|
Kodi - sync problemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2015 kl. 17:22 |
Hej
Jeg leger lidt med nyeste version af Kodi (XBMC). Problemet var først at mine film godt kunne hakke lidt i det. Det kunne jeg fixe ved at aktivere "Juster skærmens opdateringshastighed til videoen" - så glider filmen bare derudad ![]() Men det gør så at lyden ikke passer mere. Jeg har prøvet forskellige indstillinger, men kan ikke få det helt til at passe. Det tætteste jeg kommer på at det er godt er: Under Indstillinger -> Video -> Afspilning * Juster skærmens opdateringshastighed til videoen: Aktiveret * Pause under ændring af opdateringshastighed: 1 sek - ved ikke hvor stor betydning det har * Synkroniser afspilning til skærm: Aktiveret * A/V synkroniseringmetode: Videotiming (tabt/dobbeltlyd) Hvad erfaringer har i andre med det? Hilsen Jakob |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det kører igennem din receiver er det meget normalt at der er lidt problemer med sync.
Hvis ellers det er den samme mængde delay der er på alle video filer kan du justere på audio delay i Kodi selv. Dette gøres under afspilningen, og kan sættes så det virker på alle afspilninger fremover. |
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skal da lige have kontrolleret om alle film har den samme delay. Ellers må jeg jo bare leve med en film der hakker lidt i det
![]() |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |