|
Koble pc til TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-September-2013 kl. 23:47 |
Hej
Jeg har en forholdsvis ny computer og så har jeg en ældre fladskærm(32") fra 2005. Min computer og fladskærm står i soveværelset, min plan var så at koble min computer til min fladsærm. Derfor købte jeg følgende: High-Quality HomeTheater Stereo Phono RCA - MiniJack kabel (2x Phono RCA han - 3,5 mm Jack han), 5 meter http://www.av-connection.dk/?PGr=2329&ML=935 DVI-D Monitor Kabel, Dual Link, 5 meter http://www.av-connection.dk/?PGr=592 Mit TV er (32") http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=37PF9986/12&hlt=Link_ProductInformation&mid=Link_ProductInformation&scy=DK&slg=DAN Mit grafikkort en Nvidia Geforce GTX 570 Jeg vil gerne se youbio på mit tv, men når jeg starter en film. Er det som billedet ikke helt kan følge med, vil ikke sige at det hakker i billedet. Billedet kører bare lidt langsommere end normalt. Hvad gør jeg for at undgå dette problem eller kan jeg ikke det, fordi min fladskærm er for gammel. Håber i kan hjælpe mig. pPå forhånd tak. |
|
![]() |
|
fc-andeby ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har forresten min normale computer skærm kørende samtidig, så der er koblet 2 skærme på grafikkortet.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
Hej Fc-andeby. Jeg ville nok umiddelbart mistænke din bredbånds forbindelse. Måske ikke, at du ikke har hastighed nok til at køre YouBio, men at hastigheden måske svinger op og ned. Du kan få en ide om det er det, ved at køre en http://www.speedtest.net/ og se om den grønne graf under meteret mere eller mindre laver en lige linie eller om der er mange bjerg toppe og dale? Jeg tror ikke at fladskærmen selv kan få et signal på DVI indgangen til at køre langsomt/hakke, selv om den er fra 2005. Men hvad med billedet på din almindelige computer skærm? Du har vel husket at opgradere til de seneste drivere fra nVidea? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 10-September-2013 kl. 10:12 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Hvad opløsning er dit TV tilsluttet med? Umiddelbart når man læser specs på TVét, så er det ikke "gode" opløsninger du kan få ud af dit DVi/computer format, max. 1280 x 768 i 60hz. Det kan være een af forklaringerne. |
|
![]() |
|
Min internet forbindelse er 10/1 MB, så det burde ikke være et problem. Har ikke opdateret grafikkortet lige på det sidste, men skal nok gøre det. Youbio kører fint på computeren, så der er ikke noget problem der. |
|
![]() |
|
Kigger lige på det med opløsningen om et par timer. Hvis du har ret i det, er der vel ikke noget man kan gøre ved det? |
|
![]() |
|
Har opdateret grafikkortet og nu kører den udmærket indtil videre i hvert fald.
Kandersen du har ret i at computeren anbefaler at kører i 1280 x 768 i 60hz. Jeg har dog prøvet at sætte opløsningen på 1366*768, for så bliver hele skærmen fyld ud. Det virker også indtil videre. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
60hz er ikke godt. Stort set alt andet end NTSC formatet køre andet end 60hz. Så hvis du kan, så skift til 50hz. Så kan det næsten ikke blive bedre, med dit TV.
|
|
![]() |
|
Nu kører jeg 1366*768 i opløsningen og inde skærm indstllinger står den på 30hz. Det er vel ikke muligt at få den højere op i HZ? |
|
![]() |
|
Det afgør dit TV, hvor meget den kan i den pågældende opløsning.
|
|
![]() |
|
OK, siger mange tak for hjælpen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |