|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
gut guy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2006 Sted: Farsø Status: Offline Point: 83 |
![]() |
det er da vidst noget ligende ihc net basic (siemens delta8) det er ihvert i fald samme kabling |
|
![]() |
|
JPED ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
En anden mulighed, som minder om IHC er Flexcabling (www.flexcabling.dk)
Her er trækker du udelukkende pds kabler, og du bestemmer selv ude i dit krydsfelt om du vil trække radio/tv eller f.eks internet ud af det enkelte udtag. Du skal dog udelukkende bruge det til digital tv, da der er for meget støj ved analog. |
|
MVH JPED
Pioneer 5090 Samsung SMTH 3126 Yamaha RX-V663, NS-125F, NS-P125, YST-FSW100 Squeezebox Duet Synology DS 107+ |
|
![]() |
|
zigurat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Bjarke, kan du ikke lige nævne hvilket mærke/model det dobb. PDSudtag som du har anvendt er.., har længe ledt efter en løsning som denne... Jeg har kigget på LK' s online katalog, men dem de har ser ikke ud til at have så meget plads i toppen som dine. |
|
![]() |
|
Knazt86 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Lyder ellers som en fed ide, men hvor er ende modstanden i antennestikket? så ville jeg nok nøjes med at lave det særskilt... det er næmmere at samle og så skal man ikke kæmpe med at få det monteret og så får du også en bedre bukkingsradius når du sætter dåsen i. de connectere hviliken cat. er det? kan da ikke være 5e eller 6? kunne ellers være billiger i matrialer
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
http://www.av-connection.dk/?PGr=2263&ML=494 til en femmer? |
|
![]() |
|
husspetakel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-November-2010 Sted: 57 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
det er ikke helt rigtigt det der bliver sagt om skærmede kabler gør signaler dårligere .. den eneste grund til at der er noget der hedder STP ( skærmet twistet pair ) er at man har muligheden for at jorde disse kabler for at fjerne støj hvis man fx laver store netværk eller har problemer med støj i det svagstrøms miljø man arbejder i . jeg er elektrikker og hvis jeg skulle lave hus igen lavede jeg IHC NET igen som jeg har nu . det svare til et cat 6a net men dog med større båndbrede end alm fx lexcom 6a , en anden ting er at alm cat 6 udgår sikkert snart så jeg mener bestemt man skal gøre sig selv den tjeneste at min lave 6a for at fremtidsikre og prisen er ikke væsentlig højere . men som der bliver skrevet kan man sagtens bruge UTP til boliginstallation men man skal huske at hold respek afstand til stærkstrøm og dette gælder ligemeget om man har skærmet eller uskærmet installation. og ja det er rigtigt at der er nogen fohandlere der garantere deres kabling kan ligge sammen men stærkstrøms kabler ca 6 - 10 m men dit HEAD ROOM vil helt sikkert blive mindre så jeg vil stærkt fraråde at ligge stærkstrøm og TP kabling sammen .. og jeg mener at det er en nem mulighed i en boliginstallation .
Med ICH NET er der også vigtigt at huske på at bruge det rigtige kabel . og det ER ligegyldigt hvad der bliver skrevet om at lk er dyre med deres kabler kun IHC NET kabel der duer til denne opgave da disse kabler er beregnet til en båndbrede på 900 mhz og dette er vitalt for at kunne overføre gode tv signaler. men ja det er en dyrer løsning men det er også meget meget smart og fremtidsikret . med venligst hilsen trikkeren
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |