|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() Sendt: 06-Maj-2008 kl. 14:08 |
Hey all, Jeg er begyndt at støde ind i et problem i MediaPortal og ville høre om andre har oplevet det samme (evt om de har en løsning) Problemet er at når man nogen gange zapper over på en kanal skriver den at kanalen er kodet selv om jeg har abonn til kanalen, dette gælder både på dem jeg har i fuld pakken samt mine 4 favorit kanaler. Denne besked kommer nogen gange når jeg f.eks zapper over på MTV2 Mit setup: Bundkort: P5E-V/HDMI, Intel G35, GLAN, Med venlig hilsen Morten Redigeret af deepmagic - 06-Maj-2008 kl. 15:09 |
|
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
Ingen der har oplevet dette problem ? Eller som har en ide til hvad fejlen kan være...
|
|
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106 Pioneer VSX-LX51 Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem PS3 40gb Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB) Logitech Harmony 895 |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Jeg købte en FloppyDTV + et IrDeTo CAM fra Midtdata (det var en samlet pakke). Jeg havde store problemer med dette CAM, fordi det nogle gange ikke kunne afkode de krypterede kanaler. Dette var helt tilfældigt. Skulle også scanne flere gange for at den fandt alle kanaler. Købte et nyt CAM af et andet mærke hos Stofa i stedet - Herefter var der ingen problemer. Måske er det tale om dette problem?
Redigeret af jessgade - 08-Maj-2008 kl. 10:33 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det kunne self godt være CAM kortet den er gal med... Men findes der mange forskellige slags der passer til yousee? Det ville være ærgeligt at give 599kr for et nyt hos yousee og så det er samme mærke og problem
![]() |
|
Samsung LE40M86BD
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ofte er CAM til stor frustration kilden til de problemer du oplever. Som Jess skriver ovenfor så kan det potentielt hjælpe med et andet CAM. Selv har jeg oplevet de problemer som du og Jess nævner, men stædig som jeg er har jeg isoleret problemet til de dele af BDA driveren der kommunikerer med selve CAM. Nogle CAMS kræver MMI kommunikation specielt nogle Irdeto CAMS. Rent teoretisk er jeg ikke inde hvornår der bruges MMI, men jeg vurderer at der dels sker et eller andet når hardwaren initialiseres i (I Bios) dette begrundes med at en genstart ikke er nok. Strømmen skal helt fra computeren i nogle tilfælde, førend en afkryptering igen kan bringes til at virke tilfredsstillende. Jeg mener desuden at vide at der sendes en besked fra driveren til CAM'et når tuneren ikke længere er i brug.
![]() Som Jess nævner afhjælper engang i mellem at skifte cam, men i størstedelen af tilfældene kan problemet afhjælpes ved at have "commoninterface.exe" kørende, og ved at updatere sit firmware. Gutterne på DVBviewer punker Digital Everywhere da de mener at vide at det er en fejl der er specifik for Fire/FloppyDTV, men såvidt jeg kan se er der ikke sket direkte rettelser. Det skal nævnes at jeg i mit setup pt bruger FireDTV/Irdeto/Stofa/Smartwi, og mine erfaringer er med følgende CAMS: ![]()
Anyways en længere svala om Stofa/ Irdeto... Redigeret af Patriarken - 09-Maj-2008 kl. 05:53 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Respekt!
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Takker for alle jeres svar Jeg vil prøv at købe mig et andet CAM for at se om det virker bedre, da det lyder til at det kunne være fejlen.
|
|
Samsung LE40M86BD
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Hvilket CAM bruger du nu? Jeg har to CAM's som ser således ud, og de kører perfekt hos YouSee: ![]() Det kan købes hos Midt Data. Du kan jo altid returnere det indenfor 14 dage hvis det ikke vil spille sammen med din modtager. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Hans, Det er lige sådan et kort jeg har også købt hos Midt-data. |
|
Samsung LE40M86BD
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |