recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kombinere ethernet og antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKombinere ethernet og antenne?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
gut guy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2006
Sted: Farsø
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2009 kl. 15:31

det er da vidst noget ligende ihc net basic (siemens delta8)

det er ihvert i fald samme kabling

Til top
JPED Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2009 kl. 07:23
En anden mulighed, som minder om IHC er Flexcabling (www.flexcabling.dk)
Her er trækker du udelukkende pds kabler, og du bestemmer selv ude i dit krydsfelt om du vil trække radio/tv eller f.eks internet ud af det enkelte udtag.

Du skal dog udelukkende bruge det til digital tv, da der er for meget støj ved analog.

MVH JPED

Pioneer 5090
Samsung SMTH 3126
Yamaha RX-V663, NS-125F,
NS-P125, YST-FSW100
Squeezebox Duet
Synology DS 107+
Til top
zigurat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 13:35

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Nej det gør der nok ikke til det danske systemer..

Men jeg har selv lige lavet plads til antennekabel i et alm. dobbelt PDSudtag. Dermed for jeg plads til de 2cat6 og et coax-sat2h.

Det er sådan bare at bore et hul hvor der er plads, her er det vigtigt at det er et PDSudtag hvor begge udtag sidder vandret og ikke lodret. og så sætte et samleled imellem med en omløber og helst en "låsering" så den ikke drejer med rundt når man skruer stik af/på.

Bjarke, kan du ikke lige nævne hvilket mærke/model det dobb. PDSudtag som du har anvendt er.., har længe ledt efter en løsning som denne... Jeg har kigget på LK' s online katalog, men dem de har ser ikke ud til at have så meget plads i toppen som dine.

Til top
Knazt86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 15:33
Lyder ellers som en fed ide, men hvor er ende modstanden i antennestikket? så ville jeg nok nøjes med at lave det særskilt... det er næmmere at samle og så skal man ikke kæmpe med at få det monteret og så får du også en bedre bukkingsradius når du sætter dåsen i. de connectere hviliken cat. er det? kan da ikke være 5e eller 6? kunne ellers være billiger i matrialer
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2010 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Knazt86 Knazt86 skrev:

Lyder ellers som en fed ide, men hvor er ende modstanden i antennestikket? så ville jeg nok nøjes med at lave det særskilt... det er næmmere at samle og så skal man ikke kæmpe med at få det monteret og så får du også en bedre bukkingsradius når du sætter dåsen i. de connectere hviliken cat. er det? kan da ikke være 5e eller 6? kunne ellers være billiger i matrialer

http://www.av-connection.dk/?PGr=2263&ML=494 til en femmer?
Til top
husspetakel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-November-2010
Sted: 57
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 22:47
det er ikke helt rigtigt det der bliver sagt om skærmede kabler gør signaler dårligere .. den eneste grund til at der er noget der hedder STP ( skærmet twistet pair ) er at man har muligheden for at jorde disse kabler for at fjerne støj hvis man fx laver store netværk eller har problemer med støj i det svagstrøms miljø man arbejder i . jeg er elektrikker og hvis jeg skulle lave hus igen lavede jeg IHC NET igen som jeg har nu . det svare til et cat 6a net men dog med større båndbrede end alm fx lexcom 6a , en anden ting er at alm cat 6 udgår sikkert snart så jeg mener bestemt man skal gøre sig selv den tjeneste at min lave 6a for at fremtidsikre og prisen er ikke væsentlig højere . men som der bliver skrevet kan man sagtens bruge UTP til boliginstallation men man skal huske at hold respek afstand til stærkstrøm og dette gælder ligemeget om man har skærmet eller uskærmet installation. og ja det er rigtigt at der er nogen fohandlere der garantere deres kabling kan ligge sammen men stærkstrøms kabler ca 6 - 10 m men dit HEAD ROOM vil helt sikkert blive mindre så jeg vil stærkt fraråde at ligge stærkstrøm og TP kabling sammen .. og jeg mener at det er en nem mulighed i en boliginstallation .
Med ICH NET er der også vigtigt at huske på at bruge det rigtige kabel . og det ER ligegyldigt hvad der bliver skrevet om at lk er dyre med deres kabler kun IHC NET kabel der duer til denne opgave da disse kabler er beregnet til en båndbrede på 900 mhz og dette er vitalt for at kunne overføre gode tv signaler.
men ja det er en dyrer løsning men det er også meget meget smart og fremtidsikret .
med venligst hilsen trikkeren
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu