|
Kompakt anlæg / Receiever + højtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmusj78 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-April-2013 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-April-2013 kl. 18:24 |
Hej,
Jeg står og skal til at flytte nu her 1 Maj og er derfor ude efter et nyt lille kompakt anlæg eller receiver + højtalere. Mit budget lyder på kr. 3.000,- I første omgang faldt jeg over dette samlede hos HiFi Klubben: NAD Er det noget nogen kan anbefale eller er der andet I kan/vil anbefale? Jeg går ikke så meget op i antal finesser eller at anlægget skal ligne et blinkende rumskib, det er kvaliteteten på lyden jeg går efter. /RasmusJ |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til de penge er det ikke dårligt, den helt dybe lyd (til film) får du dog ikke, men der er som du ser et Pre Out til en SW. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
rasmusj78 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-April-2013 Status: Offline Point: 6 |
Ok. Men det lyder jo så fornuftigt. Nu er jeg den lidt gammeldags type der stadigvæk sværger til at lyden er bedst fra LP og CD'er, så tror jeg dette tilbud vil passe fint til mig :)
//RasmusJ |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Køb brugt!
http://www.dba.dk/hoejttaler-nad-av-surround/id-1000731851/ http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-3b-super/id-1000329721/ Klaus Redigeret af KlausDM - 28-April-2013 kl. 18:51 |
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
Så jeg bange for du bliver skuffet desværre. Gør som Klaus siger og køb brugt. |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Hvis det lyd du går efter så find nogle større højttalere! Det er dem og kun dem der laver lyden. På brugtmarkedet kan der gøres virkelig gode handler.
|
|
![]() |
|
Kigger på Dali 3B højtalere som Klaus linker til :)
Er det nogen gode højtalere I kan anbefale? //RasmusJ |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Tja, til den pris bliver det vanskeligt at finde noget bedre :-) så tag ud og lyt på dem, hvis du kan.
|
|
![]() |
|
Er det Dali højtalerne du omtaler eller er det tilbuddet hos Hifipriser?
|
|
![]() |
|
det var Dalierne til 500 kr.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
De er ret dejlige. Har selv et sæt stående på garageloftet, som ind til forrige år blev brugt som baghøjttalere i min stue. For 500 kroner skal de se pæne ud, membranerne skal være hele og der skal ikke være for mange ridser i kabinettet. Der er _mange_ af dem til salg, de var pisse populære - dengang. Og med en 8" basenhed kan de faktisk godt "flytte luft", men de er også store (44x25x26cm) i forhold til dem du havde kigget på hos HIFi klubben og så vejer de 8 kg stykket....... De er let drevne, så du behøves ikke en kraftkarl af en forstærker for at spille med dem. Du kan læse en brochure over dem her: http://www.dali-speakers.com/en-US/Loudspeakers/Discontinued-series-1/Discontinued-series/DALI-3B.aspx Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |