recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konfirmationsgave = Gamer pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konfirmationsgave = Gamer pc

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
skiveall Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2012
Sted: Skive
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skiveall Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Konfirmationsgave = Gamer pc
    Sendt: 17-Februar-2014 kl. 23:15
Hej.

Sønnens eneste ønske er en gamerpc, så kunne godt bruge lidt hjælp, til hvilken er det bedst køb pt.

Budget er 6000kr, så er godt klar over det ikke bliver nogen super pc, men hvilken er den bedste til prisen nu.

Ligeledes er vi ikke helt enige om det skal være bærbar eller stationær, da jeg mener han får mest for pengene i en stationær, og så have en billig bærbar ved siden af til skolebrug.

Kan selvfølgelig godt se det er mere bøvlet når han skal til LAN, men så tit er han det trods alt heller ikke, ca. 4-5 gange om året.

Lige pt. er det mest LOL han spiller, men det vil sikkert ændre sig når han får noget ordentlig grej, sikkert noget BF4 etc.

Har kigget lidt på denne: http://www.sharkgaming.dk/shark-brutality-oc.html er den helt hen i skove

Redigeret af skiveall - 17-Februar-2014 kl. 23:15
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv
Bose Cinematic GS II
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 23:56
Jeg har lige købt den her til knægten på 7 år.
han er vildt glad for den

Han spiller også LOL.


https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere/gamer-station%C3%A6r/f%C3%B8niks/intel-haswell-i5-gtx760-large-gamer.html
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
skiveall Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2012
Sted: Skive
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skiveall Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 00:14
Som så havner et godt stykke over budgettet, når der skal købes Windows til også.

Men tak for info Wink
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv
Bose Cinematic GS II
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 09:32
Computeren fra sharkgaming er fin til LoL men til bf4 kan grafikkortet ikke være med. Hos sharkgaming betaler man meget for den flotte salgstekst og knap så meget for hardwaren. 

Mit bedste bud er denne: http://topdata.dk/product.asp?product=9290 grafikkortet er af en nyere generation og derfor bedre. Computeren vil kunne køre bf4 på acceptabel grafik.
Men det kræver også en windows licens oveni.
Til top
mVah Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Februar-2012
Sted: Vrå Danmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mVah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:25
Jeg ville uden tvivl samle selv til de penge, det er klart der du for mest for dine penge !
Hvis du ikke er den store haj til det, kunne det være du kendte nogle i nærområdet, som du kunne give et par kroner for at gøre det? - Du kan dog også se hvordan folk gør på youtube.
Det er ikke så slemt som mange ligger det ud for at være.


Redigeret af mVah - 18-Februar-2014 kl. 10:26
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:51
Man kan få en OK bærbar computer til 6.000 kr, men ikke hvis den også skal kunne køre tunge spil.

Så hvis tunge spil er et ufravigeligt krav og det samlede budget er 6.000 kr. er en stationær og intet andet det bedste bud.

Skal en Windows-licens og skærm også holdes indenfor de 6.000 kr.?

http://topdata.dk/product.asp?product=9290 (foreslået af Madskinen) er et fornuftigt bud på, hvad man kan få for 6.000 kr. i en færdigsamlet udgave, men basisprisen på 5.888 kr. inkluderer hverken styresystem (700-900 kr), skærm (1000 kr og op) eller tastatur/mus (200-1000+ kr.)

Selv til de 5.888 kr. er der sparet på komponenterne:

- Lille HD.
- Nok et af de mest skrabede bundkort man kan købe.
- Ditto en af de mest skrabede strømforsyninger.

Komponenter som strømforsyning og bundkort er nok ikke det, de fleste går så højt op i, men kan være afgørende for, hvor længe man kan holde maskinen kørende - ikke blot når vi taler om komponenternes levetid men også fremtidige muligheder for opgraderinger.

Reelt skal man op på ca. 8.000 kr. (ekskl. skærm/tastatur/mus) før man har en OK stationær maskine hvor der ikke er sparet på kvaliteten af komponenterne - og stadig uden at det er cutting edge performance.

Aldi havde en maskine til 5.999 kr for nyligt (inkl. mus/tastatur, men ekskl. skærm, så vidt jeg husker). Den virkede umiddelbart som et OK køb men når man gik den efter i sømmene var det tydeligt at se, at man havde sparet alle de steder man kunne spare. Resultatet var, at man fik, hvad man betalte for, hvilket var i orden hvis denne sammensætning af komponenter var, hvad man havde brug for, men der var stort set ingen fleksibilitet hvad angik mulighed for fremtidige opgraderinger.

Det være sagt, så er det også begrænset, hvor meget man skal hænge sig i opgraderingsfleksibilitet, men det er alligevel lidt ærgeligt, hvis det efter et par år viser sig, at det bedre kan betale sig at udskifte hele maskinen fordi en enkelt ting ved den halter.

Der er ikke andet for end at drengen må ud og gå med aviser for selv at spæde til. Og hvis han i forvejen går med aviser må han få en ekstra rute :)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 10:59
Det er jo farmand der vil give sønnen en PC i konfirmationsgave. Så det er vel ham der skal tage en avis-rute Embarrassed
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 11:07
Som flere har været inde på så er "gaming" af nyeste spil med et budget på 6K et temmelig stramt program. Især når der skal være OS med. Der vil på ingen måde kunne spilles noget godt hvis man splitter op og vil have både bærbar og stationær.

Kravlede man derimod op i en 8K incl OS - så ville det begynde at ligne noget til en enkelt maskine. Så kan man vælge at gå enten stationær ELLER bærbar vejen. Men i det opgivne prisleje - glem det. Det vil dog stadig på alle måder være en byg selv løsning der laver den bedste GamerPC når man ser på PRis/performance.

Mit umiddelbare bud - stik knægten et gavekort til proshop/komplett eller hvad de nu hedder og så kan han selv spæde til for sine konfirmationspenge. Mit umiddelbare bud er at der nok vil kravle en tavlemaskine ned i tasken hvis han ikke allerede har en når der kommer penge på kontoen, og jeg kender faktisk en hel del der udelukkende bruger den til deres skolearbejde. (man kan faktisk masser af ting med google/MS apps og sky-programmer. og det er intet problem at lave en pdf til aflevering til læreren.

(PS - i kan eventuelt købe kabinettet til maskinen og så lave en "fyld selv i overraskelse" :-) )


Redigeret af claus_jac - 18-Februar-2014 kl. 11:08
Til top
skiveall Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2012
Sted: Skive
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skiveall Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 11:47
Hmm, nu er hans krav ikke at spille alle spil på absolut højeste opløsning. Prisen gælder kun pc, og evt OS, skærm køber han selv.

Nu vil jeg ikke afvise en samle selv løsning, har dog aldrig prøvet at samle en helt fra bunden af, men har tit skiftet dele i pc'er, så er ikke helt blank.

Vil det være muligt lave en fornuftig brugbar, for de 6000, som han jo så kan opgradere med tiden, arbejde hænger desværre ikke sådan på træerne her hvor vi bor, selv ikke avisruter.
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv
Bose Cinematic GS II
Til top
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 11:56
Jeg vil sige, det tilbud jeg fandt fra mm-vision var ment som en færdigsamlet løsning, da der ikke var gjort opmærksom på andet.
Men man kan muligvis finde bedre hardware til pengene hvis man samler selv. Jeg er dog ikke sikker på hvor meget bedre løsningen vil være rent spil mæssigt. Den fra mm-vision er en fin pc, men som de andre nævner gør blandt andet strømforsyningen at en fremtidig opgradering får sine begrænsninger.
Det skal siges at jeg ingen interesse i mm-vision, jeg hjalp en nabo med at finde en computer sidste år da han blev konfirmeret og han har kun været glad for sin mm-vision.
God jagt!
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 17:35
Tidligere samlede jeg selv når jeg skulle have en ny PC.

Men de sidste par gange har jeg valgt en samlet løsning fra Topdata. Begge gange har jeg kigget på hvad jeg selv kunne skaffe delene til og samle selv og der har faktisk ikke været nogen betydelig besparelse.

Så ud fra min erfaring ville jeg vælge en samlet løsning fra feks Topdata eller MM-Vision. Det er langt nemmere og ikke meget dyrere, hvis om noget.

Computerne fra Topdata og MM-Vision kan jo også sagtens tilpasses til ens behov. Men det koster selvfølgelig. Lige som det også vil koste hvis man vil købe en mere fremtidssikret samle-selv PC.


Redigeret af Silentbob - 18-Februar-2014 kl. 17:42
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Så ud fra min erfaring ville jeg vælge en samlet løsning fra feks Topdata eller MM-Vision. Det er langt nemmere og ikke meget dyrere, hvis om noget.

Reklamationer er vel også lettere, når pc'en er købt færdigsamlet.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu