|
Kombi boks |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
ilu-dazed
Bruger Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
Emne: Kombi boks Sendt: 20-September-2010 kl. 16:26 |
||
Hej Alle
Jeg er på jagt efter efter en af følgende scenarier. PVR boks til viasat og canal digital (mpeg4, 2 tunere) PVR boks til viasat og boxer dvs. dvb-s og dvb-t (mpeg4, her er det så 4 tunere) Eller de 2 overstående eksempler uden PVR Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak.
|
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 20-September-2010 kl. 16:34 | ||
Der er ingen udbydere der har sådanne, du er nødsaget til at se på f.eks Dreambox eller andet hvor det er muligt med 2 Tunere og 2 CA moduler. Hvad angår Viasat, så er deres Cams ikke til at købe, der skal man selv rode med noget, f.eks Dragon Cam, men det vil ikke være muligt med HD fra Viasat med anden modtager end deres egen.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
ilu-dazed
Sendt: 20-September-2010 kl. 19:53 | ||
Dvs. der findes ikke en HD boks som kan klarer både CD og Viasat? om så uden PVR.
Det virker jo helt sindsygt, at man som "normal" forbruger er tvunget til 2 bokse
|
|||
Radiomanden
Sendt: 20-September-2010 kl. 20:02 | ||
Jo som skrevet findes de, du skal bare selv sørge for det meste, d.v.s. at købe en box der har de nødvendige Tunere, og 2 CA pladser, og så tilpasse et Cam til Viasat, og undvære at du kan se kanaler fra dem i HD.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
ilu-dazed
Sendt: 20-September-2010 kl. 20:11 | ||
Med andre ord så findes der jo ikke en HD boks der kan klare begge. Hvis jeg ville undvære HD ville det jo være en anelse dumt at lede efter en HD boks. Det virker jo bare tåbeligt at det ikke kan fåes og jeg derfor er tvunget til at have 2 bokse. |
|||
Radiomanden
Sendt: 20-September-2010 kl. 20:18 | ||
Det er jo 2 konkurerende udbydere, så det er ikke i deres interesse at der er en modtager der kan bruges til dem begge. De sender heller ikke fra samme sattelit position. Hvis man vil se kanaler fea Viasat i HD, så er det kun deres modtager der kan anvendes. Det forlyder også at man fra Canal Digital vil forhindre brugen af andre modtagere end deres, hvorvidt og om vides ikke.
|
|||
|
|||
ilu-dazed
Sendt: 20-September-2010 kl. 20:22 | ||
Nej men alligevel har de placeret deres satteliter tæt nok til at kunne bruge samme skål. Det har jo førhen ikke været noget problem at bruge samme boks, det er som om at HD har gjort forskellen.
Jeg kan dog ikke se hvad de har at miste ved at deres bruges en anden boks. |
|||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 20-September-2010 kl. 20:42 | ||
Ja, det er da underligt at de har placeret deres satellitter så tæt på hinanden........ og dog, er det ikke ca. det samme område de skal dække ?
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
ilu-dazed
Sendt: 20-September-2010 kl. 20:58 | ||
Jo men det jeg mener er (uden den store viden om satelliter) at de kunne vel sagtens have haft dem så du skulle have en skål der pegede i hver sin retning. |
|||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 20-September-2010 kl. 21:03 | ||
Nej det tror jeg faktisk ikke - jeg tror de sidder lige præcis dér for at kunne dække norden så godt som muligt, og så folk kan have så små paraboler som muligt.
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
Neobi/q
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Sendt: 21-September-2010 kl. 08:08 | ||
Grunden er at Viasat bruger NDS koder og CanalD bruger et andet som vist nok også er blevet brudt, derfor vil NDS ikke arbejde sammen med dem uden de bruger dem også.
Så som alt andet er det et stort spørgsmål om penge. |
|||
agger
Guld medlem Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
Sendt: 21-September-2010 kl. 14:55 | ||
hej dmboks 500hd eller 800hd eller 8000 hd, kan tage alt fra canal digital også hd kanaler og alt fra visat på nær hd kanal som radiomanden også skriver . dm800 er der en usb tuner på vej dvb-t tuner er ude , venter på dvb-c ogdvb-s usb tuner til dm800 , ellers har den kun 1 tuner . dm8000 har plads til 4 tuner, den er født med 2 sattelit tuner. det eneste der kræves er en af de nye imager, altså styresystem feks peter pan eller nabilo eller andre, når de er kørt ind virker både canal digital og viast uden problem. dm800 har plads til 2,5 hard disk dm8000 har plads til både 2,5 hd og 3,5 hd og også dvd brænder . det er meget let, har du 2 tuner i kan du se en kanal og optage en anden program , kræver selvfølgelig 2 kabler fra hver lnb. canal digital i sverige har faktisk fået tv3 sverige ind i deres kanal udvalg og viasat har fået tv4 kanalerne i deres program udval altså i sverige. så de er ikke så store fjender mere ??????. jeg vil sige at dm bokse er fantastiske aldrig haft problem har haft forskellige modeller. men der findes andre der kan det samme men de er ikke så udbredte så mest hjælp til dm boks kig her norsk side der er masser af hjælp at få http://digsat.net her er bedste butik i danmark han har næsten altid hjemme http://www.tv-radio-shoppen.dk/
hilsen aggerthy Redigeret af agger - 21-September-2010 kl. 14:56 |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |