recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kombineret medieboks og "NAS"??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kombineret medieboks og "NAS"??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kombineret medieboks og "NAS"??
    Sendt: 30-Januar-2012 kl. 10:25
*EDIT*

Siden jeg nu er blevet opmærksom på problemet med at streame tunge filer og wireless, overvejer jeg nu muligheden for at købe en kombineret boks. 

Primære krav:
  • Det vil sige at jeg skal kunne bruge boksen til at kopiere fra en ftp adresse, direkte over på boksens interne harddisk.
  • Der ud over vil jeg gerne have muligheden for at kunne håndtere torrents.
  • Det skal være muligt at administrere at vælge film via min tablet. 
Sekundære krav:

• Støjsvag
  • Mulighed for UI ændringer
  • Mulighed for at kopiere indhold fra kamera direkte over på disken. Som det er muligt med NAS servere idag.
*Oprindelige indlæg*

Jeg står for at skulle købe ny medieboks hjem til stuen, og er faldet lidt for disse to bokse. Jeg er dog i tvivl om hvad jeg får ved at investere i TViX modellen frem for WD? 

Jeg vil gerne have en relativt hurtig boks, skal streame over NAS, vil kunne vælge film med min Galaxy Tab og måske have mulighed for ændring af UI.. Det sidste er dog ikke afgørende.

Hvilken af de to bør jeg vælge? WD TV Live koster ca. 800,- og TViX HD Slim S1 koster ca. 1249,-

Er det værd at investere de ekstra gryn? Hvis ja, hvorfor ? :) 

Redigeret af larsen_mgeic - 30-Januar-2012 kl. 13:55
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 10:30
WD TV'en kan ikke klare 1080p i MPEG4. Det taler for den anden (hvis den altså kan).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 10:55
Det mangler jeg lige lidt viden.. Hvad betyder det at den ikke kan klare det i MPEG4? 

Det er et link til TViXén. Det ser ud som om den godt kan, men jeg forstår som sagt ikke helt hvad det betyder?
Jeg kan også se at WD TV har indbygget WiFi, og det har S1 åbenbart ikke. Det troede jeg egentlig.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Det mangler jeg lige lidt viden.. Hvad betyder det at den ikke kan klare det i MPEG4?

I mit (og mange andres) tilfælde betyder det, at film fundet på de mere lyssky sider af nettet ofte er mkv med mpeg4 codec. Disse bliver så nedscaleret (forudsat de er i 1080p). Mkv kan i sagens natur være alt muligt, men jeg oplever oftest, at det er i mpeg4.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvad andre media players kan og ikke kan. Nu benytter jeg (igen igen) min Playstation 3 til streaming af film, hvilket tidligere havde skabt en del problemer, men ny software ser ud til at have gjort det bedre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:04
Okay. Jeg vil helst ikke have min ps3 til at stå og køre, da jeg syntes den larmer af H***** til :) 

Men tak for forklaring. Så er jeg med igen. 
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:17

Har selv haft en WD hd Tv live (ver2) og var egentlig glad for den men opgraderede den til en TVIX Slim S1 og har været ganske godt tilfreds med opgraderingen.

Jeg bruger alm stereo og her synes jeg at S1 er bedre end WD HD tv .
Billedet er også en ansele bedre på S1.

Jeg har en "Nas" lignede server (lacie laplug som jeg dog overvejer at udskifte med en mere dedikeret NAS) og her er det endnu ikke lykkedes mig at få WD hd tv på netværket (brugte 2-3 timer på at få det til at lykkedes). SLIM S1 fik jeg til at virke efter ½ time.

Generelt virker slim s1 nemmere at sætte op og har et bedre brugerinterface.
Jeg ved ikke om de nyere WD hd tv har bedre software end ver 2, men det har jo nærmest været en udviklingsmodel der ikke helt kunne hvad den skulle, det er dog nogenlunde løst nu.

Når du bruger en NAS Skal du lige være opmærksom på at det kun er en 10/100 ethernet der er i Slim S1 og dette kan gøre at man får lidt problemer med afspilning af HD materiale (det virker dog i de fleste tilfælde for mig og jeg er i tvivl om det er min laplug der er for langsomme da den er baseret på eksterne harddiske).

Min Konklusion .
WD HD TV er ganske ok maskine men har sine mangler (kan være de nyere versioner er bedre). Her synes jeg at SLIM s1 er bedre (for mig er de ekstra 450 givet godt ud da lyden på den analog del er bedre på s1)

thrane
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:21
Det er selvfølgelig værd at tage med i overvejelserne, om maskinen kan nå at følge med til at streame. Det ville i hvert fald være surt, hvis det ikke er tilfældet. Jeg havde lidt håbet på at kunne køre det over trådløs, med den indbyggede WiFi der er i WD TV.. men det kan da godt være det ikke er tilfældet :/

Men tak for den fine forklaring. Tror også det ender med en TViX, men der mangler lige lidt overvejelse endnu :)
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2008
Sted: Denmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:36
trådløst. Ved ikke om det kommer til at virke godt med HD materiale. Synes jeg har læst at det giver en del udfordringer.

Tvixen kan der købes trådløst til.

Hvis du ikke skal streame HD materiale burde det virke
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:47
Det var meningen det skulle være .mkv filer... så det lyder til at det måske er no go. Det må jeghave undersøgt.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:56
MKV filer er jo lidt af hvert hvis det er HD blu-ray rip's via wifi kan det godt drille. Men hvis det bare er alm SD materiale burder der ingen problemer være.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:58
Det er BD rips.. Jeg må lige se om Google kan hjælpe lidt, med at belyse om det vil være problemer med at få det til at køre optimalt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 13:54
Siden jeg nu er blevet opmærksom på problemet med at streame tunge filer og wireless, overvejer jeg nu muligheden for at købe en kombineret boks. 

Primære krav:
  • Det vil sige at jeg skal kunne bruge boksen til at kopiere fra en ftp adresse, direkte over på boksens interne harddisk.
  • Der ud over vil jeg gerne have muligheden for at kunne håndtere torrents.
  • Det skal være muligt at administrere at vælge film via min tablet. 
Sekundære krav:

• Støjsvag
  • Mulighed for UI ændringer
  • Mulighed for at kopiere indhold fra kamera direkte over på disken. Som det er muligt med NAS servere idag.

Er der nogen som har forslag til gode solide løsninger så meld gerne ind :) 

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu