|
Konfirmationsgave = Gamer pc |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Madskinen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2014 Sted: 6800 Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
De steder jeg skriver mm-vision mener jeg selvfølgelig topdata !
|
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Det er rigtigt. Hvilket helt sikkert også er værd at tage med. Nu ved jeg ikke hvornår konfirmationen ligger. Men Topdata rotere deres tilbud på måneds basis. Så måske vente til marts og se hvad de har. Kategorien "Xtreme Game" er nok der du finder en potentiel kandidat og lige pt. er tilbudene i den kategori ikke særlig overbevisende i forhold til hvad jeg tidligere har set hos dem. Men som andre har påpeget er 6000 inkl. styresystem lige i underkanten for en super gamer PC. I hvert fald hvis det er spil som BF 4 på max settings man er ude efter.
Redigeret af Silentbob - 19-Februar-2014 kl. 07:36 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Jeg har gode erfaringer med f-computer til dem som ønsker en billig samle-selv computer, men som ikke ønsker at samle den selv.
Jeg ville nok vælge at holde mig væk fra firmaer som "SharkGaming", kan ikke tage det seriøst at de skriver: "Bundkort og grafikkort i suveræn kvalitet. Med "Military Class III" certifikat! Kun hos SharkGaming!" Jeg kan da bare købe et MSI grafikkort og bundkort et andet sted og så har jeg pludseligt også "Military Class III" i min computer. Problemet er bare at de fleste grafikkort er standard Nvidia reference design og nogle endda bliver lavet på samme fabrik. Eneste forskel er ofte køleren. Man kan lige så godt komme galt afsted ved at købe ASUS / MSI eller Gigabyte, som man kan med de andre mærker. Jeg har haft alle typer igennem min computer de seneste 15 år og rammer man et uheldigt design, så prøver man et nyt mærke. Det er ikke altid med bedre held.
Som sagt alle kan have et dårligt design. Har dog aldrig selv oplevet svingene problemer på grafikkortene, så her ville jeg nok bare vælge det mærke, som har en stille køler og som er billig. Husk at der også skal være godt med adgang til kold luft i kabinettet, eller virker en stille køler ikke bedre.
|
||
![]() |
||
Soko ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
|
Personligt har jeg gode erfaringer med MM-Vision (en stationær og en bærbar) og min næste gamerbærbar bliver også MM-Vision.
Som andre har nævnt, så får du ikke en gamer bærbar for 6.000 kr. og det er bestemt heller ikke en top stationær-pc men dog brugbar. Prisen er dog 6K + OS
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
|
Nu er det efterhånden mange år siden jeg selv har sat en PC'er sammen, derfor har jeg mistet følingen med de enkelte komponeter (specielt strømforsyning og grafikkort). Men jeg har handlet en del hos BJ Trading. Her kan man også frit konfigurer sin PC : http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=pc_spec1.asp
Redigeret af kim.t - 19-Februar-2014 kl. 09:35 |
||
![]() |
||
![]() |
||
dstruct ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
|
https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere/gamer-station%C3%A6r/f%C3%B8niks/intel-haswell-i5-gtx760-large-gamer.html
Alle delene til denne computer kan du få for 6185,- hvis du selv kan samle. Intel Core i5 4440 - 1256,- ASUS H81M-PLUS - 382,- Kingston HyperX 2 x 8 GB - 1139,- GeForce GTX 760 - 1675,- Cooler Master CM Force 500 - 318,- WD Blue WD10EZEX 1 TB - 410,- Inter-Tech Energon EPS-550W - 228,- LiteOn IHAS124 (Sort) - 152,- Creative Sound Blaster Z - 625,- Du kan evt. skifte lydkortet ud med et der ikke er surround og så er de nede i en 150,- cirka for det kort, hvilkert bringer prisen ned på 5700,- cirka, og så 689,- for en windows licens, så er du meget tæt på budgettet. Alle priser er fundet på edbpriser.dk hos individuelle forhandlere, så der er jo mange gange porte på, du kan muligvis spare lidt ved at købe flere dele hos samme forhandler.
|
||
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W Kiss dp-558 PlayStation 3 Asus V1JP-AK042E |
||
![]() |
||
boyscoutdk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Status: Offline Point: 27 |
|
Denne fra komplett.dk er et godt bud. Jeg handler ALTID hos komplett, deres service er i top og uden sammenligning i Danmark
Der er for ca. 6400 Komplett Gamer - Unlimited Edition AMD's Never Settle Forever Silver Stødsikker PC-æske Cooler Master Elite 311 Sort/Sølv Cooler Master B500, 500W PSU Intel Core i5-4670K MSI B85M-E45, Socket-1150 Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9 XFX Radeon R7 260X 2GB GDDR5 Samsung DVD Writer, SH-224DB Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM 3 års garanti - Send ind, |
||
Yamaha RX-V767, SONY TA-N55ES, Dali Ikon 6 mk2, Dali Ikon Vokal 1, Dali Lektor 1, Dali Sub AW10, Yamaha BD-A1020, Sony XA30ES, Samsung LE40C655, Cambrigde ID-50
|
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
Umiddelbart virker den lidt dyr i forhold til specs og hvad man kan få andre steder. Lidt mere RAM ville ikke være dårlig og GFX er svagere end 760eren der er i de færdigsamlet fra MM-vision og Topdata i 6000 kr. klassen. Dog er der en 250 GB SSD, hvilket er plus.
|
||
![]() |
||
skiveall ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2012 Sted: Skive Status: Offline Point: 22 |
|
Takker foreløbig for de inputs der er kommet, der er jo et lille stykke tid til endnu, det er først til starten af maj, men vil gerne være i god tid, så jeg har lidt at gå efter, hvis der pludselig skulle kommet et godt tilbud.
Efter at have set lidt video på youtube, er jeg slet ikke afskrækket fra at samle den selv, men kom i den forbindelse til at tænke på om der eks. er kølepasta med, eller om det er noget man selv købe ved siden af ?
|
||
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv Bose Cinematic GS II |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
køber man en CPU løst er der ingen kølepasta på selve CPU'en, men der er som regel pasta på selve køleren der følger med til den. Så umiddelbart skal du ikke tænke på den del, med mindre du vil have en anden køler på. (en lille vandkøler fra eks corsair med alt i et kan gøre underværker i et lille drengerum hvad angår støjniveau, men hvis den står med hørebøffer alligevel, så er det selvfølgelig ligegyldigt :) )
|
||
![]() |
||
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
|
Jeg er også på udkig som du,efter en SpillePC til barnebarnet i konfirmationsgave og har bl a studeret alle de sider og mit budget er ca 5000 uden OS mm, jeg vil så gøre det at jeg giver pc selvf samlet med OS ,klar til spil ,og hans forældre giver så ca 2000 til en R9280 GPU, her vil han blot få æsken fint indpakket og få et vide at kortet allerede sidder i maskinen, på den måde holder jeg budgettet og han får en rimelig god maskine.
Hvis han er som min så et tower hvor der sidder 2 blå blæsere i ,ja spild af penge , men værdsat til lan. Redigeret af folp - 19-Februar-2014 kl. 19:50 |
||
MVH Frank Pedersen
|
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
|
Jeg har selv lige købt en PC via Dustin Home i løsdele
Noctua DH14 (bedre en Corsair vandkøling) 8 gb Corsair Vengence pro Core i7 4770k Gigabyte Z87 bundkort 120 gb Samsung SSD Til knap 5000 kroner inkl. forsendelse. Jeg havde så PSU og kabinet i forvejen. Men spar evt. lidt på CPU'en og du rammer de 5000 men mangler så OS.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |