recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Knallert går i stykker under eftersyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKnallert går i stykker under eftersyn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Knallert går i stykker under eftersyn
    Sendt: 01-September-2011 kl. 20:53
Her skal Sandal vist på banen - eneste jeg lige "kender" til der har styr på den slags her.
 
Min kammerat indlverede i dag sin Knallert 45 til 3000km eftersyn hos forhandleren.
 
Der konstateres at der skal skiftes ventiler. Det dækker garantien og altså forhandleren. Så langt så godt.
 
Da denne reparation forsøges udført sker der det at tændrøret knækker/flækker under forsøg på udtagning. Dette må ifølge forhandleren ikke ske, men skete altså alligevel
 
Nu fortæller forhandleren så min kammerat, at leverandøren  stiller sig på bagbenene og forlanger dokumentation for at dette er sket ved serviceeftersyn, og ikke er kundens (min kammerats) egen skyld, samt dokumentation for at service-eftersynene er overholdte (det er de)
 
Der fulgte IKKE en decideret servicebog med - dette accepterer forhandleren. Ved første service min kammerat fik foretaget blev de enige om at skrive det ind senere (i den servicebog de altså i dag godkender ikke er udleveret).
 
Nu vil forhandleren have at min kammerat (kunden) skal dokumentere at servicen er overholdt, ellers er det noget "bøvl" som der siges på godt jysk.
 
Min kammerat fortæller mig, at han 100% har opfattet situationen som om, at går det i knude mellem leverandør og sælger, så hænger regningen på ham - ellere rettere, sælgeren/forhandleren vil ikke pille ved det så, og så er det jo i realiteten kunden der står med aben.
 
Lang historie kort:
 
Det kan da for hulen ikke blive en bet/et problem for kunden/køberen, at der sker et uheld under udførsel af service hos en autoriseret forhandler ? Er dette ikke udelukkende en sag mellem sælger/forhandler og leverandør, eller er der noget ret og rimelighed jeg har misset ?
 
Jeg mener, er ens bil til autoriseret service-eftersyn, og mekanikeren baldrer forruden, så kan regningen da aldrig have hos kunden ???
 
Er det samtidig også min kammerats opgave 100% at dokumentere at services er overholdte ? Bør en forhandler ikke også stå til ansvar her bare lidt ? Især med tanke på at der IKKE findes en decideret servicebog.
 
 


Redigeret af Kip James - 01-September-2011 kl. 20:55
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 20:57
man må jo gå udfra at forhandleren har en ansvarsforsikring som dækker de skader de påfører andres ejendom... bare lige min første tanke
Mvh

René
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 21:06
Ja, ikke ?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 21:19
Jeg ville kontakte forbrug.dk, de vil kunne fortælle hvad din kammerat skal gøre.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-klagemuligheder/saadanklagerdu/klagtilforbrugerklagenaevnet/klag-online
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 07:51
Forhandleren kan dokumentere at tændrøret er knækket under service. Ingen andre.
 
At knallerten har fået alle service eftersyn kan forhandleren vel også dokumentere.
 
Bed forhandleren om at reparerere knallereten.
 
Et knækket tændrør kan da ikke være det store problem.......
 
Hvis han nægter..... Gå til en advokat eller lokal avisen.
 
Alternativt. Find en anden forhandler.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 08:36
Din kammerat kan vel dokumentere udførelse af service via en faktura!?
 
M.v.h.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 09:56
jeg har stået på mc og scooterværksted i mere end 12 år - det der er sku for langt ude. jeg har prøvet at stå med en importør som prøver at krybe udenom en evt garanti rep.
i starten af 45 knalertens liv, var der rigtig mange problemer med ledningsnettet. det var ikke baseret på at skulle bruges i det danske vintervejr. i starten blev langt størstdelen lavet på forhandleren regning, ind til der begyndte at danne sig et mønster.
summe sumarium.
hvis forhandleren vælger at drage kunden ind i en sag omkring et defekt tændrør ( som godt kan knække/flække , hvis man trækker skævt i tændrørsnøglen) under en garanti rep, så skal kunden finde sig en anden forhandler. Det bør foregå internt mellem forhandler og importør.
der er IKKE kundens problem.
Under alle omstændigheder - hvad blev der af god service......det er jo ikke et nyt topstykke vi snakker , men skallede 20 ,-
Til top
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 17:43
Tak for svarene indtil nu - især fra p.las
 
Jeg vil lige understrege, at vi ikke endnu har noget at udsætte på den venlige forhandler, jeg kan bare bekræfte, at der blev udtrykt lidt mellem linjerne, at kunne de ikke ordne sagen internt mellem forhandler og importør, så stod kunden lidt med aben...
 
Men...jeg skriver i datid - min kammerat har oplyst at han har fået en repareret scooter retur uden beregning. Forhandler og importør havde vist stor-skændtes, men det er i og for sig sagen uvedkommende. Sagen gik i orden - heldigvis.
 
Igen - jeg takker for opmærksomheden. Mest på vegne af min kammerat, der bestemt har været noget kun nervøs for om han nu kunne komme i fedtefadet. Jeres input har være med til at underbygge min egen holdning og dermed berolige ham.
 
Skide godt, recordere
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 15:45
Glem alt om garanti, servicebog mm.
 
Hvis værkstedet har ødelagt noget, så er det også værkstedet der skal betale.
 
Længere er den ikke, forudsat det selvfølgelig kan dokumenteres, at det er værkstedet der har ødelagt det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu