Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
HeartWare
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4811
|
Sendt: 03-December-2007 kl. 19:53 |
PS3 60Gb model kan spille de fleste PS2 spil (ud af mine ca. 50 spil er der 2 den ikke kan spille).
PS3 40Gb model kan ikke spille PS2 (eller PS1) spil - overhovedet!
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
 |
DaWizeGuy
Bruger
Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Point: 132
|
Sendt: 03-December-2007 kl. 21:22 |
HeartWare skrev:
PS3 40Gb model kan ikke spille PS2 (eller PS1) spil - overhovedet! |
Det er nu ikke helt rigtigt. 40 GB modellen kan godt spille PS1 spil.
/Anders
|
 |
@lex
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
|
Sendt: 03-December-2007 kl. 21:32 |
Kan man ikke bare beholde sin PS2, hvis det er så vigtigt?
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 09:48 |
noreaga skrev:
Mike S. skrev:
Min 60 GB er blevet meget bedre - specielt nu blæseren stepper ned igen. |
Ja, hvad er det for noget? Min er også begyndt på det, mener bestemt ikke den gjorde det i starten?
Er det en firmware som har rettet det?
Men det er skide dejligt! |
Mystisk. Jeg sad i går og så en opskaleret DVD film på min 60 GB PS3 og efter 1 time og 40 minutter gik blæseren op på niveau 3 og jeg må altså indrømme, at den støj kan jeg ikke leve med i længden.  Da filmen var færdig, lod jeg PS3'en stå i idle tilstand i flere timer, men blæseren gik aldrig ned i hastighed. Øv jeg troede lige min nyeste PS3 var fejlfri.  Jeg har mest lyst til at købe en 40 GB PS3 fra et sted med mindst 14 dages returret. Spørgsmålet er så, hvad jeg skal gøre med min nuværende PS3, for jeg vil have det dårligt med at videresælge en (efter min mening) defekt vare. PS3'en er tidligere blevet ombyttet hos Nordisk Film for samme støjproblem (den første kørte dog altid på niveau 3 efter 8 minutter fra opstart). Alt elektronisk hardware jeg har købt i de seneste par år, har været defekt på den ene eller anden måde. Jeg håber 2008 bliver bedre.
|
 |
DaWizeGuy
Bruger
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 11:28 |
SJ:
Jeg tror, at blæserniveau 3 er normen på 60 GB modellen ved opskaleret DVD.
Angående 40 GB modellen:
Min 40 GB går også op i niveau 3 ved opskaleret DVD, men lydniveauet er lavere end min gamle 60 GB. Det skal dog siges, at der er skruet op for varmen i min stue. Ved spil og Blu-ray er den næsten helæt lydløs.
Mvh Anders
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
|
Sendt: 05-December-2007 kl. 20:13 |
Cell chippen bliver nok belastet voldsomt ved opskaleringen og da Cell chippen i 40 GB PS3'en er reduceret fra 90 nm til 65 nm, burde det betyde mindre varmeafgivelse. Så det passer nok, at blæseren i 40 GB PS3'en ved opskalering af DVD film, er mindre støjende.
At 40 GB PS3'en så også er meget mere støjfri end 60 GB PS3'en ved Blu-ray og spil, må jo betyde, at Cell chippen også bliver stresset meget ved de opgaver. Mon RSX chippen som jo stadig er 90 nm, egentlig bliver presset særlig meget, siden 40 GB PS3'en kan være så støjfri? Hvis ikke den gør det, tegner det jo lyst for grafikken i de kommende spiludgivelser.
Det var et smart træk af Sony, at prioritere en formindskning af Cell chippen før RSX chippen. Bare de dog kunne have gjort det, inden PS3'en kom på markedet i første omgang.
Til oplysning kan jeg fortælle, at jeg i dag lod PS3'en afspille den selvsamme film som i går med den forskel, at jeg slog opskaleringen fra i dag og blæseren i min 60 GB PS3 blev på niveau 2.
Redigeret af SJ - 05-December-2007 kl. 20:15
|
 |
tommyhj
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
|
Sendt: 06-December-2007 kl. 19:36 |
Jeg har også prøvet at slå opskaleringen fra, men jeg blev så skuffet over tab i billedkvalitet at jeg ikke nænnede det.
Gad vide hvor varmt der er i DaWiseGuys stue, når hans 40GB går op på niveau 3 under dvd-opskalering?
|
 |
DaWizeGuy
Bruger
|
Sendt: 07-December-2007 kl. 15:22 |
tommyhj skrev:
Jeg har også prøvet at slå opskaleringen fra, men jeg blev så skuffet over tab i billedkvalitet at jeg ikke nænnede det.
Gad vide hvor varmt der er i DaWiseGuys stue, når hans 40GB går op på niveau 3 under dvd-opskalering?
|
Tror der er mindst 23 grader i min stue for tiden. Men det er vigtigt at få sagt, at niveau 3 på 40 GB kan slet ikke sammenlignes med niveau 3 på 60 GB, da det er væsentligt lavere. Dels er blæseren mere stille, og dels har maskinen ingen lufthuller foran, hvorfor lyden ledes væk. Man kan høre blæseren tydeligt, hvis der er helt stille i stuen, men det er på ingen måde generende. Det sker også, at blæseren går op i gear i spil, men igen er det ikke generende. Ved Blu-ray og XMB browsing ligger den på niveau 1-2 konstant. Mvh Anders
Redigeret af DaWizeGuy - 07-December-2007 kl. 15:22
|
 |
tommyhj
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
|
Sendt: 10-December-2007 kl. 01:32 |
DaWizeGuy skrev:
tommyhj skrev:
Jeg har ogs� pr�vet at sl� opskaleringen fra, men jeg blev s� skuffet over tab i billedkvalitet at jeg ikke n�nnede det.
Gad vide hvor varmt der er i DaWiseGuys stue, n�r hans 40GB g�r op p� niveau 3 under dvd-opskalering?
|
Tror der er mindst 23 grader i min stue for tiden.
Men det er vigtigt at f� sagt, at niveau 3 p� 40 GB kan slet ikke sammenlignes med niveau 3 p� 60 GB, da det er v�sentligt lavere. Dels er bl�seren mere stille, og dels har maskinen ingen lufthuller foran, hvorfor lyden ledes v�k. Man kan h�re bl�seren tydeligt, hvis der er helt stille i stuen, men det er p� ingen m�de generende. Det sker ogs�, at bl�seren g�r op i gear i spil, men igen er det ikke generende. Ved Blu-ray og XMB browsing ligger den p� niveau 1-2 konstant.
Mvh Anders
|
Fedt! Lyder som om 40gb er noget for mig! Er bare lidt ked af at miste kortlæseren og PS2... Har Shadow of the Colossus og FF10 liggende jeg skal have gennemført først så!
|
 |
kbh4
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
|
Sendt: 10-December-2007 kl. 08:27 |
tommyhj skrev:
Fedt! Lyder som om 40gb er noget for mig! Er bare lidt ked af at miste kortlæseren og PS2... Har Shadow of the Colossus og FF10 liggende jeg skal have gennemført først så! |
Du kan jo bare beholde din PS2 indtil du ikke gider spille dine PS2-spil længere.  -Kent
|
 |
primeradk
Super bruger
Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
|
Sendt: 11-December-2007 kl. 15:34 |
Nå har læst en del på nettet og hvad "folk" tror er at Sony sælger ud af 60GB for at lancere 80GB som er ramt Japan og måske en 120GB i Europa, som så er bygget på samme teknologi som 40GB pt er, så den skulle larme mindre og blive mindre varm. Måske den kommer samtidig med tv kortet. Dog ved jeg ikke om den er bagud kompatibel, men hvorfor fjerne en top model uden at tilføje en ny? Tænker også her på kort læser osv, det er der jo nogen som sikkert bruger.
Nå men intet er sikkert, det må tiden jo bare vise. :)
\René
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
 |