recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodi på Apple TV 4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodi på Apple TV 4?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 23:19
Elmutanten har den da stadig. God nyhed! SPMC er på play store. Jeg har dog en Nexus Player, så har ikke rigitig så meget af bruge den til (ingen HD lyd til mig).
Jeg kan se at Elgiganten stadig har den.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/medieafspiller/NVIDIASHI16GB/nvidia-shield-android-tv-16-gb

Edit: Nogen som har hørt rygter om hvorvidt Nvidia Shield TV får en update til Pascal.

Redigeret af mortenls - 09-April-2016 kl. 23:24
Til top
Gubia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2015
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 08:38
Jeg glæder mig til at komme ud og hente min Nvidia Shield senere i dag, men har lige et enkelt teknisk spørgsmål...  De USB udgange der er på siden, hvad kan de bruges på??

Kan jeg f.eks udvide min kapacitet fra de 16 gb til f.eks 1 tera?? Og hvad kan man så bruge den plads til?? Er det til download af film, spil apps?? Eller er det kun til afspilning af div filer??
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 09:01
Kan man gøre fuldstændig det samme på en  Nvidea Shield som man kan på en android tablet/box ved at sideload ?

Redigeret af Niller55 - 10-April-2016 kl. 09:03
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 09:14
Gubia - Siden den blev opdateret til Marshmallow, har man kunnet bruge en ekstern harddisk til stort set hvad som helst på den. Også at installere apps. Men det er kun nødvendigt, hvis vi snakker spil. Resten fylder jo ikke alverden. Og ja, du kan også gemme video på en ekstern harddisk. Kodi er ligeglad hvor filerne ligger. Den skal bare peges i retning af hvor filerne ligger. Og den kan blande alle kilder sammen, så den samlede filmoversigt kommet fra filer på en lokal disk, filer på din server og filer fra din mors FTP server i Skagen.

Niller - Ja, men det betyder ikke at alle apps kan styres med remote. Sideloadede apps vil oftest være lavet til touchskærm. Men der er en TouchPad i den medfølgende controller. Det er jo bare ikke samme lækre oplevelse.
Desuden tror streaming apps som HBO og Viaplay også bare de afvikles på en telefon, så du får kun 576p.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 09:24
Desuden tror streaming apps som HBO og Viaplay også bare de afvikles på en telefon, så du får kun 576p.

det var lige det jeg var bange for :-(  men gælder det også for kodi ? - jeg bruger f.eks. vpn og ser BBC i 720p igennem kodi på min minix box

UPS - det er ikke helt rigtigt - lige PT har jeg den sidste mdr, ikke kunne køre 720p på BBC - hvorfor ved jeg ikke, det virker fint hvis jeg sætter min android tablet til tv med et cable - men der er stadigvæk mange andre kanaler på min minix der kører 720p og 1080

Redigeret af Niller55 - 10-April-2016 kl. 09:37
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 09:49
Men den understøtter jo Google Cast. Så du kan stadig få HBO i 1080p ved at åbne app'en på din telefon og så trykke på Chromecast ikonet. Viaplay tilbyder så kun 720p den vej, men det er også højeste opløsning de leverer på alle platforme. Hvis ellers BBC iPlayer også har Chromecast support, så kan du også gøre det samme med den, hvis du sideloader deres app på din telefon.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 09:57
Ja - men så begynder det at blive lidt rod med vpn og chromecast, med hensyn til opsætning - så skal man ind i router og ændre ting osv. + at mange af de ting jeg bruger er kun i kodi  - og man kan vist nok på en meget besværlig måde få kodi til at bruge chromecast, men så begynder det at blive rigtigt langhåret

PS - med du svarede ikke på om  "men gælder det også for kodi ? - jeg bruger f.eks. vpn og ser BBC i 720p igennem kodi "

jeg går ud fra at man også bare kan bruge en vpn på en Nvidea Shield, for så kan jeg bruge den normale bbc iplayer der

Redigeret af Niller55 - 10-April-2016 kl. 10:09
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 10:51
Er spørgsmålet om Kodi kan køre 4k på Nvidia Shield? Ja.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Ja - men så begynder det at blive lidt rod med vpn og chromecast, med hensyn til opsætning - så skal man ind i router og ændre ting osv. + at mange af de ting jeg bruger er kun i kodi  - og man kan vist nok på en meget besværlig måde få kodi til at bruge chromecast, men så begynder det at blive rigtigt langhåret

PS - med du svarede ikke på om  "men gælder det også for kodi ? - jeg bruger f.eks. vpn og ser BBC i 720p igennem kodi "

jeg går ud fra at man også bare kan bruge en vpn på en Nvidea Shield, for så kan jeg bruge den normale bbc iplayer der

Nej nej. Du skal ikke gøre med VPN som på en Chromecast. Chromecast er fastlåst på Google DNS, men det er en Sheild ikke. Så den kræver altså ikke flere krumspring end en almindelig PC, for at få til at afspille fx BBC eller US Netflix. Nu ved jeg ikke hvilken unblocker du bruger, men ved fx Unblock Us, så kan du bare indtaste deres DNS adresser direkte i Shield'ens netværksopsætninger og så virker det. Også gennem Google Cast.

Jeg kan dog ikke svare dig på, om BBC i 720p virker gennem Kodi på den, for har ikke tjekket det. Skal dog gerne lige tjekke det i dag. Og du skal slet ikke lege med Kodi gennem Chromecast/Google Cast. Det var slet ikke det jeg mente. Google Cast er kun til de streaming tjenester, som der ikke findes apps til i Android TV.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 14:54
PS: Har du et link til den iPlayer plugin til Kodi? Kan dælme ikke finde den på deres forum...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 15:13
Du har et par muligligheder - du kan bare hive bbc iplayer ned til selve Shield  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nvidia.bbciplayer&hl=da

eller kodi   https://www.youtube.com/watch?v=mk4Jhhc6YuM  du skal have fat i den der heder iplayer www for det er den der virker med 720p men installer også den normale, altså begge 2 i kodi

PS man kan nu få chromecast til at virke med mange ting ved at bruge allcast også

Redigeret af Niller55 - 10-April-2016 kl. 15:20
Til top
Gubia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2015
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

[Nu ved jeg ikke hvilken unblocker du bruger, men ved fx Unblock Us, så kan du bare indtaste deres DNS adresser direkte i Shield'ens netværksopsætninger og så virker det. Også gennem Google Cast.

Kan du hjælpe mig?? For jeg kører da vist bare i ring her, og kan ikke få det til at virke
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu