|
Konevenlig samling af streamingtjenester |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Som sagt stod jeg lidt samme sted som dig mht fruen. Jeg endte med et Apple tv, som jeg er klar over ikke klarer det hele - endnu. Men nu har jeg ihvertfald fået godt gang i mit HBO og fruen er glædelig bruger af plex nu. Fordi det er på Apple tv. Som sagt skal de tjenester du nævner nok komme på ATV.
Dernæst har jeg købt en Logitech harmony smart Remote, som gør det ganske fint. Fruen og sønnen har blot skulle lære hvilken knap der tænder hvad. Programmeringen gør jeg selv via appen. Den går på wifinettet og Bluetooth og har derfor ikke krav om du peger mod enhederne. Jeg syntes det virker ret godt faktisk. Imellemtiden streamer vi TV2 play og min bio og c more over AirPlay. jeg overvejer dog at skippe min Logitech hvis jeg kan klare al min tv kigning på Apple tv. Kan godt lide tanken om den simple lille Remote håndtere tv/lyd systemet suverænt |
||
![]() |
||
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
|
Køb da en android box med airplay, så kan du det du ber om - og så en chromecast til at lege med - så kan jeg ikke se at der er noget du ikke kan - Du kan jo også lægge kodi på den, hvis du ved hvad kodi er og kan - så har du næsten alt..
PS. du kan også købe en vpn og smide på den android box til ca 170 kr. pr. år - så får du rigtig mange muligheder som alle bbc kanaler i HD + svensk,norsk tv osv.. Redigeret af Niller55 - 05-Januar-2016 kl. 09:44 |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
|
Kan androidboxe sende AirPlay?
|
||
![]() |
||
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
|
Ja da - de fleste kan da
|
||
![]() |
||
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
|
Af alle de gode forslag der allerede er kommet er der, imo, ingen af dem som er konevenlige. Det er kun den med en god fjernbetjening og en dvb-boks som kan kaldes det. Når apple tv er klar med alle tjenester som du frit kan skifte imellem kan den kaldes kone-venlig, men indtil da vil du bare få på puklen over at du er nærig og har valgt en dårlig, besværlig teknisk løsning ![]() |
||
![]() |
||
|
Et lille tip - hvis du har en android telefon/tablet og en chromecast kan du streame film-on til chromecast
|
||
![]() |
||
|
Når apple tv er klar med alle tjenester som du frit kan skifte imellem kan den kaldes kone-venlig, men indtil da vil du bare få på puklen over at du er nærig og har valgt en dårlig, besværlig teknisk løsning
![]() Hvis man vil være seriøs cablecutter er det svært at gøre
det hele simpel så det er konevenligt – man må lære det og så kan man godt
bruge en lille remote som den her hvis man altså bruger android box, så
kan man bruge den både til android delen
og kodi http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-og-radio/NEOM1/minix-fjernbetjening-neom1 |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4813 |
|
Hej.
Kan din kone betjene en Windows PC? For så en Intel Compute Stick det mest betjeningsvenlige. Det er bare en almindelig PC som bruger TV'et som skærm. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
|
Nu behøver du jo ikke at benytte YouSees bokse. Alene TV2 Play, Viaplay og Dplay koster mindst 487,- om måneden, hvis du skal have sport med. |
||
![]() |
||
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
|
Vores setup lyder meget som Bromberg5's. Vi skiftede til kun at bruge ATV4 kort tid efter den kom på markedet. Indtil da havde vi Viasat's lille pakke igennem Waoo/Fibia.
Setup: Alt køres igennem en Denon surround forstærker, dvs. TV'et bruges kun til at vise det signal der sendes til den fra forstærkeren. Lyden går via Focal Dome surround højtalersæt. Eneste enheder tilsluttet forstærkeren er ATV4 og en Sonos Connect. Til at styre det bruger vi primært en Logitech Harmony Smart Remote. Harmony remoten er simpel og fungerer rigtig godt i samarbejde med Harmony hub'en. Vi bruger Harmony remoten til at tænde og slukke (kan selvfølgeligt også gøres via deres smartphone app) samt til at styre ATV4. Sonos kan også delvist styres via Harmony, men valg af musik skal gøres via Sonos app'en. Det er ikke optimalt, men det bliver nok ikke bedre lige foreløbigt og det er til at leve med synes jeg. På ATV4 har vi DR TV, Viaplay og Netflix indtil videre. Kunne godt forestille mig at HBO blev tilføjet når næste sæson af Game of Thrones starter. Vi klarer os fint uden TV2's kanaler indtil videre og det samme gælder D-play. Det lyder ikke til at i er villige til at undvære TV2 og D-play, at skulle bruge airplay til noget indhold er ikke brugervenligt, men mon ikke både TV2 play og D-play kommer til ATV4 på et tidspunkt? Ting jeg savner/håber bliver bedre: 1) Billedekvaliteten af Viaplay's live streams. Kvaliteten på 3+ via Waoo/Fibia boksen er klart bedre, men jeg kan til nød leve med Viaplay. 2) En "TV-oversigt". Man kan tilgå alle DR's live kanaler via deres app, men der findes ikke nogen oversigt over hvad der sendes eller bliver sendt senere. Viaplay har en nogenlunde oversigt under deres sport sektion, men den kunne sagtens gøres bedre. Det ville være lækkert hvis man kunne få en samlet oversigt over alle de live streams man har adgang til. Det er noget jeg synes Apple burde inkludere direkte i TvOS. Man kunne håbe det kom hvis de på et tidspunkt lancerer den "TV pakke" til ATV som har været på rygtebasis i lang tid. 3) Bedre apps. Allerede beskrevet lidt, men Viaplay's app er den gamle, bygget til den tidligere ATV platform, forhåbentligt er de på vej med en opdateret udgave lavet til TvOS. Udover disse få ting er vi fint tilfredse, boksen starter f.eks. væsentligt hurtigere op end vores tidligere TV-boks. Jeg har fået adgang til mere sport og vi betaler mindre for det. |
||
Jramskov
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
|
|
||
![]() |
||
pointwood ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 324 |
|
Jeg vil også mene at det er nedsættende at påstå de ikke kan finde ud af det. Ingen problemer herhjemme, heller ikke for mine forældre eller svigerforældre. Ønsket om at det skal være brugervenligt er i øvrigt i mindst lige så høj grad mit.
|
||
Jramskov
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |