recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kommentarer til ny HTPC inden bestilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKommentarer til ny HTPC inden bestilling

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 23:57

#KaNo

Du skriver du vil bruge en 1 TB NAS server. Hvilken?

Jeg er interesseret idet alle dem jeg har fundet er baseret på Linux med Samba (så vidt jeg husker). Det betyder FAT 32 og dermed ingen Video filer over 2 Giga Byte (bare en lille film i .TS format fylder mindste 3 GB)

For at komme forbi den hurdle skal der NTFS til

Er det det samme med den du har valgt?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
KaNo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 18:03

-->Sarchasmo

Ville du tage en Sapphire RADEON HD 2600XT istedet, som f.eks.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387957

-->MCenterFreak

Jeg har set en del NAS som arbejder med NTFS, men kun som "Read Only", bla. det nye Linksys som anmeldes under dette site. Har du bedre forslag, idet mit eneste er at benytte f.eks. en Synology eller andet brand som kan bruge en ekstern USB2.0 hdd der er formatteret med NTFS, men...

KaNo
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 18:37
Jeg regner med at snuppe det 2600xt når jeg får taget mig sammen til at købe nye dele. Har læst mange gode ting om det ang. mediacenter.
/Martin
Til top
KaNo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 22:09

Nogen der ved om man skal vælge Sapphire eller et andet fabrikat? Hvad med RAM og MHZ på sådan en ATI? Skal det være 256MB, 512MB, GDDR3 eller GDDR4, 1,4GHz, eller 2,2GHZ GPU? Vigtigst af alt, idet den jo har en blæser - tillader kortet at man afmonterer køleribben med skruer eller andet, så jeg kan montere mit fluid kølehovede istedet?

KaNo
Til top
Sarchasmo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Februar-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 21:53

#KaNo

Jeg har selv overvejet et 2400 til HTPC, men 2600 er selvfølgelig bedre, hvis man kan "få det til at tie stille"

Bemærk også at Ken_T har skrevet en masse om grafikkort og HDCP her.

(og så bliver det rigtig langhåret, men så længe du bruger SVHS er det jo lige meget, men hvad nu hvis...)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu