recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kompakte eller gulvhøjtalere, råd søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKompakte eller gulvhøjtalere, råd søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Emne: Kompakte eller gulvhøjtalere, råd søges
    Sendt: 10-September-2008 kl. 16:40
Så snart pengene er til det skal jeg have bestilt mig et Samsung LE40A656 til min nye lejlighed (studerende i en 1 værelses på 47m2).

Når man har et fedt tv skal man også have lyd der kan leve op til billedet, og her har jeg tænkt på følgende setup:

Reciever: Yamaha RX-V663

Højtalere: Enten Dali Concept 2, Dali Lektor 1 eller Dali Concept 8 i stereo indtil videre.

Af de 3 højtalere siger min logik at Dali Concept 8 er det bedste valg, men hvor meget mere lyd / lyd kvalitet får man for pengene i forhold til de mindre kompakte højtalere. Concept 8 koster trods alt 3 gange så meget, så får man 3 gange så meget 3 oplevelse?

Og er der evt. nogle af jer der har hørt lektor 1 spille? :) De er jo ret nye.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 01:19
Til den størrelse lejlighed, og til det brug/budget, så ville jeg vælge en lille/mindre højtaler.
Du får meget mere for pengene ved at vælge en mindre højtaler til 3K, end at vælge en gulv til 3K. Og så burde en god lille stativhæjtaler sagtens kunne spille dit rum op...

Der er mange, også meget seriøse audiophile, der spiller på mindre højtalere - alene på grund af størrelse af lytterum.

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
stoffer2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 10:30
Jeg har lige købt et sæt Kef IQ3, de spiller bare godt og fylder ikke meget købte dem i tyskland til en god pris, men du kan jo også kigge efter brugt for at spare lidt... Go jagt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu