recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kone-venligt anlæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kone-venligt anlæg?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 06:43
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Foreløbig mange tak for råd. Konen var ikke så meget for Flippo's forslag om downsizing af hende ;)

Nu prøver jeg at kikke lidt på de små anlæg - det er nok svært at komme uden om en forstærker, når konen stadig væk gerne vil streame musik. Eller kan man sætte aktive højtalere op til det?

Jeg har ikke tænkt så meget på Sonos. Som jeg har forstået det, er fordelen ved Sonos primært, at det er trådløst, og lige præcis den feature har vi ikke brug for. Og så er alternativerne vel bedre for de samme penge.

Fordelen ved Sonos er at det er nemt. Min AMP er på kablet forbindelse.

Jeg har tidligere haft Marantz surround forstærker med ekstern airplay enhed til at streame musik, og selvfølgelig sat til TV også. Ulempen ved sådan et setup er at man skal selv skifte kanal når man vil det ene eller det andet. Med Sonos amp behøver man ikke selv skifte rundt mellem det ene og det andet. Tænd tv og det er den lyd der kommer ud. Står det hele slukket og man vil høre musik tager man sin telefon og finder det man vil høre og trykker afspil. Vi skal ikke hen og skifte indgang via en fjernbetjening eller skrue og og ned fra fjernbetjening.

Da jeg gik fra Marantz surround forstærker til det jeg har nu testede jeg også en Hegel stereo forstærker i mit setup, og den spillede bedre end Sonos amp gør, men det var bestemt ikke nemmere, og når jeg holdt fordele og ulemper op mod hinanden (samt pris) så vandt Sonos AMP i mit tilfælde.

Du spurgte efter noget mindre og kone-venligt :) derfor anbefaler jeg en Sonos AMP.
Det bliver ikke nemmere.

I hifi-klubben kan man så vidt jeg ved købe, teste og levere tilbage hvis ikke det er sagen.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Et bud kunne være Harman Kardon Citation AMP til kr. 4495,- Den har HDMI ARC og yder 2x125 watt i 8 ohm. Den burde kunne trække dine Lektor 6.
Der er desuden også streaming muligheder, Chromecast og Airplay.

Skal der mindre højttalere til, så et sæt Dali Spektor 2 til kr. 2198,- for et sæt. Eller et par Argon Audio Alto4Wall til 1998,- for et sæt.

Vil til en hver tid vælge et sæt Mission LX 2 til 999kr eller et sæt mission LX 3 MK II til 1999kr, de spiller meget bedre end et sæt dali spektor 2 og har mere bas samt bedre følsomhed, de er større, men det er så også den ENESTE ulempe


Nu har vi jo hørt dine "ekspertråd" tidligere Disapprove

1: Downsize og eventuelt en vægmoteret højttaler... Så kommer du med det Mission halløj som er større, kan du se problemet?

2: Spiller bedre siger du! Hvad ved du om det? Det er enormt subjektivt og derfor utroligt dumt at komme med den påstånd. De Dali højttalere er utroligt godt anmeldt, så måske du skulle læse lidt op!?

3: Bedre følsomhed siger du! Men en forstærker med 2x125watt i 8 ohm og 2x200 i 4 ohm,, kan du selv finde fejlen?

Jeg forstår ikke helt dit svar til gasolin, du kvalmer over, at lydindtrykket er subjektivt, og dermed dumt med påstanden om vellydende i forhold til DALI. Derefter henviser du til tests af DALI, og beder gasolin læse op på disse. Altså andres subjektive oplevelser, kan du selv se hvor ånddsvagt det fremstår. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Kasperp Kasperp skrev:

Tænd tv og det er den lyd der kommer ud. Står det hele slukket og man vil høre musik tager man sin telefon og finder det man vil høre og trykker afspil.

Det kan min (aldrende) Marantz surroundreceiver også…….
Den har både AirPlay og hdmi-CEC.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Et bud kunne være Harman Kardon Citation AMP til kr. 4495,- Den har HDMI ARC og yder 2x125 watt i 8 ohm. Den burde kunne trække dine Lektor 6.
Der er desuden også streaming muligheder, Chromecast og Airplay.

Skal der mindre højttalere til, så et sæt Dali Spektor 2 til kr. 2198,- for et sæt. Eller et par Argon Audio Alto4Wall til 1998,- for et sæt.

Vil til en hver tid vælge et sæt Mission LX 2 til 999kr eller et sæt mission LX 3 MK II til 1999kr, de spiller meget bedre end et sæt dali spektor 2 og har mere bas samt bedre følsomhed, de er større, men det er så også den ENESTE ulempe


Nu har vi jo hørt dine "ekspertråd" tidligere Disapprove

1: Downsize og eventuelt en vægmoteret højttaler... Så kommer du med det Mission halløj som er større, kan du se problemet?

2: Spiller bedre siger du! Hvad ved du om det? Det er enormt subjektivt og derfor utroligt dumt at komme med den påstånd. De Dali højttalere er utroligt godt anmeldt, så måske du skulle læse lidt op!?

3: Bedre følsomhed siger du! Men en forstærker med 2x125watt i 8 ohm og 2x200 i 4 ohm,, kan du selv finde fejlen?

Jeg forstår ikke helt dit svar til gasolin, du kvalmer over, at lydindtrykket er subjektivt, og dermed dumt med påstanden om vellydende i forhold til DALI. Derefter henviser du til tests af DALI, og beder gasolin læse op på disse. Altså andres subjektive oplevelser, kan du selv se hvor ånddsvagt det fremstår. 

Det der er åndssvagt og det jeg bliver så utroligt træt af er, at Gasolin ikke selv kommer med kvalificerede forslag, men bare kritiserer de forslag andre kommer med.
Så har man inputs, så man selv komme med et forslag og ikke kaste op på andres...

I forhold til subjektive oplevelser, så siger jeg netop IKKE at noget er bedre end andet. Blot at det han kritiserer f.eks er på listen over de bedste højttalerei 2022 i Whats Hifi, hvor Missions ikke er nævnt. Men jeg siger ikke det er dårlige højttalere, så NEJ, det kan jeg ikke se er åndsvagt!

Desuden, så er udtrykket "det spiller meget bedre end..." Hvilket Gasolin tit kommer med, også utroligt barnligt og ikke specielt fordrende for en god diskussion.
Lyd er ikke sort og hvid, ting lyder forskelligt med forskelligt udstyr, forskellige rum osv.



Redigeret af Gofiland - 03-Juni-2022 kl. 18:12
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 19:31
Misson  lx mk II er ikke testet af whathifi og lx 2 MK I er testet af whathifi og har været best speaker of the year hos whathifi, fordi en højttaler ikke er med på whathifis liste betyder ikke se er dårlige, kun at whathifi ikke har testet den og hvordan kan den komme med på listen hvis ikke de har testet den ?

Til gengæld har de testet wharfedale diamond 12, der er en del af IAG samme med mission og er med på listen



Redigeret af gasolin - 03-Juni-2022 kl. 20:09
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

der er en del af IAG samme med mission

Hvilken relevans har det, at de er fra samme koncern?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 22:33
wharfedale og mssion ligger faktisk og konkurrere med hinanden i low budget kategorien og de for ofte gode anmeldelser, de laver mange produkter hvor men for rigtig meget for pengene 

lige som volkswagen der har porsche og b.la audi, det gir bare nogen store resourcer,viden at være en del af en stor koncern, til at kunne udvikle produkter der placere dem blandt de i bedste i low budget højttaler katergorien sasmmen med q acoustics


Redigeret af gasolin - 03-Juni-2022 kl. 22:39
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

lige som volkswagen der har porsche og b.la audi, det gir bare nogen store resourcer,viden at være en del af en stor koncern, til at kunne udvikle produkter der placere dem blandt de i bedste i low budget højttaler katergorien sasmmen med q acoustics

Så du mener at de deler kabinetter og højttalerenheder mellem mærkerne, på samme vis som VW, Seat og Skoda deler motorer og undervognskomponenter?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 22:53
Måske deler de ikke enheder imellem hinanden, men de har resourcerne,viden til at udvikle de bedste low budget højttalere

Det jo lige som hvis hele vw koncernen bakker porsche op med viden og penge hvis de deltager i f.eks le mans, når vw som består af b.la vw,seat,porsche,lanborghini og audi, har de større viden og flere penge end hvis porsche gi HELT alene ind i le mans. 

Dermed ikke sagt at porsche ikke kan gøre det alene, det bare nemmere hvis man er en del af en koncern som bakker en op

Nu er det bare det at wharfedale diamond 12 og mission lx MK II er blandt de bedste når man ikke har et 5 cifret beløb til at købe højttalere for

Hvis ikke du vil have ARGON AUDIO ALTO5WALL https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-alto5wall-vaeghoejtaler/argalto5wallwh/ så prøv wharfedale ellr mission




Redigeret af gasolin - 03-Juni-2022 kl. 22:55
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2022 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Måske deler de ikke enheder imellem hinanden, men de har resourcerne,viden til at udvikle de bedste low budget højttalere


Du gætter helt vildt..........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2022 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Min surround-forstærker er brændt sammen, og konen mener, at det nu må være tid til at down-size.


Down-size konen i stedet...
Præcis 👍Det er jo i netop der man kan svare, nå hun mener at der skal være plads til flere stribede vaser på gulvet hvor gulvhøjttalerene står...nej for fanden, vi skal op i størrelse, det har jeg altid drømt om og nu er chancen der...

Frank 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu