|
KODI@Android-TV - Playback fra DVD-drev i PC? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg kender det, men det er [jævnfør tidligere indlæg] ikke den slags funktionalitet jeg er ude efter. Det jeg var ude efter var at kunne afspille disken direkte på TV'et fra computerens drev uden noget som helst behov for at rippe noget som helst til harddisken - og der er intet af det der skal beholdes på harddisken eller skulle kunne flyttes med overalt. Som midlertidig nødløsning er det således væsentligt nemmere og hurtigere bare at lave en midlertidig ISO til harddisken, som samtidig bevarer hele diskens information og funktion uden at man skal ind og tage aktiv stilling til nogle program chains, streams eller andet og som så bare kan slettes efter man har set den på TV'et som var det en regulær disc. I stuen kan vi jo i forvejen afspille diskene på en Panasonic UHD Bluray afspiller. Så alternativt overvejer jeg bare at give soveværelses-TV'et en matchende billig Sony UBP-X700 afspiller - Den ville vel kunne stå under den surroundforstærker der allerede har fået en hylde derinde. Men kunne man have fået det til at virke som tiltænkt kunne man jo have sparet de penge. Redigeret af TBC1 - 19-Februar-2019 kl. 08:49 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Fair nok. Jeg synes bare det virker som en utroligt bøvlet løsning sammenlignet med noget som er virkelig nemt. Og så hader jeg nok også bare ISO'er - når jeg har anskaffet DVD el. Blu-Ray er det også først når de er rippet (til mkv), at jeg gider se dem - når jeg trykker play, skal filmen starte - ikke først efter 30 sekunder.... Men der er jo mange forskellige præferencer med den slags. Held og lykke med at finde en brugbar løsning. |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
|
Det er live-tv og tv optagelser på afspillerens harddisk der er adgang til. I øvrigt har jeg lige fundet ud af at VLC på PC-siden kan sættes til at streame DVD og Bluray fra bl.a. drevet til lokalnetværk mv. Men det er noget mere omstændigt at sætte op hver gang end det er blot at trykke på en enkelt knap for at lave en midlertidig ISO med f.eks. DVD-decrypter. Redigeret af TBC1 - 19-Februar-2019 kl. 17:50 |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Jeg tjekkede lige med SPMC (fork Kodi 16), og den afspillede direkte et delt dvd drev koblet op via SMB. Jeg går ud fra, at Kodi 16 gør det samme, men har ikke testet, så jeg formoder, at funktionaliteten er røget i ver.17/18. Jeg har ikke set nogen brokke sig over det, og det kan være, at det er en fej, at funktionaliteten ikke er bragt videre i de seneste versioner....?
|
||
miri
|
||
![]() |
||
|
Tak. Det kunne jo være man skulle brokke sig over sådan et tab af funktionalitet i de nyere KODI versioner ;-) |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
??? Nu er det lykkedes mig at afspille dvd fra min Shield med Kodi 18.1. Jeg satte SMB ned til Max1, og jeg kunne herefter "logge" på det delte drev (Win10), med en oprettet bruger adgang. Herefter kunne drevet afspilles ved tryk på play.... Så det var SMB, der var årsagen????
Redigeret af miri - 19-Februar-2019 kl. 18:39 |
||
miri
|
||
![]() |
||
|
Crap, jeg kan ikke få KODI til at forbinde via med SMB overhovedet (Kodi serveres af FTP) - selv om VLC fint forbinder via SMB version 1. Jeg har både SMB version 3 og 1 aktivt på PC'en ...mener du at jeg skal slå SMB version 3 helt fra på PC'en med udsagnet "Jeg satte SMB ned til Max1" ? Redigeret af TBC1 - 19-Februar-2019 kl. 20:51 |
||
![]() |
||
|
Nej, det er i Kodi, at SMB max indstillingen skal ændres, men det er selvfølgelig vigtigt, at win10 understøtter - hvis VLC kan, burde Kodi også.....
Edit: I Kodi / Indstllinger / Tjenester (slå over på Avanceret eller Ekspert, så kommer SMB menu frem) / SMB-klient - Sæt maksimal kilentprotokol til SMBv1.....
Redigeret af miri - 19-Februar-2019 kl. 21:14 |
||
miri
|
||
![]() |
||
|
OK, må prøve det i morgen når jeg er hjemme igen til at forsøge mig. Lige nu står PC'en med både SMB v.1 og v.3 aktiverede - Hverken VLC eller KODI fik kontakt via v.3 only, mens VLC (men ikke KODI) fik kontakt efter aktivering af SMB v.1 på PC'en - Så det bliver ret spændende, da det meget vel kunne lyde som et fix for begge dele ![]() Redigeret af TBC1 - 19-Februar-2019 kl. 21:25 |
||
![]() |
||
|
Bemærk, at Kodi på Android ikke mere "finder" SMB forbindelser, men at smb adressen skal tastes manuelt. Smb://IPeller PCNavn/Drev/ - Jeg har kaldt min pc for Stue-PC og givet drevet navnet Bluray ifm deling , så stien er smb://Stue-PC/Bluray/
|
||
miri
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |