recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kommer der snart nogle 3D film ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKommer der snart nogle 3D film ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ser skidt ud med film til biograferne. Så det må jo uvægerligt smitte af på BD udgivelserne

Ja, virkelig trist hvis denne 3D døgnflue tager livet af nogle af de danske biografer Cry

Artiklen forklarer glimrende, hvad mange 3D skeptikere frygter...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 15:04
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ser skidt ud med film til biograferne. Så det må jo uvægerligt smitte af på BD udgivelserne

Ja, virkelig trist hvis denne 3D døgnflue tager livet af nogle af de danske biografer Cry

Artiklen forklarer glimrende, hvad mange 3D skeptikere frygter...
Problemet er jo, at så står vi 4 og skal i biffen og se en film. Skal vi se den i 2D, så er der også penge til guf, men i 3D så ryger det fra. Det største problem for mig, er at de er altså noget dyrere at gå ind at se, især når man er 4 eller flere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Clash of the Titans er så en 2D->3D konverterings bastard der burde aflives (ikke at jeg har set den i 3D, men princippet er ækelt synes jeg)
Igen igen. Folk udtaler sig om en titel de ikke har set. Flot, og jorden er flad.

Well, jeg synes det er latterligt at der laves disse bastarder som så kommer i biografen og ødelægger det for de rigtige 3D film, og nej du får mig ikke til at se den! Jeg valgte med vilje at se den i 2D da jeg var i biografen.  Folk får et forkert indtryk af 3D som ser kunstigt ud og de skriver jo ikke ligefrem på plakaten at det er en 2D->3D konvertering. Andre film har gjort det samme; feks Alice in Wonderland.  Nogle har dog rigtige 3D action scener og resten er så 2D->3D. Det får mig dog ikke til at ville se dem af den grund.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 15:37
PS jeg forstår ikke kommentaren omkring jorden der er flad. Hvad har det med sagen at gøre?
Jeg udtaler mig udelukkende omkring pricippet omkring 2D-3D konvertering som aldrig kan se andet end kunstigt ud.  Hvis du synes det er verdens fedeste ting, så fred være med det. Jeg er bare bange for at det ødelægger formatet inden det bliver rigtigt sjovt.
Det er faktisk let at se at jorden ikke er flad.
1. Se ud over havet. Et skib forsvinder i horizonten og kommer tilbage. Nej det røg ikke ud over en afgrund.
2. Stil dig på et højt punkt og se ud over landskabet. Du kan se at jorden er rund med det blotte øje med mindre du tror at det du ser bare er en gigantisk bakke.

:P
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 15:49

Well, jeg synes det er latterligt at der laves disse bastarder som så kommer i biografen og ødelægger det for de rigtige 3D film, og nej du får mig ikke til at se den! Jeg valgte med vilje at se den i 2D da jeg var i biografen.  Folk får et forkert indtryk af 3D som ser kunstigt ud og de skriver jo ikke ligefrem på plakaten at det er en 2D->3D konvertering. Andre film har gjort det samme; feks Alice in Wonderland.  Nogle har dog rigtige 3D action scener og resten er så 2D->3D. Det får mig dog ikke til at ville se dem af den grund.
Jeg har et (desværre samsung tv) Og der er 2D til 3D konventering, og der er stor forskel på det, og så på denne film. Det ligner ikke bare den mindste smule hinanden. Og jeg er bestemt ligeglad om du vil eller ikke se den. Jeg er bare træt, af dem som udtaler sig, uden at have set det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 15:50

PS jeg forstår ikke kommentaren omkring jorden der er flad. Hvad har det med sagen at gøre?
Jeg udtaler mig udelukkende omkring pricippet omkring 2D-3D konvertering som aldrig kan se andet end kunstigt ud.  Hvis du synes det er verdens fedeste ting, så fred være med det. Jeg er bare bange for at det ødelægger formatet inden det bliver rigtigt sjovt.
Det er faktisk let at se at jorden ikke er flad.
1. Se ud over havet. Et skib forsvinder i horizonten og kommer tilbage. Nej det røg ikke ud over en afgrund.
2. Stil dig på et højt punkt og se ud over landskabet. Du kan se at jorden er rund med det blotte øje med mindre du tror at det du ser bare er en gigantisk bakke.

:P
Begge steder snakker man om noget man ikke har/ kan se.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 17:05
Jeg har et ekstremt kritisk øje så jeg vil vove at påstå at jeg kan se at det er 2D->3D konvertering selv om det er gjort i Hollywood og ikke i et Samsung TV.  Uanset hvor dygtig du er kan du ikke skabe billedet til det andet øje.  Det er på linie med de ekstra billeder der indsættes ved 200 hz. Det giver kunstige billeder og det gider jeg ikke glo på.

Hvis det var så godt som du tilsyneladende synes det er, så er der jo næsten grund til at optage rigtig 3D med to kameraer.

Jeg forbeholder mig stadig retten til at synes at 2D->3D er en bastard og at det ødelægger mere end det gavner.

Og jo jeg kan godt se at jordenen er rund, men det er måske mit kritiske øje igen hvis du ikke kan se det.
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 17:21
Christmas Carol , A (Jim Carrey) (Blu-ray 3D) kommer snart d. 16-11-2010.

Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har et (desværre samsung tv) Og der er 2D til 3D konventering, og der er stor forskel på det, og så på denne film. Det ligner ikke bare den mindste smule hinanden. Og jeg er bestemt ligeglad om du vil eller ikke se den. Jeg er bare træt, af dem som udtaler sig, uden at have set det.

Men han ved nok heller ikke noget om 3D eller 2D til 3D konvertering...

Og igen så behøver jeg ikke se filmen for at forstå teknikken og dermed dens mangler. Mangler du accepterer hvor jeg mener det er forfærdeligt og unødvendigt og til mere skade end gavn
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 20:01
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , jeg har ikke ( endnu ) selv 3D udstyr , men jeg faldt lige over dette på amazon , det er en komplet liste over 3D film de har...
MVH
Man skal bare passe lidt på med den liste. Der er også en del af de forkerte 3D film.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu