recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kone Problem!! Alfaview vs pv600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKone Problem!! Alfaview vs pv600

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Winnick Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Oprindeligt skrevet af Winnick Winnick skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Den har en højere opløsning,fordi det er en 50"...det er ganske alm.at opløsningen er højere på 50" end den er på 42"

Opløsning har intet at gøre med panelets størrelse at gøre. Det 32'' Toshiba som er på fælleskøb i øjeblikket har også en opløsning på 1366x768.

...det er jo en lcd.......En plasma 50 er 1366-en 42 er 1024-så...JO,DET HAR NOGET MED STØRRELSEN AT GØRE..

Ok, jeg beklager meget min uvidenhed (hvilken så også burde have afholdt mig fra at kommentere).

Men en søgning på 1024x768 på hifipriser har nu givet mig skærme i både 37, 42 og 50 tommer - mens en søgning på 42'' har givet mig paneler med opløsning på både 1024, 1366 og 852

- derfor gik jeg ud fra at panelets opløsning ikke nødvendigvis hang sammen med skærmens størrelse - ganske som det er med lcd-skærme

Oprindeligt skrevet af Pilehave Pilehave skrev:

[

50" plasma er næsten altid 1366x768 og 42" plasma ligeså 1024x768

De ekstra pixels skal kompensere for det større areal. Du kan ikke sammenligne med Tosh'en som er LCD...fordelen med en 50" er at du får kvadratiske pixels og dermed ægte 16:9 på både PC og TV.

ah oki  jeg  takker for forklaring af forskellen

Redigeret af Winnick - 05-August-2006 kl. 08:58
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu