recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Knudsens stuealter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKnudsens stuealter

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 12:03
Mange tak betho - jeg skal har undersøgt markedet for kabelbakker, men jeg skal også tage højde for at kablet skal kunne nå når armen er strakt ud. Går lige et par dage før jeg får tid til det ;) Det næste projekt bliver nok først og fremmest at få lavet det køling jeg tidligere har nævnt til Onkyoen, der er trods alt nærmest ingen luft til den udover lidt bagved den.

Møblet fandt jeg i Biva til 1200 bobs.

Mål (bxhxd): 187,4x44,5x49 cm.
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 14:00

ser da fint ud ;)

angående kabelbakke, jeg har selv lige sat mit op i sidste uge (Vogels EFW 6345 jeg bruger) og løsningen på dit "problem" er, afset så meget kabel du har brug for for at skærmen komme helt ud, og så smid en normal kabelbakke op hvor den kan lægge i.. så "folder" kablerne sig bare bag skærmen når du skubber den ind.. kan lige tage et billede af mit når den er ude og helt inde, hvis du er interesseret??

Mvh

Stephen
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 14:14
 Jeg vil i hvert fald gerne se det. Det lyder FANCY!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 14:22
Jeg vil gerne se dit Stephen - kan man ikke se kablerne når de folder sig bare skærmen ?
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 14:33

Nej det kan man ikke.. eller dvs. lige nu har jeg lidt "problemer" med at mit strømkabel kan ses, men det skal jeg bare lige have til at folde sig rigtigt.. du kan se en af de nyeste posts i min "hjemmebio" tråd hvordan det ser ud når de bare hænger normalt.. her er der lidt billeder af hvordan det ser ud:

Foldet helt sammen

oppe fra når den er foldet lidt ud, og fra venstre side når den er foldet helt ud..

Sys lige I også skulle se det her, for det her er jeg ret stolt over, da jeg lavede dette på øjemål, før det der plastik var sat på.. og plastikket går nogle cm længere ned end selve rammen som jeg på det tidspunkt kun kunne se.. men har alligevel lige ramt på millimeteren

Vogels har været så smarte at lave en "kanal" man kan sætte kablerne ind i noget af stykket ud af beslaget som I kan se, og dette hjælpe jo så også lidt til at kablerne bliver foldet rigtigt.. Jeg ved ikke lige hvordan dit det er .. ?

Mvh

Stephen
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 14:39
Hej Lars

Et sent svar, men:

ja, man kan godt få råd til de dyre ting som studerende - men det kræver en solid indtægt og en priotering.

Selv er jeg 3. semester på AAU, og jeg tjener INGEN penge ved siden af SU'en - bortset fra når det er sommer.

Når det er sommer arbejder jeg som lagermedarbejder på et tørvarelager i Aalborg SV. Lønnen er "kun" 118 + bonus ~ 130-140 kroner i timen. Det er så lidt vildt at tænke på jeg arbejdede i næsten en hel sommer for at få råd til mit 5090, men det har bestemt været det værd.

Ellers gælder det om at finde de rigtige tilbud. Mine KEF har jeg købt fra Fona i Lyngby storcenter. De havde lige nogle rester de skulle af med, så der fik jeg KEF 5005.2 til 7999. Det var så inkl. fragt med DHL, udvidet forsikring og 2 standere til mine baghøjttalere. Så var det bare at finde en billig Onkyo, og der fandt jeg en 805 i sølv til 5000.

Så man kan sige at jeg har fået et rimelig fint setup, men dog en del billigere end hvis jeg havde købt til normalpris.

Jeg er selv rimelig tilfreds med udstyret. Det er også hvad der maksimalt kan være i en 35 kvm. stor lejlig med eget bad og køkken
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 23:51

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

..og så synes jeg det er værd at nævne, at PS3'eren kun bliver overgået af BD-afspillere som koster 5000 og op - den er dog stadig hurtigere til at starte op end de er. Dvs, at PS3'eren er virkelig value for money hvis man både skal se film og spille spil. Jeg er overbevist om at du nok skal komme i gang med at game PS3 når du først har prøvet et ordentligt spil til den.

Og ja, pas på - jeg skulle også bare have et Sony W3000 da jeg blev medlem - prøv at se i min signatur hvad jeg har nu at elektronik

Mvh Anima, ingeniørstuderende, 3. semester

haha ja jeg startede med at købe en xbox 360'er UDEN hdmi port - jeg var nemlig i den gode tro om at jeg skulle da absolut ikke have nogen fladskærm lige forløbig haha.

Redigeret af SteffenD89 - 20-November-2008 kl. 00:01
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 06:35
Efter en længere pause har jeg et par fornyelser til setuppet. Denne post vil kun vedrøre et lille hyggeprojekt jeg lavede for nylig, hvor jeg udbyggede mit nuværende setup, ved at udnytte min recievers zone2 udgange. Til det formål lavede jeg en volumekontrol så jeg kunne styre højtalerne i zone2 uden at skulle ind i stuen for at skrue ned.

Her ses potmetret som udgør volume kontrollen og terminalen som jeg tilslutter højttalere med.

Samlet i hus forfra

Samlet og monteret bagfra

Opsat i skabet

Potmetret til dette projekt hjalp Peter fra Harbosound mig med at finde, så stor tak til ham :) Grunden til at jeg ikke har nogen billeder af højttalerne som er tilsluttet er fordi det blot er nogle united jeg havde i overskud. En dag bliver de muligvis skiftet ud med et par af mine harbosatelitter eller noget helt andet. Når kæresten ikke ser det smider jeg min fars gamle ScanSound højttalere til, som ikke har WAF nok til at have en fast plads i mit setup :)

Gamecuben viser størrelsen på ScanSound højttaleren

Redigeret af LarsKnudsen - 01-Juni-2009 kl. 06:37
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:09

@ Anima: Det er da en rimelig timeløn, altså med bonus. Jeg tjener selv 118kr/timen, men så render jeg rundt inde i en hønsefarm 10 timer om dagen, 4 dage om ugen. Det er pisse kedeligt og hårdt for fødderne når man ikke er vant til at gå i træsko i min. 9 timer om dagen men pengene skal til gengæld også financiere mit nye surroundprojekt, så det er bestemt det hele værd.

@ LarsKnudsen: Nej den er da heller ikke særligt pæn, den ScanSound højtaler det kræver meget overtalelse før hun godkender sådan en træklods. Omvendt kan du også bare knalde den på plads også tage skænderiet bagefter.

Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 00:41

Hold kæft I klager jer over lønnen. Jeg startede i lære for 27,5 krone i timen i ´93

Angående dit "lille" projekt. Kan du ikke få et ekstra IR-øje til receiveren ? Så du kan fjernbetjene fra det andet rum ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2009 kl. 08:09
Der er vidst ingen af os der klager over lønnen
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu