recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodi på Apple TV 4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodi på Apple TV 4?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 16:27
Niller - Altså, nu prøvede jeg lige med den iPlayer WWW i Kodi. Den viste bestemt 720p på min Shield. Så hvorfor det ikke virker på din Minix, ved jeg sgu ikke lige.

Gubia - Bruger du Unblock Us? For så vil jeg anbefale dig at indtaste deres DNS adresser i din router, så det påvirker alle dine enheder på netværket. Og så skal alle enheder bare stå til at modtage DNS adresserne automatisk.
Til top
Gubia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2015
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gubia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Gubia - Bruger du Unblock Us? For så vil jeg anbefale dig at indtaste deres DNS adresser i din router, så det påvirker alle dine enheder på netværket. Og så skal alle enheder bare stå til at modtage DNS adresserne automatisk.

Det virker sgu TongueTongueTongueTongueTongue Thumps up...  SmileSmileSmileSmileSmile

Så mangler jeg bare lige at få Viaplay og Dplay til at køre... Eller få fortalt hvordan jeg skal gøre for evt at bruge den cast funktion i Shield...

Tusind tak for al din hjælp indtil videre.. 

Wink
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 16:49
Niller - Altså, nu prøvede jeg lige med den iPlayer WWW i Kodi. Den viste bestemt 720p på min Shield. Så hvorfor det ikke virker på din Minix, ved jeg sgu ikke lige.

Det har nok noget at gøre med at min minix kører xbmc og ikke kodi - og det har altid virket med den normale bbc iplayer i 720p og det er åbenbart holdt op med at virke i xbmc - så nogen kloge hoveder har inden for de sidste par mdr. opfundet iplayer WWW som åbenbart kun virker i kodi ( har jeg læst mig til ) men bbc står nu også rigtigt flot i SD må jeg sige - men det er en af nogen grunde at jeg er begyndt at se lidt mere på shield - men lige nu syntes jeg der er nogen minus ved den som jeg lige må finde ud af..
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 16:51
Gubia - Dplay kender jeg ikke, da jeg kører med hjemmebygget server. Men synes da også hellere du skal tage at bruge den udgave af Kodi der hedder SPMC. Den ligger i Play Store. Du skal bare søge efter den når du åbner Play Store på boksen.
Kodi har nemlig den fordel, at den ikke kræver transcoding fra serveren, men kun bruger de muskler som Shield har. Og den har rigelige med muskler til video.

Viaplay skal du bare installere på din telefon/tablet. Så åbner du bare app'en og finder det du vil se, hvorefter du trykker på Chromecast ikonet i app'en. Så vælger du bare afspil på Shield.
Du skal selvfølgelig lige hente Chromecast app'en først, hvis du ikke allerede har gjort det. Og det virker uanset om du har Android eller iOS enheder.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 17:12

Nagash - Ja, men det betyder ikke at alle apps kan styres med remote  skriver du.

Men mon ikke min minix remote med en air pil på ( ved ikke hvad jeg skal kalde den ) kan bruges til den shield, den virker også både på mac og pc - den virker stort som en mus

Redigeret af Niller55 - 10-April-2016 kl. 17:14
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 17:35
Du behøver skam ikke bruge den remote. Boksen understøtter CEC, så den kan styres med remoten til dit TV. Og de apps som så ikke kan styres med remote, kan du bruge den medfølgende controller. Den har en touchpad, som du kan styre de apps med. Så virker den bare som en mus. Nok meget lig det din Minix remote kan med den air cursor du snakker om.

Men hvorfor kører du dog også med XBMC på din Minix? Det er vel 2-3 år siden de stoppede med at kalde den det. Så du kører jo med en dybt forældet udgave af Kodi. For du er godt klar over det er det samme, ikke. De omdøbte bare omkring version 13 eller 14 og vi er nu på version 16.

Men der skulle bestemt ikke være nogle minusser ved Shield i forhold til Minix. Kun fordele.
Du kan stadig sidelaode alle de apps, som du er vant til på din nuværende. Selvfølgelig giver sideloadede apps som fx HBO og Viaplay jo kun SD, men det gør det jo også på din Minix. Fordelen ved Shield er så bare, at der kan du faktisk caste de tjenester fra din telefon og så får du pludselig fuld kvalitet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 18:10
Men hvorfor kører du dog også med XBMC på din Minix? Det er vel 2-3 år siden de stoppede med at kalde den det. Så du kører jo med en dybt forældet udgave af Kodi. For du er godt klar over det er det samme, ikke. De omdøbte bare omkring version 13 eller 14 og vi er nu på version 16.

Ja og nej - Minix køre deres egen model af xbmc, man kan også hive kodi ned på den ( har prøvet ) - men den kører bare ikke godt på minix og det er også hvad andre siger på minix forum. Men jeg har faktisk ikke rigtigt haft brug for det, undtagen med hensyn til surround lyd

Nu er der jo andre programer end HBO og Viaplay og lign. som jeg ikke vil skrive om som kører 1080p som så kun vil kører i sd på shield og ja nogen kan du caste til og andre ikke ( tror jeg)

Men det er på tide jeg tænker på noget nyt og shield har V9 som mit 4K tv ikke har og det taler for sheild, men skal da lige have fundet ud om det så virker - der er plus og minus med den for mig, jeg tror ikke jeg kommer til at bruge android tv delen ret meget - men lad os nu se, jeg køber den nok bare for at prøve, det gør jeg desværre tit og ligger inde med mange gadgets som jeg ikke kan bruge til noget ;-(

Redigeret af Niller55 - 10-April-2016 kl. 18:12
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 18:53
Kan du komme med eksempler på steaming apps, som kører i 1080p på Minix, men ikke på Shield?

Men angående Kodi på Minix, så skal du ikke hente den på Play Store. Den kører også elendig på Shield. Der skal du sideloade nyeste RC. Med Shield er det så selvfølgelig omtalte SPMC, da den decideret er hjemmestrikket til Shield.

Jeg bruger personligt heller ikke Android TV til en hat. Eneste reele app jeg bruger er Netflix. Men den har jeg bare et direkte link til i Kodi, så jeg slet ikke kommer ud i Leanback Launcher. 

Men jeg har altså svært ved at se fordelene ved Minix fremfor Shield. Jeg har snakket med en håndfuld der har en Minix og jeg kan ikke se hvilke fordele den skulle have?
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 666
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 00:58
Tak for tippet til SPMC.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 08:14
Men angående Kodi på Minix, så skal du ikke hente den på Play Store. Den kører også elendig på Shield. Der skal du sideloade nyeste RC.  

Jeg har altid sideloade mine xbmc/kodi til min mac/tablet/telefon - hvad mener du lige med RC ?

Jeg er slet ikke imod Shield og den er nok også bedre end minix til de fleste ting - det er det jeg prøver at finde ud af om det også gælder mine ting. F.eks så har minix airplay som funker fint til min mac/ipad - kan shield det ? - og jeg finder da også ud af ved at google - jeg er igang  ;-))

Redigeret af Niller55 - 11-April-2016 kl. 08:33
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 10:58
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med Minix Airplay? Sender den billedet fra din Minix til din iPad/MAC?

RC betyder release candidate. Stadiet imellem beta og færdig udgave.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 11:32
Jeg er ikke sikker på hvad du mener med Minix Airplay? Sender den billedet fra din Minix til din iPad/MAC?

Nej omvendt - funker som airplay på apple`s ATV så man kan streame fra sine ipad/mac/iphone til sin minix - jeg vil tro at man også kan på shield ved at indstallere airpin ( pro ) - men ved det ikke, nok en ting til jeg skal finde ud af   ;-))
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu