recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konfirmationsgave = Gamer pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Konfirmationsgave = Gamer pc

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Madskinen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2014
Sted: 6800
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madskinen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 22:14
De steder jeg skriver mm-vision mener jeg selvfølgelig topdata !
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Så ud fra min erfaring ville jeg vælge en samlet løsning fra feks Topdata eller MM-Vision. Det er langt nemmere og ikke meget dyrere, hvis om noget.

Reklamationer er vel også lettere, når pc'en er købt færdigsamlet.

Det er rigtigt. Hvilket helt sikkert også er værd at tage med.

Nu ved jeg ikke hvornår konfirmationen ligger. Men Topdata rotere deres tilbud på måneds basis. Så måske vente til marts og se hvad de har. Kategorien "Xtreme Game" er nok der du finder en potentiel kandidat og lige pt. er tilbudene i den kategori ikke særlig overbevisende i forhold til hvad jeg tidligere har set hos dem. 

Men som andre har påpeget er 6000 inkl. styresystem lige i underkanten for en super gamer PC. I hvert fald hvis det er spil som BF 4 på max settings man er ude efter.

Redigeret af Silentbob - 19-Februar-2014 kl. 07:36
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 08:53
Jeg har gode erfaringer med f-computer til dem som ønsker en billig samle-selv computer, men som ikke ønsker at samle den selv.

Jeg ville nok vælge at holde mig væk fra firmaer som "SharkGaming", kan ikke tage det seriøst at de skriver:
"Bundkort og grafikkort i suveræn kvalitet. Med "Military Class III" certifikat! Kun hos SharkGaming!"

Jeg kan da bare købe et MSI grafikkort og bundkort et andet sted og så har jeg pludseligt også "Military Class III" i min computer.
Problemet er bare at de fleste grafikkort er standard Nvidia reference design og nogle endda bliver lavet på samme fabrik. Eneste forskel er ofte køleren.
Man kan lige så godt komme galt afsted ved at købe ASUS / MSI eller Gigabyte, som man kan med de andre mærker.
Jeg har haft alle typer igennem min computer de seneste 15 år og rammer man et uheldigt design, så prøver man et nyt mærke. Det er ikke altid med bedre held.

• Det MSI  bundkort jeg havde kunne ikke have 4 ram klodser i uden at hastigheden blev sat ned.

• Skiftede til Asus bundkort, som havde problemer med min dyre ram og dårlig BIOS.

• Skiftede til Gigabyte som kører godt, men piver når man scroller i Windows, har skiftet grafikkort og PSU uden at få løst problebet.

• Skiftede til ASUS igen på mediecenter og det kører godt. Mit næste bud ville nok være ASUS igen.

Som sagt alle kan have et dårligt design.

Har dog aldrig selv oplevet svingene problemer på grafikkortene, så her ville jeg nok bare vælge det mærke, som har en stille køler og som er billig.
Husk at der også skal være godt med adgang til kold luft i kabinettet, eller virker en stille køler ikke bedre.
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Soko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 09:24
Personligt har jeg gode erfaringer med MM-Vision (en stationær og en bærbar) og min næste gamerbærbar bliver også MM-Vision.

Som andre har nævnt, så får du ikke en gamer bærbar for 6.000 kr. og det er bestemt heller ikke en top stationær-pc men dog brugbar. Prisen er dog 6K + OS

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 09:34
Nu er det efterhånden mange år siden jeg selv har sat en PC'er sammen, derfor har jeg mistet følingen med de enkelte komponeter (specielt strømforsyning og grafikkort). Men jeg har handlet en del hos BJ Trading. Her kan man også frit konfigurer sin PC : http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=pc_spec1.asp

Redigeret af kim.t - 19-Februar-2014 kl. 09:35
Til top
dstruct Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2005
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dstruct Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 09:36
https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere/gamer-station%C3%A6r/f%C3%B8niks/intel-haswell-i5-gtx760-large-gamer.html
Alle delene til denne computer kan du få for 6185,- hvis du selv kan samle.

Intel Core i5 4440   -  1256,-
ASUS H81M-PLUS    - 382,-
Kingston HyperX 2 x 8 GB - 1139,-
GeForce GTX 760   - 1675,-
Cooler Master CM Force 500 - 318,-
WD Blue WD10EZEX 1 TB  - 410,-
Inter-Tech Energon EPS-550W - 228,-
LiteOn IHAS124 (Sort)   - 152,-
Creative Sound Blaster Z - 625,-

Du kan evt. skifte lydkortet ud med et der ikke er surround og så er de nede i en 150,- cirka for det kort, hvilkert bringer prisen ned på 5700,- cirka, og så 689,- for en windows licens, så er du meget tæt på budgettet.

Alle priser er fundet på edbpriser.dk hos individuelle forhandlere, så der er jo mange gange porte på, du kan muligvis spare lidt ved at købe flere dele hos samme forhandler.
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W
Kiss dp-558
PlayStation 3
Asus V1JP-AK042E
Til top
boyscoutdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2013
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boyscoutdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 09:55
Denne fra komplett.dk er et godt bud. Jeg handler ALTID hos komplett, deres service er i top og uden sammenligning i Danmark

Der er for ca. 6400

Komplett Gamer - Unlimited Edition

AMD's Never Settle Forever Silver
Stødsikker PC-æske
Cooler Master Elite 311 Sort/Sølv
Cooler Master B500, 500W PSU
Intel Core i5-4670K
MSI B85M-E45, Socket-1150
Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9
XFX Radeon R7 260X 2GB GDDR5
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM
3 års garanti - Send ind,
Yamaha RX-V767, SONY TA-N55ES, Dali Ikon 6 mk2, Dali Ikon Vokal 1, Dali Lektor 1, Dali Sub AW10, Yamaha BD-A1020, Sony XA30ES, Samsung LE40C655, Cambrigde ID-50
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af boyscoutdk boyscoutdk skrev:

Denne fra komplett.dk er et godt bud. Jeg handler ALTID hos komplett, deres service er i top og uden sammenligning i Danmark

Der er for ca. 6400

Komplett Gamer - Unlimited Edition

AMD's Never Settle Forever Silver
Stødsikker PC-æske
Cooler Master Elite 311 Sort/Sølv
Cooler Master B500, 500W PSU
Intel Core i5-4670K
MSI B85M-E45, Socket-1150
Corsair Value S. DDR3 1333MHz 4GB CL9
XFX Radeon R7 260X 2GB GDDR5
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM
3 års garanti - Send ind,

Umiddelbart virker den lidt dyr i forhold til specs og hvad man kan få andre steder. Lidt mere RAM ville ikke være dårlig og GFX er svagere end 760eren der er i de færdigsamlet fra MM-vision og Topdata i 6000 kr. klassen. Dog er der en 250 GB SSD, hvilket er plus.
Til top
skiveall Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-November-2012
Sted: Skive
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skiveall Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 16:42
Takker foreløbig for de inputs der er kommet, der er jo et lille stykke tid til endnu, det er først til starten af maj, men vil gerne være i god tid, så jeg har lidt at gå efter, hvis der pludselig skulle kommet et godt tilbud.

Efter at have set lidt video på youtube, er jeg slet ikke afskrækket fra at samle den selv, men kom i den forbindelse til at tænke på om der eks. er kølepasta med, eller om det er noget man selv købe ved siden af ?
Panasonic TX-P50VT50Y
Iphone 4 - Ipad 2 - Apple Tv
Bose Cinematic GS II
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 17:52
køber man en CPU løst er der ingen kølepasta på selve CPU'en, men der er som regel pasta på selve køleren der følger med til den. Så umiddelbart skal du ikke tænke på den del, med mindre du vil have en anden køler på. (en lille vandkøler fra eks corsair med alt i et kan gøre underværker i et lille drengerum hvad angår støjniveau, men hvis den står med hørebøffer alligevel, så er det selvfølgelig ligegyldigt :) )
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 19:47
Jeg er også på udkig som du,efter en SpillePC til barnebarnet i konfirmationsgave og har bl a studeret alle de sider og mit budget er ca 5000 uden OS mm, jeg vil så gøre det at jeg giver pc selvf samlet med OS ,klar til spil ,og hans forældre giver så ca 2000 til en R9280 GPU, her vil han blot få æsken fint indpakket og få et vide at kortet allerede sidder i maskinen, på den måde holder jeg budgettet og han får en rimelig god maskine.

Hvis han er som min så et tower hvor der sidder 2 blå blæsere i ,ja spild af penge , men værdsat til lan.

Redigeret af folp - 19-Februar-2014 kl. 19:50
MVH Frank Pedersen

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 22:26
Jeg har selv lige købt en PC via Dustin Home i løsdele

Noctua DH14 (bedre en Corsair vandkøling)
8 gb Corsair Vengence pro
Core i7 4770k
Gigabyte Z87 bundkort
120 gb Samsung SSD

Til knap 5000 kroner inkl. forsendelse. Jeg havde så PSU og kabinet i forvejen. Men spar evt. lidt på CPU'en og du rammer de 5000 men mangler så OS.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu