recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - komplet Surround-setup til max 20.000,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkomplet Surround-setup til max 20.000,-

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Emne: komplet Surround-setup til max 20.000,-
    Sendt: 01-Januar-2009 kl. 23:57
Står overfor en snarlig opgradering af mit lydsystem. Jeg har et lille samsung 5.1 sæt lige nu, men vil gerne over til en receiver med min 4 HDMI indgange, så jeg har lidt udvidelses muligheder.
Havde en TX-SR606 eller TX-SR706 i tankerne? Men ville egentlig bare høre hvad I ville købe, hvis i havde 20K til:
  1. Receiver med min 4 HDMI ind
  2. Højtalere
  3. Sub
  4. Center
  5. Evt Blu-ray

Er 20K evt for lidt?

Redigeret af Houmoller - 01-Januar-2009 kl. 23:57
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 13:27

Jeg tror sagtens du kan få noget ordentligt indenfor dit budget.

Hvis vi tager udgangspunkt i at du vælger 606 ell. 706 (Jeg ville vælge 706 pga. den bedre forstærkerdel samt mulighed for 1080p opscalering via HDMI).

Jeg ejer selv et sæt KEF 2005.2 som jeg er rigtig godt tilfreds med. Det kan købes til kr. 7.000,-

Så har du brugt ca. kr. 14.000,- hvilket giver dig 6.000,- til at købe Blu-ray og kabler for. Det kunne evt. være Oppo'en når den engang kommer på markedet  Den skulle efter sigende også blive god til alm. DVD'er.

Jeg ved at CSN-Teknik fører både Onkyo og KEF, så mon ikke du kan få en god pris hos ham, hvis du køber flere af tingene der?

Held og lykke med dine indkøb

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 13:41

Nogle generelle retningslinier:

Flyt groft sagt så mange penge som muligt over på højttalerne. I det prisleje du kigger på, vil højttalerne gøre langt større forskel end receiveren og især afspilleren. Al respekt for de nævnte KEF højttalere, men for 20k vil jeg mene at man kan få en bedre kombination ved at spare lidt på receiver og afspiller - f.eks. at vælge 606 frem for 706, hvis det er Onkyo valget falder på, og f.eks. købe en Panasonic BD35 frem for Oppo, hvis DVD-afspilningen ikke har så stor betydning som BD. Og køb kabler i en fornuftig, men ikke for dyr kvalitet. Så burde du kunne skrabe 10-13.000,- sammen til højttalere, og det åbner mulighederne en hel del op. Men du skal naturligvis have et øje på antallet af HDMI indgange.

Vær meget bevidst om hvad det er du vil bruge setup'et mest til. Hvis du f.eks. skal bruge det mest til musik, kan det være en fordel at købe et par gode front-højttalere, og evt. vente med en sub. Omvendt, hvis det primært er film der er målet, så kan det være klogere at købe en god sub og så 5 mindre højttalere, i stedet for gulvhøjttalere foran.

Mht. budgettet: Man kan ikke rigtigt sige om det er 20k eller 25k der skal til for at få et "godt" system. Du kan sagtens få noget godt for 20k, men 25k kan give dig noget bedre. Og der vil i dette prisleje være ganske mærkbare forbedringer for hver tusse du hiver op af lommen - forudsat at du bruger pengene klogt. Så rent økonomisk skal du sådan set bare selv sige stop, du rammer ikke et punkt hvor yderligere investering er ligegyldigt, før du er MEGET langt væk fra dit oprindelige budget...

Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 16:45
Det skal primært være til film.
Til top
jackson stuart Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 19:02
Fuldstændigt enig med AV precision, men jeg ville nok spare sub´en og så få nogle ordentlige gulvhøjtalere i fronten.
Sony W5500 - PS1/PS3 - NAD visofive - Sherwood - Dali concept - mission - eltax. (samt suzuki)
Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 19:35
Hvad med et setup der lyder i stil med:
  • Receiver: Onkyo TX-SR706
  • Gulv/Front: 2stk B&W DM684
  • Bag: 2stk B&W DM685
  • Center: B&W HTM62
  • Sub: B&W ASW610


Det løber vel op omkring de 25K. Noget folk vil skifte ud?
Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 20:04

Om det skal være en 606 eller 7 kommer vel i høj grad an på tv'et... jeg vil umiddelbart tro du i det prisleje fint kan leve med 606'eren.

Ellers er jeg  helt enig i at prioritere højtalere - det er de dele du kommer til at have længst  (hvis du køber ordentlige).

Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606
Oppo DV-983H
DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte)
DALI Silver Wave II-kabler
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 21:24
slet

Redigeret af Mr. Pioneer - 02-Januar-2009 kl. 21:26
Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 21:25
jeg vil nok anbefale det her system:
http://www.pioneer.dk/dk/products/42/100/42/LX01BD/index.htm l det
eller evt det her hvilket 4-6k billigere
http://www.pioneer.dk/dk/products/42/100/42/LX03BD/index.htm l

de fås til omkring 15- 20k og er nogle super systemer med alt samlet i et.
Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 00:03

12.800 i England

Kan du nøjes med DVD koster LX01 kun 6800,- kr., så er der råd til en Bluray afspiller ved siden af (LX01 har kun DVD men til gengæld 250GB harddisk, det har LX01BD ikke)

http://www.tlcbroadcast.co.uk/home-cinema-systems-c-50.html 

Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 01:04
Ville netop gerne væk fra de samlede løsninger, så jeg havde stort spillerum mht udvidelser og opsætninger. Derfor går jeg mere efter en receiver plus løse sæt højtalere.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 10:33

Hvis du også hører musik ville jeg anbefale dig at bruge en hel del af dit budget på nogle højttalere der ikke står til udskiftning hurtigt. Der er en del der ved køb af for "billige" eller for "små" (ikke bogstaveligt mht. små) fortryder og vil udskifte dem igen i løbet af få år. Derfor min anbefaling af bruge en del på højttalere du bliver glade for på lang sigt. Så kan receiveren altid udskiftes (og teknisk sker der en del mere på det teknologiske område for receivere end højttalere af hvad jeg ved).

  • Samsung P2500 kr. 2.500,-
  • Onkyo 606 ca. kr. 4.000,- eller køb en brugt Denon / Onkyo el.lign.
  • B&W DM683 front & B&W DM685 bag ialt ca. kr. 12.000
  • Center B&W 62 kr. 3.000
  • = ca. kr. 21.500,- men mon ikke der kan hives lidt rabat i disse tider....

Vent med Subwoofter og overvej f.eks. en B&W608 eller 610 eller en af mærket Volydone som får meget ros herinde. Køb efter hvad pengepungen siger når du synes du har til det.

Blot mit forslag men der er jo mange af slagsen. Hvis du ikke hører meget musik (ikke sagt følgende forslag stinker til musik....) så er der også KEF 5005.2 sattelit højttalere som CSN Teknik sælger i sin forretning. Det er fem små banditter med en subwoofer der efter sigende skulle have en fornuftig lyd.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu