|
Kombinere 2 internet forbindelser |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Marts-2013 kl. 13:55 |
Hej
Jeg har igennem min ejerforening fiber forbindelse. Den er 25/25, og der er ikke noget valg med hastighed. Fordelen ved den er at den er gratis. Det kan dermed ikke betale sig ikke at bruge den. Derudover har jeg en arbejdsgiver som godt vil betale for en forbindelse, og overvejer derfor en 100 mbit gennem yousee. Spørgsmålet er så om man kan udnytte begge forbindelser? Sager er nemlig den at jeg gerne vil have det hurtigere download ved yousee, men har også brug for en fornuftig upload, er der synes jeg bare ikke 10mbit er tilstrækkeligt. Er der nogen som ved om såden en løsning findes? /Ulrik
|
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan sagtens lade sig gøre, men kræver en lidt mere prof. router, end du normalt finder til hjemmebrug.
Fx kan Draytek 2920-serien klare tre forbindelser. Her er prisen ca. 2.500,- Der findes Cisco-routere, der kan det samme - og mange andre - men de ligger i samme prisleje. |
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
Jeg var lige inde og læse om den Draytek router, og det lader til at den blot bruger nr. 2 og 3 som backup hvis den første fejler, og ikke "kombinerer" de 2 til at give højere hastighed.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Du kan gå brugt. Linksys rv082, Netgear fvr124, Zywall35 har alle dual Wan med load balancing. Lige for at nævne et par stykker.
BS
|
|
![]() |
|
ab_kallenbach ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Status: Offline Point: 167 |
Du kan opsætte Draytek'en som du vil. Ligesom de andre nævnte. Jeg kender ikke de andre, men Draytek'en er ikke sådan lige at gå til uden lidt kendskab til netværk. Til gengæld kan den skræddersys til dit behov. Manualen er på 250 sider, og i den kan du finde svar på det meste.
|
|
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
|
|
![]() |
|
Tak for feedback - så har jeg noget at gå i krig med :)
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |