|
Kone-venligt anlæg? |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | ||||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvad med de små kef lsx?
|
||||
Kasperp
Bruger Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Fordelen ved Sonos er at det er nemt. Min AMP er på kablet forbindelse. Jeg har tidligere haft Marantz surround forstærker med ekstern airplay enhed til at streame musik, og selvfølgelig sat til TV også. Ulempen ved sådan et setup er at man skal selv skifte kanal når man vil det ene eller det andet. Med Sonos amp behøver man ikke selv skifte rundt mellem det ene og det andet. Tænd tv og det er den lyd der kommer ud. Står det hele slukket og man vil høre musik tager man sin telefon og finder det man vil høre og trykker afspil. Vi skal ikke hen og skifte indgang via en fjernbetjening eller skrue og og ned fra fjernbetjening. Da jeg gik fra Marantz surround forstærker til det jeg har nu testede jeg også en Hegel stereo forstærker i mit setup, og den spillede bedre end Sonos amp gør, men det var bestemt ikke nemmere, og når jeg holdt fordele og ulemper op mod hinanden (samt pris) så vandt Sonos AMP i mit tilfælde. Du spurgte efter noget mindre og kone-venligt :) derfor anbefaler jeg en Sonos AMP. Det bliver ikke nemmere. I hifi-klubben kan man så vidt jeg ved købe, teste og levere tilbage hvis ikke det er sagen.
|
||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg forstår ikke helt dit svar til gasolin, du kvalmer over, at lydindtrykket er subjektivt, og dermed dumt med påstanden om vellydende i forhold til DALI. Derefter henviser du til tests af DALI, og beder gasolin læse op på disse. Altså andres subjektive oplevelser, kan du selv se hvor ånddsvagt det fremstår.
|
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det kan min (aldrende) Marantz surroundreceiver også……. Den har både AirPlay og hdmi-CEC. Klaus
|
||||
Gofiland
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det der er åndssvagt og det jeg bliver så utroligt træt af er, at Gasolin ikke selv kommer med kvalificerede forslag, men bare kritiserer de forslag andre kommer med. Så har man inputs, så man selv komme med et forslag og ikke kaste op på andres... I forhold til subjektive oplevelser, så siger jeg netop IKKE at noget er bedre end andet. Blot at det han kritiserer f.eks er på listen over de bedste højttalerei 2022 i Whats Hifi, hvor Missions ikke er nævnt. Men jeg siger ikke det er dårlige højttalere, så NEJ, det kan jeg ikke se er åndsvagt! Desuden, så er udtrykket "det spiller meget bedre end..." Hvilket Gasolin tit kommer med, også utroligt barnligt og ikke specielt fordrende for en god diskussion. Lyd er ikke sort og hvid, ting lyder forskelligt med forskelligt udstyr, forskellige rum osv. Redigeret af Gofiland - 03-Juni-2022 kl. 18:12 |
||||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1563 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Misson lx mk II er ikke testet af whathifi og lx 2 MK I er testet af whathifi og har været best speaker of the year hos whathifi, fordi en højttaler ikke er med på whathifis liste betyder ikke se er dårlige, kun at whathifi ikke har testet den og hvordan kan den komme med på listen hvis ikke de har testet den ?
Til gengæld har de testet wharfedale diamond 12, der er en del af IAG samme med mission og er med på listen Redigeret af gasolin - 03-Juni-2022 kl. 20:09 |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvilken relevans har det, at de er fra samme koncern? Klaus
|
||||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|||
wharfedale og mssion ligger faktisk og konkurrere med hinanden i low budget kategorien og de for ofte gode anmeldelser, de laver mange produkter hvor men for rigtig meget for pengene
lige som volkswagen der har porsche og b.la audi, det gir bare nogen store resourcer,viden at være en del af en stor koncern, til at kunne udvikle produkter der placere dem blandt de i bedste i low budget højttaler katergorien sasmmen med q acoustics
Redigeret af gasolin - 03-Juni-2022 kl. 22:39 |
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så du mener at de deler kabinetter og højttalerenheder mellem mærkerne, på samme vis som VW, Seat og Skoda deler motorer og undervognskomponenter? Klaus
|
||||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Måske deler de ikke enheder imellem hinanden, men de har resourcerne,viden til at udvikle de bedste low budget højttalere
Det jo lige som hvis hele vw koncernen bakker porsche op med viden og penge hvis de deltager i f.eks le mans, når vw som består af b.la vw,seat,porsche,lanborghini og audi, har de større viden og flere penge end hvis porsche gi HELT alene ind i le mans. Dermed ikke sagt at porsche ikke kan gøre det alene, det bare nemmere hvis man er en del af en koncern som bakker en op Nu er det bare det at wharfedale diamond 12 og mission lx MK II er blandt de bedste når man ikke har et 5 cifret beløb til at købe højttalere for Hvis ikke du vil have ARGON AUDIO ALTO5WALL https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-alto5wall-vaeghoejtaler/argalto5wallwh/ så prøv wharfedale ellr mission Redigeret af gasolin - 03-Juni-2022 kl. 22:55 |
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du gætter helt vildt.......... Klaus
|
||||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Præcis 👍Det er jo i netop der man kan svare, nå hun mener at der skal være plads til flere stribede vaser på gulvet hvor gulvhøjttalerene står...nej for fanden, vi skal op i størrelse, det har jeg altid drømt om og nu er chancen der... Frank
|
||||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |