruge samt stor præcision.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Jeg bruger TMPGEnc MPEG Smart Renderer 4. Den kan lave frame-accurate klipning af stort set alle formater (og evt. indsætte et klip foran og bagi med sort skærm).
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
du kan jo teknisk set også gøre det direkte i handbrake - du skal bare vide ret præcist hvor du vil klippe fra og til :) (oppe ved "titlen" er der noget med hvilken "angle" du vil konvertere. Dette kan ændres til eksempelvis sek eller frames, så har du viden på forhånd om præcist fra hvor til hvornår du vil konvertere, så kan du skrive det der. - men det er selvfølgelig ikke lige en point and click løsning!)
|
|
![]() |
|
Hentede smart cutter (uregistreret) det ser nemt ud, og jeg formoder, at hvis man registrerer/betaler, kan man gemme sit klip direkte. i min søgen fandt jeg freemake video converter, det kan både fjerne klip og konvertere. Det er ikke så nøjagtigt, men det virker fint, så mange tak for de forskellige tips, gemmer dem så jeg har noget at vælge fra.
Niels |
|
![]() |
|
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Smartcutter fungere fint i gratisudgaven, også gemme. Mener blot den laver et vandmærke kort tid i starten.
|
|
![]() |
|
Fint med smartcutter, jeg havde bare besvær med at finde filerne, de lå under et andet directory. Så nu bruger jeg tssplitter (joining) smartcutter og så handbrake, alt simpelt og nemt.
Tak for tipsene, Niels |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |