recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - klippe mkv eller ts-filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

klippe mkv eller ts-filer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: klippe mkv eller ts-filer
    Sendt: 29-December-2013 kl. 00:43
Hvilket program er nemmest og hurtigst til at klippe hoved og hale af mkv eller ts-filer?
På forhånd tak :-)
Niels
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 00:58
Jeg bruger mmg fra MKVToolNix pakken til at lave .ts om til .mkv og samtidigt klippe hoved og hale af filen. Jeg må dog finde klippe-punkterne på anden vis, og klippene har kun en præcision på ca. 2 sekunder.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 01:13
jeg bruger handbrake til at konvertere, men mangler bare at kunne kunne klippe filerne til, og det går ikke så godt med at sjusse sig frem :-)
Niels
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 06:00
Bruger "Smart Cutter". Enkelt og let at bruge samt stor præcision.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 10:21
Jeg bruger TMPGEnc MPEG Smart Renderer 4. Den kan lave frame-accurate klipning af stort set alle formater (og evt. indsætte et klip foran og bagi med sort skærm).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 11:29
du kan jo teknisk set også gøre det direkte i handbrake - du skal bare vide ret præcist hvor du vil klippe fra og til :) (oppe ved "titlen" er der noget med hvilken "angle" du vil konvertere. Dette kan ændres til eksempelvis sek eller frames, så har du viden på forhånd om præcist fra hvor til hvornår du vil konvertere, så kan du skrive det der. - men det er selvfølgelig ikke lige en point and click løsning!)
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 12:51
Hentede smart cutter (uregistreret) det ser nemt ud, og jeg formoder, at hvis man registrerer/betaler, kan man gemme sit klip direkte. i min søgen fandt jeg freemake video converter, det kan både fjerne klip og konvertere. Det er ikke så nøjagtigt, men det virker fint, så mange tak for de forskellige tips, gemmer dem så jeg har noget at vælge fra.
Niels
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 13:28
Smartcutter fungere fint i gratisudgaven, også gemme. Mener blot den laver et vandmærke kort tid i starten.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 22:10
Fint med smartcutter, jeg havde bare besvær med at finde filerne, de lå under et andet directory. Så nu bruger jeg tssplitter (joining) smartcutter og så handbrake, alt simpelt og nemt.
Tak for tipsene, Niels
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu