|
Kone-venligt anlæg? |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Dit råd angående forstærker er elendigt og er overhovedet ikke hverken kone, eller i det hele taget brugervenligt. Mit råd er at finde en forstærker med HDMI-CEC, så alt man behøver for at se tv og få lyden ud gennem højttalerne, er fjernsynets fjernbetjening.
Om? Hvad mener du?
Det er ikke noget med om jeg vil have Logitech. Som skrevet tidligere, har jeg allerede en løsning, som virker, med en fjernbetjening der er langt federe end nogen Logitech og som ikke skal lades op i tide og udtide Det er dig der anbefaler en Logitech fjernbetjening og her går jeg ud fra at du anbefaler en programmerbar fjernbetjening og ikke en præsentationsfjernbetjening (til PC/powerpoint), som der var flest af i det link du henviste til. Humlen er at du rådgiver til en uegnet forstærker, der gør daglidagen mere ebsværligt for brugeren end godt er. Herefter prøver du at redde den i land med at henvise til Logitechs ganske udemærkede programmerbare fjernbetjeninger, som mange er glad for - men som Logitach har valgt at lukke ned for.
Nej, tak, jeg skal ikke have andre højttalere. Jeg har nogle fine højttalere, som også kan spille bas..... Klaus
|
||||
Kasperp
Bruger Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Har du overvejet et Sonos setup? Enten med en Sonos amp og nogle passive højttalere, evt dem du har i dag, eller gå over til en Sonos soundbar? En Arc hvis der kan findes lidt mere luft i budgettet, og ellers skulle den nye Beam Gen2 også være ganske hæderlig. Man kan så altid tilføje sub eller flere højttalere senere hvis det behov skulle opstå. Vi har selv en Sonos amp med et par højttalere koblet til, og det er utrolig nemt at benytte. Alt styres fra en fjernbetjening når der skal ses TV, og skal der lyttes til musik startes det blot fra telefonen uden man selv behøver tænde for forstærker eller TV. |
||||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Sonos og IKEA. Så er vi vist ved at være der
|
||||
Gofiland
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Et bud kunne være Harman Kardon Citation AMP til kr. 4495,- Den har HDMI ARC og yder 2x125 watt i 8 ohm. Den burde kunne trække dine Lektor 6. Der er desuden også streaming muligheder, Chromecast og Airplay. Skal der mindre højttalere til, så et sæt Dali Spektor 2 til kr. 2198,- for et sæt. Eller et par Argon Audio Alto4Wall til 1998,- for et sæt.
|
||||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1563 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Vil til en hver tid vælge et sæt Mission LX 2 til 999kr eller et sæt mission LX 3 MK II til 1999kr, de spiller meget bedre end et sæt dali spektor 2 og har mere bas samt bedre følsomhed, de er større, men det er så også den ENESTE ulempe
|
||||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Down-size konen i stedet... |
||||
hifibo
Super bruger Oprettet: 17-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 394 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
dynaudio music
|
||||
Gofiland
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu har vi jo hørt dine "ekspertråd" tidligere 1: Downsize og eventuelt en vægmoteret højttaler... Så kommer du med det Mission halløj som er større, kan du se problemet? 2: Spiller bedre siger du! Hvad ved du om det? Det er enormt subjektivt og derfor utroligt dumt at komme med den påstånd. De Dali højttalere er utroligt godt anmeldt, så måske du skulle læse lidt op!? |
||||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1563 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu der ingen der siger trådopretter vælger en 125/200 watt forstærker
Dali spektor 2 og Mission LX 2 er næsten lige store men prisen er en helt andet for et sæt lx-2 Troede de skulle være mindre end et sæt Dali Lektor 6 Mission lx 2 lyder bedre, har selv haft et sæt dali spektor
|
||||
ThomasP
Super bruger Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Foreløbig mange tak for råd. Konen var ikke så meget for Flippo's forslag om downsizing af hende ;)
Nu prøver jeg at kikke lidt på de små anlæg - det er nok svært at komme uden om en forstærker, når konen stadig væk gerne vil streame musik. Eller kan man sætte aktive højtalere op til det? Jeg har ikke tænkt så meget på Sonos. Som jeg har forstået det, er fordelen ved Sonos primært, at det er trådløst, og lige præcis den feature har vi ikke brug for. Og så er alternativerne vel bedre for de samme penge.
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvordan streamer hun i dag? Klaus
|
||||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nye aktive højttalere er vist netop skabt til streaming/ fjernsyn og vist tildels med pickup'er (indbygget RIAA). Overvejer selvsamme løsning næste gang noget brænder sammen i mit nuværende anlæg, dog uden grammafon.
|
||||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |