recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konfiguretion af Trådløs router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonfiguretion af Trådløs router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Konfiguretion af Trådløs router
    Sendt: 10-Maj-2011 kl. 11:25

Hej

 

Har været inde og rode lidt med min router.

Under Wireless mode har jeg følgende valgmuligheder, men hvad er bedst?

 

11 b only

11g only

11 b/g Mixed mode

Super G-Dynamic Turbo

Super G-Static Turbo

 

Har følgende enheder der er tilsluttet trådløst

2 stk bærbar pc

Playstation 3

Yousee tv boks

 

Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 11:45
Der er ikke noget udstyr der anvender b-standarden længere. Så det skal være noget med G.

Jeg går ud fra det er en D-link, og at det er deres Super G metode der anvendes. Det trådløse område er inddelt i nogle bånd, normalt 3-11 eller sådan noget i den stil. Men det Super-G gør, er at køre på to kanaler samtidig, dette giver en lidt højere hastighed (som vel er det du ønsker...). 

Dynamic finder vist nok selv to ledige bånd ved siden af hinanden, f.eks. 5 og 6. Hvis der ikke er to ledige, f.eks. fordi du bor i byen hvor mange har trådløse netværk, vil routeren ikke kunne finde to ledige bånd ved siden af hinanden, og vil derfor ikke virke.

Static vælger du selv to bånd ved siden af hinanden, og den tvinger det så igennem. Hvis du vælger to bånd der er meget brugt i dit område (af naboer) vil dette ikke virke optimalt. Du kan dog hente et program, der kan måle på hvilke bånd der er i brug, f.eks. dette: http://www.metageek.net/products/inssider/

Så hvis du bor i et tæt bebygget område, undersøg dit område lidt nærmere med programmet og vælg static - ellers vælg dynamic!
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 11:56

Det er en meget gammel router : http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_USA&cid=1&scid=4&pid=1441

 

Jeg har brugt inSSIDer 2.0 programet og kan se at de kanaler der bliver brugt mest er: 6, 1, 11

 

Hvad mener du er best at vælge?

Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 12:03
Jeg ville vælge de to på hindanden efterfulgte kanaler med mindst "støj", og så køre static. 
Men jeg ved helt ærligt ikke hvor meget der er at vinde med hele det Super-G... :-)


Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 12:26
Ved super G skal modtager-udstyret også understøtte dette. Gør PS3 det?
 
Når du vælger kanaler er det god skik at vælge kanal 1,6 eller 11 da de er de eneste kanaler der ikke overlapper (det kan du også se med inssider)
 
Stil den til G only og vælg den kanal 1,6 eller 11 der er mindst "støj" på.
 
BS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu