recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Komplet opgradering af mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKomplet opgradering af mediacenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jensenks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Marts-2011
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Komplet opgradering af mediacenter
    Sendt: 13-August-2011 kl. 14:12

Jeg har kigget en del i forummet og har fået inspiration til en grundig opgradering af mit eget udstyr. Jeg ved godt at svarene på mange af mine spørgsmål sikkert ligger et sted i forummet. Men jeg har allerede kigget ret meget, så jeg håber i vil bære over med mig Smile .

Jeg har dette udstyr:

Amitech HomeCenter Living 416 DVB-C (Ca.  4-5 år gammelt mediacenter)

2 styks: B&O BeoLab 8000 (pt. sat direkte i mediacenteret)

Sony 40” KDL-40D3550

Yousee digitalt kabel tv

Vil gerne opnå dette:

2 tv tunere som jeg kan bruge med det kort jeg har fået fra Yousee

Mediacenter som er så lydløst som muligt (gerne passivt kølet), som kan optage og afspille HD tv uden problemer og som kan afspille film, serier og musik fra eksempelvis NAS. Jeg vil også gerne forsætte med at bruge WMC som software.

Bedre lyd end jeg har nu. Jeg tænker noget i retning af en selvstændig forstærker og en subwoofer. Men her er jeg stort set på bar bund. Så jeg har brug for nogle gode råd.

Ud fra min research kigger jeg på:

2 tv tunere fra Anysee, som virker med det kort jeg har fået fra Yousee. (bedre forslag anyone?) http://www.anysee.dk/products.html

Bedre lyd. Men som sagt har jeg ikke engang et kvalificeret bud. Smile

Al indmad i mit mediacenter skal skiftes ud. Her regner jeg med at købe:

Lille hurtig SSD til Windows og andre små ting.

1-2 TB harddisk til optagelser.

4-8 GB 1600 MHz RAM

ION baseret eller Intel Core I3-2100

Vigtigt!: Ved brug af fx HD homerun, som ikke kan bruges med krypterede kanaler. Hvordan vil det påvirke mig, hvis jeg brugte HD homerun når jeg har Yousee mellempakken? Vil der være nogle kanaler jeg ikke kan se?

Anysee tunerne har vist lidt problemer med Yousee, så jeg ved ikke helt om det er den optimale løsning.

Jeg tager med glæde imod alle de råd jeg kan få. Jeg ved, at mange af jer har meget erfaring med emnet, så bare skyd løs! Links til relevante posts i forummet er også fint. Wink

Redigeret af jensenks - 13-August-2011 kl. 17:51
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 18:59
Hvis du køber HD homerun, er det kun krypterede kanaler.. dvs du kan se hvad du har i mellempakken.

Det er kun hvis du har nogle ekstra kanaler, som du skal bruge kort til, som du ikke kan se via HD homerun (jeg har fuldpakken uden ekstra kanaler..og uden kort og kan da se dem jeg skal kunne)

De andre ting kan jeg ikke svare på.. (da jeg selv er lost ved at skulle finde nyt bundkort til min server)
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2011 kl. 21:32
samme projekt her
- bemærk sløjfe til TV kan nemt udvides til flere tunere

CPU; helt klart Intel Core i3 2100T / 2.5 GHz Processor