|
Kodefri blu-ray |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
NTSC, er et tydeligt eksempel på forhindring af udbredelse af film, som vi i vores del ikke kan se på f.eks. på DVD. Blu-ray film gør det desværre ikke nemmere! Så det er en skam, at filmmarkedet er så delt! Og Oppo er en dyr løsning. |
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
|
Hvad er egentlig argumentet for at det er forbudt?
Mit problem er at der findes en del titler som kun udgivet til region A, og det er da bare med til at hæmme salget, hvilken ingen distributør vel kan have glæde af. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|
Hvis der findes et godt argument for at det er forbudt? Jeg er helt enig - det hæmmer filminteressen/salg, som ingen distributør har glæde af!
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Selvfølgelug kan man da se en NTSC DVD på udstyr i Europa, Regionskodningen er også ret nem at omgå på DVD afspillere, de billige "klistermærke" afspillere er ofte Regionsfri. Mærkevare afspillere kan også gøres Regionsfri. Det at DVDen er NTSC er i sig selv ikke et problem. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
|
Den korte: Hvorfor eksisterer regionalkoderne?Regionalkoderne er et trick, filmselskaberne har fundet på for at undgå konkurrence. Ved at forhindre almindelig konkurrence i filmbranchen, kan de tjene flere penge på dårligere produkter. Den lange: Og den ekstra lange: Redigeret af Brixen - 02-August-2013 kl. 13:44 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Jeg har p.t. KUN en enkelt DVD film, overset ved køb, at det var NTSC - den kan jeg IKKE se på nogle af mine afspillere. Jeg tror ikke, det er nemt for den uerfarne at gøre en afspiller regionsfrit. Nu kan det være betydeligt nemmere at afspille NTSC-film på et DVD-drev i en pc.
Redigeret af tonice25 - 02-August-2013 kl. 13:59 |
||
![]() |
||
|
Trist ... man kvæler dermed filminteressen!
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Er man uerfaren, er det nok bedst at lade en anden gøre en Panasonic afspiller kodefri? Det ville være problematisk, hvis den pludselig ikke kan afspille optimalt! Hvad med garantien på en afspiller?
Redigeret af tonice25 - 02-August-2013 kl. 14:14 |
||
![]() |
||
|
Der skal IKKE fysisk pilles ved en Panasonic DVD afspiller for at gøre den Regionsfri, heller ikke på en BD afspiller, men den vil så KUN være Regionsfri til DVDer. Det gøres som skrevet med en Remote. Kører på den 3 Regionsfrie Panasonic afspiller, de virker selvfølgelig helt som de skal.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Så mangler jeg bare svar om nogle har prøvet med den nye Panasonic recorder - DMR-BCT820?
|
||
![]() |
||
|
Det burde forhandleren kunne svare dig på. De sælges jo kun af Panasonic Centre.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |