|
Kodi afspilning af DTS Master HD |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Buck ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2015 Status: Offline Point: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Marts-2015 kl. 15:07 |
|
Hej alle i kloge hoveder :)
Jeg har en pt en nuc hvor der installeret kodi på.. Det kører som udgangs punkt ganske kanon.. Men jeg har lige et spørgsmål, er det ikke muligt og afspille film med DTS Master HD lyd spor? min reciever skriver nemlig kun det er DTS? |
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kører du OpenElec eller Windows? OpenElec burde virke ud af boksen. Du skal dog lige checke at audio indstillinger står korrekt til passthrough. Windows kræver nok du installerer en driver - har ikke selv prøvet.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
Buck ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2015 Status: Offline Point: 23 |
|
Kører Via Windows. Må lige google lidt på drivere så..
Har leget lidt med lyd indstillingerne,. men efter jeg har fået ny forstærker, forstår jeg ikke at den siger den skal køre igennem mit samsung fjernsyn, er det pga arc? selv om kodi kører direkte i forstærkeren. |
||
![]() |
||
|
tror jeg har fundet fejlen, så skal lige teste det :)
fandt denne: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=181681 jubii, nogen gange skal man bruge google først ;) |
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
Man skal altid google først ;)
PS. ARC giver ikke mening i dit setup.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Der kan heller ikke hvis der ønskes multikanal lyd køres via TVet til Reciveren, der vil du kun få 2 Ch lyd. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Nej, efter nogen ændringer i lyd indstillinger fra den guide der, så virkede det. :)
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Arc giver da altid mening, hvis han fx vil have lyd ud af højtalerne når han ser almindelig tv, eller hvis han bruger Smarttv delen.
Han har Samsung tv. Min ES model kan sagtens smide lyden ud i 5.1 via arc. Enten med DTS, DD eller DD+. Så passer vidst ikke helt det du siger. Og ja det er testet. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
|
Jordan, nu snakkede jeg om ARC i forbindelse med en NUC der er sluttet direkte til en forstærker. Der giver det da ingen mening at bruge ARC fra TV. Du har helt ret i at hvis du vil have TV lyd ud kan ARC bruges og ja 5.1 kan være understøttet. Det afhænger af TV'et. ARC understøtter dog ikke HD lyd (hvilket der heller ikke broadcastes pt).
|
||
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Der er en god del TVer der ikke kan viderføre multikanal fra externe enheder, mit Samsung kan heller ikke. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Ja, men du skriver det som om at alle ikke kan og det er jo forkert. Men du har ret i at det er de fleste.
|
||
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Selvfølgelig ikke med NUC, det er vi helt enige om. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |