recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodet kanaler i MediaPortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKodet kanaler i MediaPortal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Emne: Kodet kanaler i MediaPortal
    Sendt: 06-Maj-2008 kl. 14:08

Hey all,

Jeg er begyndt at støde ind i et problem i MediaPortal og ville høre om andre har oplevet det samme (evt om de har en løsning)

Problemet er at når man nogen gange zapper over på en kanal skriver den at kanalen er kodet selv om jeg har abonn til kanalen, dette gælder både på dem jeg har i fuld pakken samt mine 4 favorit kanaler.

Denne besked kommer nogen gange når jeg f.eks zapper over på MTV2

Mit setup:

Bundkort: P5E-V/HDMI, Intel G35, GLAN,
Grafikkort: Asus EAH3650 HDMI
CPU: Intel Core 2 Duo - E4500 2.2GHz (BX80557E4500)
RAM: 3GB Kingston HyperX (KHX6400D2LLK2)
Lydkort: HDA Digital X-Plosion 7.1
Tuner: FloppyDTV
HD1: Western Digital Caviar 320GB (WD3200YS)
HD2: Western Digital Caviar 500GB (WD5000YS)
DVD: Samsung DVD Brænder
PSU: NorthQ 400W 12dB
Software: MediaPortal v.1.0.0.0 RC1

Med venlig hilsen

Morten

Redigeret af deepmagic - 06-Maj-2008 kl. 15:09
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 09:21
Ingen der har oplevet dette problem ? Eller som har en ide til hvad fejlen kan være...
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
PS3 40gb
Logitech Harmony 895
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Ingen der har oplevet dette problem ? Eller som har en ide til hvad fejlen kan være...

Jeg købte en FloppyDTV + et IrDeTo CAM fra Midtdata (det var en samlet pakke).

Jeg havde store problemer med dette CAM, fordi det nogle gange ikke kunne afkode de krypterede kanaler. Dette var helt tilfældigt. Skulle også scanne flere gange for at den fandt alle kanaler.

Købte et nyt CAM af et andet mærke hos Stofa i stedet - Herefter var der ingen problemer.

Måske er det tale om dette problem?

Redigeret af jessgade - 08-Maj-2008 kl. 10:33
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 11:47
Ja det kunne self godt være CAM kortet den er gal med... Men findes der mange forskellige slags der passer til yousee? Det ville være ærgeligt at give 599kr for et nyt hos yousee og så det er samme mærke og problem
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
PS3 40gb
Logitech Harmony 895
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 14:43
Ofte er CAM til stor frustration kilden til de problemer du oplever. Som Jess skriver ovenfor så kan det potentielt hjælpe med et andet CAM. Selv har jeg oplevet de problemer som du og Jess nævner, men stædig som jeg er har jeg isoleret problemet til de dele af BDA driveren der kommunikerer med selve CAM. Nogle CAMS kræver MMI kommunikation specielt nogle Irdeto CAMS. Rent teoretisk er jeg ikke inde hvornår der bruges MMI, men jeg vurderer at der dels sker et eller andet når hardwaren initialiseres i (I Bios) dette begrundes med at en genstart ikke er nok. Strømmen skal helt fra computeren i nogle tilfælde, førend en afkryptering igen kan bringes til at virke tilfredsstillende. Jeg mener desuden at vide at der sendes en besked fra driveren til CAM'et når tuneren ikke længere er i brug.

Som Jess nævner afhjælper engang i mellem at skifte cam, men i størstedelen af tilfældene kan problemet afhjælpes ved at have "commoninterface.exe" kørende, og ved at updatere sit firmware. Gutterne på DVBviewer punker Digital Everywhere da de mener at vide at det er en fejl der er specifik for Fire/FloppyDTV, men såvidt jeg kan se er der ikke sket direkte rettelser.

Det skal nævnes at jeg i mit setup pt bruger FireDTV/Irdeto/Stofa/Smartwi, og mine erfaringer er med følgende CAMS:

• Yderst til venstre Irdeto Cam købt hos Stofa i Aalborg(Har to af dem). Virker med alle applikationer , herunder SageTV, DVBviewer, ProgDVB, MediaPortal, Vista Media Center, MCE 2005(emerald) MythTV(på Technotrend c-1500 med CI) Kortet SKAL ift mine erfaringer have Commoninterfaceprogrammet kørende, for at fungere fejlfrit med fx DVBviewer/DVBviewer Server og SageTV. DVBVIEWER sender en EXIT meddelelse til CAM som ikke modtages korrekt såfremt Commoninterface.exe ikke kører. Virker desuden ikke hvis man har kortet i et DUAL tuner setup med SmartWi (Hvilket jeg har løst på en anden måde se nedenfor) Kortet er produceret af SMiT(Hollandsk firma)
  • Nr 2 fra venstre: CAM købt hos MM-Vision. Kortet fungerer ok man mangler options ift ovenstående i CAM menuen. Desuden bliver CAM'et MEGET varmt, pga en fejldimensionering(onboard memory får for meget strøm) Kortet behøver ikke Commoninterface.exe, men kan være svært at få til at køre tilfredsstillende(Stabilitet) Specielt hvis man bruger FloppyDTV (Varmen bliver et problem, med artefakter til følge..Måtte ligge en blæser på FLoppyDTV'en) Med to af disse CAMS i maskinen, er der desuden tendens til at den ene af tunerne fuldstændig mister forbindelsen til dette CAM. Dette CAM er som de fleste CAMs produceret af SCM. Dog er dette det seneste rene Irdeto. Edit: (Dette kort virker IKKE med Technotrend c-15xx Tunere pga strømproblemer på CI)
  • NR 3 fra venstre: Selvom dette kort er både IRDETO og CONAX kompatibelt, kan det ikke bringes til at virke med Irdeto. CAM'et synes låst i Conax mode. Jeg ved dog at kortet fungerer fint med Conax. Kortet er produceret af SCM
  • Udover disse kort findes der to andre typer af udbredte Irdeto CAMs. Undertegnede har dog ikke testet disse. Jeg ved dog fra Delphi(Bruger her på forummet) at det røde Irdeto CAM (som er udgået) virker fejlfrit skulle man kunne få fat på et. Ligner i øvrigt de blå CAMs se nedenfor:
  • Derudover findes der en blå version af Irdeto CAM'et. Dette har jeg ikke prøvet, men ifølge Delphi virker dette også udemærket, men såvidt jeg husker fra en samtale med ham, opstår af og til en situation hvor man må tage strømmen fra for at få det op at køre. De røde og blå CAM's er produceret af SCM.
  • Ydermere findes der et hav af flere CAMS in one(med irdeto Access), og derudover DragonCAM, Matrix Reborn, Diablo osv osv, der kan programeres og bringes til at virke med Irdeto kryptering.....Men disse vil jeg ikke anbefale med mindre det er absolut sidste udvej(Viasat NDS) eller man skal lave noget pairing. Men det skal man ikke på Stofa indtil videre.
Som nævnt ovenstående kan der være problemer i dualtuner setups, specielt hvis cams kræver kommunikation med Commoninterface.exe. Commoninterface.exe eller dvbviewer er ikke designet til at tale med to ens tunere med ens CAM(MMI problem)Jeg har hørt at nogen har det til at virke med Viaaccess, men ikke med irdeto.  Jeg har løst dette(Har to HTPC'ere) ved at koble en tuner på hver HTPC og lade den ene tuner køre som en "hardwaretuner" og den anden som en Virtual" (via Unicast DVBviewerserver) Begge HTPC'ere kører så networkencoders på deres tunere og tilbyder tuneren til den anden HTPC såfremt at den ikke benyttes lokalt. Således ikke et problem med at commoninterface.exe ikke kan finde ud af det.(Begge HTPC'ere deler naturligvis recorded tv musik bibliotek mv. )

Anyways en længere svala om Stofa/ Irdeto...

Redigeret af Patriarken - 09-Maj-2008 kl. 05:53
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 23:46
Respekt!
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 08:29

Takker for alle jeres svar  Det var noget af en guide du fik beskrevet der Patriarken

Jeg vil prøv at købe mig et andet CAM for at se om det virker bedre, da det lyder til at det kunne være fejlen.

Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
PS3 40gb
Logitech Harmony 895
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Takker for alle jeres svar  Det var noget af en guide du fik beskrevet der Patriarken

Jeg vil prøv at købe mig et andet CAM for at se om det virker bedre, da det lyder til at det kunne være fejlen.

Hvilket CAM bruger du nu?

Jeg har to CAM's som ser således ud, og de kører perfekt hos YouSee:

Det kan købes hos Midt Data.

Du kan jo altid returnere det indenfor 14 dage hvis det ikke vil spille sammen med din modtager.

Mvh Hans
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 11:05

Hej Hans,

Det er lige sådan et kort jeg har også købt hos Midt-data.

Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
PS3 40gb
Logitech Harmony 895
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu