|
Kompakte baghøjtalere til blandet 3.1 setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hunterSEG ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-August-2014 kl. 22:55 |
Hej,
jeg har en projektor stuehjemmebiograf med et 3.1 lyd setup. Kunne nu godt tænke mig at udbygge til 5.1. Mit sæt består af blandede højtalere. Reciever: Yamaha rx-v475 Center: System Audio AV1000 placeret på gulvet. 80W, 4 ohm, 2-vejs bass refleks, følsomhed 88 db. Front: JBL HTI6c indbygget i loftet. 100W, 8 ohm, 6,5" bas, 25mm tweeter, følsomhed 88 db Sub: Velodyne SPL-800i placeret på gulvet. Stuen er ca. 20 m2 kvadratisk. Hjørnesofa er placeret op af bagvæggen. Se skitse nederst. Ved godt at sofa placeringen ikke er optimal, men det er nu en gang den måde stuen er, og det kan der ikke laves om på. Der er flere ting i stuen, men de er ikke tegnet ind. Har faktisk tænk på at baghøjtalerne skal placeres i loftet og pege ned mod sofaen. Synes den mest optimale placering for min stue er placering 1 og 2. Den mest optimale lytteposition vil så være omkring 4 eller et sted mellem 1 og 4, hvor vi også sidder mest. Nå, men nu til de højtalere jeg har kigget på. Har tænkt på at de gerne må være små og diskrete. Er dog bange for at de så ikke kan følge med resten (ikke at det er et stort setup fra starten). Cambridge Minx Min 11 til 499,- Cambridge Minx mini 21 til 999,- Boston Acoustics xs ved ikke om de kan købes seperat uden sub. Lyder det helt hen i vejret? eller skal jeg tænke større for at få noget ud af det. Placeringen ved 1 og 2 mener jeg er bedst. I loftet helt inde ved bagvæggen. Skitse over min stue. Tegningen er ikke målfast. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som jeg lige kan se ville jeg sætte den ved 3 og 2. For mest optimal vinkel i forhold til front og center
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |