recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kompakt 5.1 DTS-HD/TrueHD surroundsæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKompakt 5.1 DTS-HD/TrueHD surroundsæt

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 14:32
Hej QuikZilver

Jeg starter bare fra en ende af hvordan købet forgik.

Jeg bestilte højtalerne den 7. feb. om aften og overførte pengene samme aften. Forudbetaling var den eneste mulighed men de tilbuder en gratis penge tilbage garenti fra trustedshops.de som jeg tog imod. Det er ikke noget jeg ved mere om da jeg jo ikke har fået brug for garentien.
Det der tog længst tid var pengeoverførselen da det først var den 13. de registrede den og så sendte pakken samme dag. Som du kan se på mit tidligere indlæg så fik jeg pakken den 15. jeg ved dog ikke om det var postDK der kom med den da min nabo tog imod den.

Da jeg kiggede på højtalerne i dagslys dagen efter jeg fik dem opdagede jeg dog et lille mærke i overfladen på den ene satellit. Det er kun til at se når lyset rammer overfalden rigtigt og jeg hængte den op under loftet på bagvæggen så man vil aldrig opdage den. Det er det eneste tegn på at de er brugte!
Som sagt kom alle højtalerne i original inpakning. 3 kasser med satelitterne og en kasse med subwooferen alle pakket ned i en større kassen. Der var godt med flamingo til beskyttelse og alt lå også i hver sin stofsæk. Der var endda beskyttelse film på toppen af subwooferen.
Alle kasserne havde en manual (på dansk, engelsk + andre), en brochure og to hex nøgler. Med Sub'en var der også en ekstra sikring, tre typer strømkabler, fødder så den kan ligge, en klud og alle satelliterne kom også med fødder der kan monteres på væggen.

Fragten blev 30€ pga. vægten og jeg skulle betalte ca. 20kr. ekstra for kontooverførelsen hos Danske Bank (jeg valgte at delte udgifter). Det var det eneste jeg skulle betale for udover sættet.

Det eneste der er tilbage er så lyden. Jeg har desværre ikke haft tid til at bruge sættet så meget som jeg har haft lyst til og jeg har desværre heller ikke det store sammenlignings grundlag. Men jeg 100% tilfreds med sættet og fortryder bestemt ikke at jeg slog til.
Sub'en er lidt for stor til min lille stue men det var ikke værre end jeg kunne skrue ned for den på min reciever og der er virkelig meget lyd iforhold til størrelsen. Det betyder jo også bare at det stadig holder hvis jeg flytter til større.
Designet på højtalerne er jo også ren klasse

Jeg håber jeg har været til hjælp med beslutningen og hvis du slår til og ikke er så heldig som mig så har du to ugers fortrydelseret. Det er kun fragten du skal af med.

Jeg uploader nogle billeder senere.
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 14:51

Centerens indpakning

Subwoofer med beskyttelsefilm på

Mit setup

Redigeret af Corax - 23-Februar-2008 kl. 14:54
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 05:20

Nøjj det ser lællert ud! ... Nu havde jeg ellers rykket mig tættere på B&W VM1 sammen med Onkyo 605....
Men nu skal jeg igen overveje! Du må lige fortælle senere om lyden er langt bedre end B&W VM1 efter din mening.

For det er dælme et smart sæt det der!

Forresten, det sæt, er det med 4 ens HT + center HT og så subben. Eller er der forskel på front og rear?

Redigeret af SuperJunior - 24-Februar-2008 kl. 05:59
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Nøjj det ser lællert ud! ... Nu havde jeg ellers rykket mig tættere på B&W VM1 sammen med Onkyo 605....Men nu skal jeg igen overveje! Du må lige fortælle senere om lyden er langt bedre end B&W VM1 efter din mening.

For det er dælme et smart sæt det der!

Forresten, det sæt, er det med 4 ens HT + center HT og så subben. Eller er der forskel på front og rear?

Mange tak

Nu hørte jeg kun VM1 i stereo fra et lille anlæg men noget musik jeg ikke kendte. Men jeg vil mene at KEF satelitterne er bedre. De fire satelitter er fuldstændig ens, mens centeren er større.

Redigeret af Corax - 24-Februar-2008 kl. 12:02
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 15:36
hvordan lyder det med de tynde lakriser du har sat dem op med ??
+100HD Film
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

hvordan lyder det med de tynde lakriser du har sat dem op med ??

Det er Supra Classic Mini 1.6 og da jeg jo ikke hørt sættet med andre kabler, så det kan jeg ikke sige noget om det.

Grunden til at jeg ikke valgte dyrere kabler var fordi jeg for lidt over en uge siden var inviteret ind i Hifiklubben med mine kollegaere efter lukketid.
Vi hørte bl.a. på et 250.000kr. sæt sat til et par B&W 802 højtalere (tror jeg det var) med nogle kabler der kostede adskellige hundrede kr. meteren og et par admindelige el-ledninger vi fandt på arbejdet. Alle undtagen en mente vi kunne høre forskel på lyden, men ingen af os kunne sige hvornår det dyre var på. Så jeg tror ikke på at kablet har specielt meget at sige på mit lille sæt.

Redigeret af Corax - 24-Februar-2008 kl. 17:37
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:42
hmm lyder interrssant,,,!!

Mange siger i de forskelling kabler er der forskel på varm og lidt mere kold lyd.. jeg er selv på ud kig efter nye kabler , derfor spørger jeg..

Men jeg har heller ikke tænkt mig at investere i mega dyre kabler.. men i den rimlige ende
+100HD Film
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 17:52
Jeg tror det har noget at gøre med hvem man er.
En af medarbejdede inde i HFK på Åboulevard (ikke ham der inviterede os) var helt oppe at ringe over at vi ikke kunne hører hvor dårligt det lød med el-kablerne. Han talte også om hvordan et par meter i kabellængden gjorde forskel hjemme hos ham selv med hans sølvkabler.
Til top
QuikZilver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 21:35

Tak for billederne Corax - jeg har bestilt et sæt KEF KHT-3005's fra CSMusiksysteme i søndags (24/2), men endnu ikke modtaget dem...

Smider lige en note på denne tråd om deres stand!

/ Kasper

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 12:48
Så fik jeg også lige bestilt for et par timer siden.
Til top
QuikZilver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 13:10

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Så fik jeg også lige bestilt for et par timer siden.

Hej Claus,

Bestilte du også udstillingsmodellen? Til information har CSMusiksysteme netop sendt mig et Deutche Post / DHL trackingnummer på mine højtalere, og jeg læser det som om, at Deutche Post har modtaget pakken d. 26/2 (i tirsdags), men at den stadigvæk dags dato (29/2) ligger i deres sorteringssystem i Tyskland?! (begynder efterhånden at tro på, at PostDanmark er EU's hurtigste - Deutche Post er givet vis ikke!) 

Identcode:
XXXXXXXXXXXXXXX

Sendung:
XXXXXXXXXXXXXX
Abholdatum: 2008-02-26 
Von: Erlangen, DE 
Referenz: XXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXX 

Sendungsverfol gungsereignis

Datum Status
Domestic Transit/Import  2008-02-29  allgemeiner Status. Sortierung 

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2008 kl. 13:19

OBS!

Pakker fra Tyskland får nyt TT nr når de bliver sendt ud af Tyskland. Du kan ringe til PostDanmark og oplyse det tyske nummer og de konverterer det så til det nye danske...

Det kan faktisk være de er lige på trapperne...

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu