|
Konkrete Blu-Ray afspillere på markedet. |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Sendt: 09-December-2006 kl. 00:01 |
Som plasma-ejer ville det være fristende,at sige at lavopløst plasma ganske enkelt (også) performer bedre end højopløst LCD ? Men dybest set tror (og håber) jeg ikke, at det forholder sig sådan.Jeg havde nemlig lidt af den sammre oplevelse på KT-messen,hvor man præsenterede Pioners nye højopløste 50"plasma, m BR materiale. Det så faktisk ikke mere overbevisende ud,end de DVD´er der kørte på de almene 50" - snarere tværtimod ! Jeg formodede dog,at det skyldtes et meget tidligt set-up af både BR materiale og skærm. |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12319 |
Sendt: 09-December-2006 kl. 01:28 |
I øvrigt er SWAT selvfølgelig optaget på film, så de har lavet en HD telecine fra den rulle. Derfor er det selvfølgelig rigtig HD og ikke bare 'optimeret' fra en eller anden imaginativ SD master. Redigeret af Naiera - 09-December-2006 kl. 01:34 |
|
simon_r
Bruger Oprettet: 23-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
Sendt: 09-December-2006 kl. 02:17 |
wow, 12K!!!?? tror bare jeg venter på PS3
|
|
Bruger udmeldt 9
-- Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
Sendt: 09-December-2006 kl. 14:04 |
Dette er også grunden til at jeg overvejer at købe en Toshiba HD-DVD-afspiller nu og en PS3 til foråret. |
|
Benton
Guld medlem Oprettet: 05-April-2006 Status: Offline Point: 571 |
Sendt: 09-December-2006 kl. 15:16 |
I tyskland fås den til 1200 Euro, så det er da noget af en prisforskel
|
|
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 11-December-2006 kl. 21:10 |
Der er en iteressant artikel om Pioneers første Blu-ray afspiller, søster til Pioneers Blu-ray afspiller solgt under navnet 'Sony' , her. Interessant læsning! /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
rasmuslarsen
Super bruger Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
Sendt: 11-December-2006 kl. 21:43 |
Flatpanels har i dag frigivet en anmeldelse af Blu-Ray afspilleren Samsung BD-P1000. Læs den her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1165825561 For kort at vende det med filmene, så er den dårlige kvalitet direkte linket til en for hård komprimering i f.eks. S.W.A.T. og Legends of Jazz, som også medfølger. Jeg lavede en del undersøgelser af filmenes kvalitet og komprimeringen medfører f.eks. også udtværede linjer, der igen medfører en slør-agtigt effekt på visse objekter. De første udgivelser er dog også på single-layer skiver og i mpeg2 komprimering. Blu-Ray har langt større potentiale end S.W.A.T. og Legends of Jazz viser, så døm endelig ikke teknologien udelukkende på dette. Ud over det, så synes jeg dog heller ikke Samsungs LCD serier imponerer på lige præcis HD gengivelsen. Jeg testede med M61 i anmeldelsen og jeg er ikke i tvivl om, at f.eks. Sharps XD1 serie, som jeg også havde stående, gjorde et langt bedre stykke arbejde. Redigeret af rasmuslarsen - 11-December-2006 kl. 21:43 |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |