recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Knaldperles hjemmebio - V1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Knaldperles hjemmebio - V1

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2013 kl. 21:02
Omtalte stik er vist primært beregnet til steder hvor der skal stå et møbel foran og det vigtigste derfor er at det fylder mindst muligt ud i rummet.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Amalskaer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-December-2010
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Amalskaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 14:06
Det er mig en gåde, at du har valgt at bruge biografstole som siddepladser. Det er nok det mest ubehagelige stole at sidde i.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Amalskaer Amalskaer skrev:

Det er mig en gåde, at du har valgt at bruge biografstole som siddepladser. Det er nok det mest ubehagelige stole at sidde i.

Kunne det tænkes, at han synes man sidder godt i dem?
Til top
Knaldperlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2013
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 13:21
Man sidder ualmindelig godt i dem. Ryglænet kan slås tilbage, og jeg har lavet forstøtte til dem i samme røde farve.

Det er stole fra Imperial - rigtig gode!
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 11:29
Haha, jeg er vild med at du har valgt farven på væggen ud fra dine Converse sko. Lækker farve i øvrigt, næsten samme variant som den jeg selv valgte til min hjemmebiograf da jeg selv havde et dedikeret rum til formålet (snøft, er stadig ikke kommet mig over at jeg måtte opgive den pga. flytning Disapprove).

Jeg har dog lidt svært ved at se om det er et dedikeret rum eller om det er en stue eller et værelse. For hvis det ikke anvendes til andet end TV-bio, så er stolene efter min mening en fed detalje der lige sætter prikken over i'et. Jeg kan desværre ikke kommentere på valget af udstyr, da jeg ikke kender nogle af komponenterne, men vil alligevel slå et slag for en SR-receiver med HD-lyd. Prisen er efterhånden så lav, at man kan få dem kastet i nakken og du vil kunne høre forskel. Så hvis jeg var dig, så ville jeg i stedet bruge Troldtekt-pengene på en god receiver og så vente lidt med loftpladerne.

Ellers ser det ganske fint ud, ledninger, kabelbakke, hvid reol etc. behøver jeg ikke kommentere på, for du er allerede klar over vigtigheden af de små detaljer, så disse bliver nok snart løst alligevel. Tongue
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 16:07
Hej bony,

Tak for et meget behageligt svar.

Jeg vil prøve at besvare det så godt som overhoved muligt.

Mht. farven: Ja, jeg er også selv ret glad for netop den farve. Den er ikke så mørk at rummet føles mindre - derimod føles det meget mere hyggeligt. De kiggede godt nok også lidt inde i malerforretningen, men lavede den gerne.

Rummet er IKKE dedikeret bio, for så havde jeg nok også valgt en noget større skærm og "bedre" lyd. Lyden synes jeg dog jeg er fint tilfreds med til mit brug (300 W er sgu fint nok ) Jeg vil dog alligevel lige zappe lidt rundt på den reciever du omtaler - det var måske noget (når nedenstående møbelserie er indkøbt)

Ledningerne er ordnet nu (billeder kommer snarest), reolen venter jeg lidt med, har lidt planer om at købe en reol og TV-bord i valnøddetræfiner fra IKEA (serien hedder for resten STOCKHOLM), men de er dog ret dyre, så det bliver ikke lige foreløbigt.

Loftet venter vi lidt med indtil jeg har undersøgt sagerne, for der findes jo akustikplader i gips (de gode gamle fra skolen med huller i).
Til top
Ullaklem Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2013
Sted: Danmark
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullaklem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 10:47
Ej det er sørme godt nok lavet!!! Jeg overvejer at min mand skal have sig sådan et underholdningsrum og sad netop og ledte efter inspiration til det. Han fylder 50 og elsker alt teknik...skærme...lyd... ja jeg ved ikke så meget om det. Men derfor må man jo surfe lidt rundt. 

Det er nogle virkelige særlige stole som du har der. Jeg er meget imponeret over dem og jeg gætter at de er svære at få fat i? Jeg har fundet dem her i stedet som jeg tænker også kunne være yderst brugbare i et medierum (eller hvad siger i?) det er disse: http://unoliving.com/bill-laenestol

Jeg har valgt at stolene og medieudstyret bare skal være i top... så fylder jeg ud med ikea ting ligesom dig. 
Tak for inspiration. Hvis der er nogen der tilfældigvis har et forslag til TV i 40 tommer så vil jeg meget gerne høre det. Ellers ender jeg bare med at gå efter det sikre...og dyre...

Hilsen "gør-det-selv" Ulla

Til top
Erikmolni Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2013
Sted: Nyborg
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erikmolni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 11:03
Jeg tror din mand bliver glad for den gave! Mht til valg af skærm, lyd og medier, så vil jeg forslå dig at gå i en butik og snak med dem om det. Alle på nettet skriver jo gerne at deres er det bedste. Saml lidt inspiration i Fona eller noget og så gå ind og læs anmeldelser her på nettet.

- og jeg er ganske enig med stolene - meeen jeg ville nok købe alle møblerne et ordentlig sted og undgå Ikea. Selvfølgelig hvis der ikke er penge til mere er jeg enig i din prioritering. 

God fornøjelse med projektet. 
til Knaldperlen - hvordan fik du skaffet biografstole?
Fra Erik

Gå aldrig ned på ordentlig udstyr!
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 11:05
Hvis du ikke allerede har besluttet dig for hvordan det skal se ud kan du f.eks. kigge i dette galleri:

EDIT: ... og overvej kraftigt om ikke der kan blive plads til en større skærm end 40". 50" koster ikke ret meget mere og der er absolut en bedre oplevelse.

Redigeret af dpny - 14-November-2013 kl. 11:09
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 11:44
Mange tak for de fine ord, Ulla, det varmer meget :)

Mit TV er 40" og jeg er udemærket tilfreds. Jovist, der findes større og sikkert også bedre, men det er FullHD, så jeg lider ingen nød :-)

Lysanlægget på 300 Watt er sat ned til 1500 i Bilka i øjeblikket. Jeg gav 2300 så vidt jeg husker.

Jeg poster snart nogle flere billeder, som jeg vitterligt håber du kan bruge til en større inspirationskilde - ellers er der jo også MANGE andre biografer her på recordere. Det er tiden værd at sidde og kigge.

Til både du og Erik:
Stolene er fra Imperial i København og kostede 1500kr. Hvis du sender mig en privatbesked med dit telefonnummer kan jeg evt. lige sende dig en SMS med nummeret til dem det sælger dem? :)

Mvh

Redigeret af Knaldperlen - 14-November-2013 kl. 11:45
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 11:58
Det er også fair nok. Jeg mente ikke at du skulle skifte dit TV. Det var mere til Ulla som skal købe nyt. Der Synes jeg det giver bedre mening et købe 50" eller større da prisforskellen er beskeden. Selvfølgelig under forudsætning af at der i det hele taget er plads.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 13:02
You're so right ;-)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu