recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kompensation for DR Digitalisering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kompensation for DR Digitalisering

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af tommy21 tommy21 skrev:

jeg er skam ikke oppe af nogen stol, synes bare det er et latterligt indlæg om at dr skal betale handle hans 4 bokse, DR er jo ligeglad om han kan se det eller ej. Hvis ik man vil betale kan man bare ik se tv via dvb-t jo

Jeg har læst hele tråden, og jeg synes faktisk, at det er OK diskussion. Selvom jeg ikke er enig med trådstarter, så kan jeg da godt genkende irritationen, når jeg kører på genbrugspladsen og afleverer min lidt dyre MPEG-2 modtager. Og hvor mange gange har jeg ikke ved fester hørt andre brokke sig.

Og så er det faktisk fint at læse de gode argumenter IMOD, at DR skal betale kompensation. Dem kan jeg så tage med i den kommende konfirmationssæson.

vh. ThomasP
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 10:00
Hej Dotman
Det må jo være et rimeligt spørgsmål at stille DR :-) jvf deres betragtninger på Kontant udsendelsen. også selv om det er noget du finder på :-)
mvh Christian
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

jeg er skam ikke oppe af nogen stol, synes bare det er et latterligt indlæg om at dr skal betale handle hans 4 bokse, DR er jo ligeglad om han kan se det eller ej. Hvis ik man vil betale kan man bare ik se tv via dvb-t jo

Jeg har læst hele tråden, og jeg synes faktisk, at det er OK diskussion. Selvom jeg ikke er enig med trådstarter, så kan jeg da godt genkende irritationen, når jeg kører på genbrugspladsen og afleverer min lidt dyre MPEG-2 modtager. Og hvor mange gange har jeg ikke ved fester hørt andre brokke sig.

Og så er det faktisk fint at læse de gode argumenter IMOD, at DR skal betale kompensation. Dem kan jeg så tage med i den kommende konfirmationssæson.

vh. ThomasP

Synes faktisk også det er en diskussion der er værd at tage.

Det er jo noget der rækker ud over TV modtagelse.

Der er flere og flere der ikke forstår at det faktisk koster fælleskabet når man kræver ind.

Til top
tommy21 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juni-2011
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommy21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 10:41
som en anden også skrev, hvad med et surround system??? skal de ik også betale det hvis nogen af de nye kanaler sender i 5.1 og et HDTV når nu DR HD er en licensbetalt kanal? iøvrigt burde du faktisk også få en bil af staten fordi du betaler jo også til vejene
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Som Licensbetaler og mangeårig kunde, forventer jeg selvfølgelig at Danmarks Radio betaler de omkostninger jeg har haft, da de heller ikke har oplyst at der var en risiko for at jeg skulle have dyrt service besøg på min antenne, i forbindelse med deres overgang til digitalt tv.

Og har du forelagt disse forventninger for Danmarks Radio? I bekræftende fald, hvad sagde de?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 10:47

det er ikke andres ansvar at du ik kan se tv det er dit eget, men held og lykke med at få dr til at betale for din antenne mand og 4 bokse

Har du stadigvæk ikke forstået at Dotman ikke forventer at få noget betalt, men skrev indlægget som en provokation til DR Kontant's udlægning af TV2 sagen, idet DR selv var rumlen igennem, da de skiftede til digitalt?
For ikke at tale om alle os der har måttet skifte udstyr nu DR gik på Mpeg4?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Spitfire Spitfire skrev:

du kan jo opsige licens og stoppe med at se tv

Ja det kan han jo så ikke hvis han ejer en mobiltlf eller har en internet forbindelse.

Øh - hvad har en mobiltelefon og internetforbindelse med TV licens at gøre? Jeg kender da flere som har begge dele uden at skulle betale licens. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Spitfire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2008
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spitfire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Spitfire Spitfire skrev:

du kan jo opsige licens og stoppe med at se tv

Ja det kan han jo så ikke hvis han ejer en mobiltlf eller har en internet forbindelse.

Øh - hvad har en mobiltelefon og internetforbindelse med TV licens at gøre? Jeg kender da flere som har begge dele uden at skulle betale licens. 

Flemming

Loven er måske lavet om? så vidt jeg har forstået er at du skal betale licens hvis du enten har adgang til DR tv eller adgang til deres hjemmeside, derfor internet eller mobil ( En som kan vise deres udsendelser på den )
Panasonic 640E 55 tommer
WD tv live G3
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis du har et eller flere af disse apparater, skal du betale medielicens:

• Tv eller tilsvarende apparat
  • Computer med adgang til internet eller et andet netværk med en download hastighed på 256 Kbit/s eller derover
  • Computer med enhed, for eksempel tv-tuner, som kan modtage tv via radiobølger eller netværk 
  • Mobiltelefon med internetadgang
  • PDA'er og andre enheder, der trådløst kan modtage og gengive billedprogrammer og -tjenester
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
tommy21 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juni-2011
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommy21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 11:30
ja det burde afskaffes og være over skatten istedet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 12:00
Skal betales af stort set alle, da vi alle har mindst en af nævnte apparater. Derfor gir' det bare så meget mening at opkræve licensen via skattebiletten. Og så kan de opkræve 10'eren til TV2 samtidig, så vi kan slippe for Boxer-cirkussetTongue

Redigeret af Kampus - 12-Marts-2012 kl. 12:43
Til top
Spitfire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2008
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spitfire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 12:06
Men lad os komme tilbage til hvad trådstarter skrev i stedet for Smile

Da det faktisk er en ret spændende problemstilling.
Panasonic 640E 55 tommer
WD tv live G3
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu