|
Kompakt kamera m. 720p |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
AlexSmedegaard
Super bruger Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
Sendt: 27-April-2009 kl. 11:07 |
Ja det ser rigtigt godt ud, men man kan ikke zoome ind i video mode. Det er en ting jeg går efter, så det bliver nok ikke den :) Ellers tak for budet :)
|
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 27-April-2009 kl. 11:42 |
Nej - 1280x720 er ikke "alt du behøver" - måden det komprimeres på er mindst ligeså vigtig eller i visse situationer vigtigere. Så jo - hvis du ligefrem skal ud og købe et kamera med denne funktion i tankerne - så skal du gå efter et der optager i AVCHD som er en defineret standard der også kan afspilles på kompatible afspillere, fremfor blot at vælge noget der optager i "720p" men måske gør det i Motion Jpeg med mono pcm lyd eller lign. eller noget andet proprietært som ikke kan afspilles andre steder end på din computer og kræver reencodning hvis du vil bruge det andre steder. Så min klare anbefaling vil være at undersøge helt præcist hvad format der optages i - ikke bare opløsning, men hvilken video kompression der benyttes (h264 ? Mjpeg ?), hvilket audio format der benyttes (AC3 ? AAC? PCM ?stereo/mono, sample rate osv.) og hvilken container der benyttes. Det har stor betydning for hvad du efterfølgende kan bruge det til, hvor nemt du efterfølgende kan bruge det, samt også for hvordan kvaliteten af det optagede egentlig bliver. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
AlexSmedegaard
Sendt: 27-April-2009 kl. 13:02 |
Spawn - TZ5 gemmer i quicktime format.. Men går det ud over kvaliteten at konvertere det til et andet format? Det jeg egentligt bare skal bruge det til er f.eks. at kunne vise optagelserne gennem VMC..
Mht. lyden er der vi vel enige om at lyden ikke er ret god ved nogen af de kompakte. Dog har jeg tænkt på om man evt. kunne sætte noget vat eller sådan noget over mikrofonen for derved at fjerne det værste støj fra f.eks. vinden.. Er det noget der er nogen der har erfaringer med? Min onkel har en sony camcorder, der dog ikke optager i HD, men der er lyden virkelig slem.. Alternativt må der da findes et program der kan fjerne toppen af støjen.. |
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Sendt: 27-April-2009 kl. 13:23 |
Den optager i Quicktime Motion Jpeg video og PCM mono audio. Hvis du kun skal spille det på din computer er det fint nok - men ellers vil jeg ikke anbefale det. Ja - det går altid ud over kvaliteten at konvertere til et andet format, ligesom det jo ofte er ret tidskrævende. TZ7 optager i AVCHD lite som benytter det langt mere effektive H264 video komprimerings format, samt Dolby Digital stereo audio - du få både bedre billede og bedre lyd - og bedre kompatibilitet med standalone hardware afspillere. Jeg ville helt sikkert vælge TZ7 fremfor TZ5 hvis det skal være Panasonic - jeg syntes ikke det er værd at spare 5-600,- på denne konto - så hellere vente en måned længere og spare det ekstra op.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
AlexSmedegaard
Sendt: 27-April-2009 kl. 13:29 |
Okay, fair nok.. Har sony ikke lavet et lignende den anden der bliver refereret til som har det der avchd og som kan zoome på optagelser?
|
|
ottoolsen
Bruger Oprettet: 16-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Sendt: 27-April-2009 kl. 13:30 |
Gå ind på denne side her http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
og klik på movie clips 1280 evt. på compact camera så kan du slå reviews op Jeg er nemlig på udkig efter en med hd video muligheder ,ved siden af mit DSLR. Mvh Otto Redigeret af ottoolsen - 27-April-2009 kl. 13:33 |
|
AlexSmedegaard
Sendt: 27-April-2009 kl. 17:39 |
Synes ikke jeg fandt andre der faldt i min smag desværre.. Jeg kigger videre :)
|
|
AlexSmedegaard
Sendt: 27-April-2009 kl. 19:32 |
Ottoolsen - Hvilke har du ellers kig på? Ville TZ5 være en mulighed for dig?
|
|
ottoolsen
Bruger Oprettet: 16-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 21:33 |
Jeg har i dag købt enCanon IXUS 100 IS Alias Canon IXUS 100 IS / PowerShot SD780 . Vil teste den i den kommende uge.
Redigeret af ottoolsen - 01-Maj-2009 kl. 21:33 |
|
AlexSmedegaard
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 17:40 |
Den vil jeg glæde mig til :)
Vil sætte pris på hvis du vil gøre en smule ud af lydkvaliteten, ikke bare i blæst, men også hvor meget støj den selv skaber internt :) |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |