|
Konspirationer og HD |
Besvar |
Forfatter | |
fumper
Guld medlem Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
Emne: Konspirationer og HD Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 23:39 |
Pt. er der 4 anmeldelser af bluray film på forsiden af recordere.dk
jeg indrømmer blankt at jeg ikke følger med i alle udgivelser, men er det virkelig rigtigt at der er så få hd-dvd film der udkommer, eller er det bare fordi dem der anmelder tilfældigt har bluray afspillere? (trods overskriften er jeg altså ikke vild efter at skabe konfrontationer, jeg syntes blot at det var lidt pudsigt med den fordeling. Jeg er i sidste ende mest interesseret i at jeg kan få de film jeg gerne vil se :-) og hvis ikke det var fordi hd-dvd er fuldstændig fri for regioner, så var jeg såmænd hamrende ligeglad med hvad det hed... og selvom bluray er låst(grr) så skal jeg nok have en bluray afspiller også på et tidspunkt) Mvh Ole |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 00:19 |
Hej Ole Vores filmanmelder - Bruce - kan afspille begge dele. Og der ligger også et par HD DVD anmeldelser. Så når du møder det ene format frem for det andet, så er det mere et udtryk for at de nye / interessante film lige var på dét format fremfor det andet. For filmene er vigtigere end formatet /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
musicus
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 00:26 |
Well, for tre af filmenes vedkommende (Black Book, Immortal Beloved, The Day after Tomorrow) giver det vel helt sig selv, da de kun findes udgivet på Blu-ray formatet. Ingen konspirations-teori her, i mine øjne. Redigeret af musicus - 04-Oktober-2007 kl. 10:56 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 01:35 |
HD-DVD lejren bliver nok nødt til at acceptere at der vil være lidt ekstra fokus på Blu-Ray i de kommende uger.
De første Fox udgivelser med BD+ er kommet, og der ser ud til at være kompatibilitetsproblemer med flere afspillere, se her. Det er ikke helt klart endnu om det er et BD+ eller BD-J (Java) problem, men mon ikke de frustrerede kunder er ret ligeglade? Samtidig er der kommet nye AACS krypteringsnøgler, så der må være travlt hos Slysoft i disse dage. Lad os håbe at de snart kommer og redder de betalende kunder. Redigeret af JesperLund - 04-Oktober-2007 kl. 01:37 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Boogie
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 08:00 |
Hvis i vil læse anmeldelser af HD film i begge formater, er det med at gå ind på: highdefdigest.com, der kommer anmeldelser af stort set alt udgivet på formaterne. -Og det er ikke bare en tynd anmeldelse, der beskrives stort set alt hvad kan ønskes både teknisk kvalitet og indhold (naturligvis for anmelderens egen regning, men det er god information før et evt. køb) Boogie Redigeret af Boogie - 04-Oktober-2007 kl. 08:03 |
|
fumper
Guld medlem Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
Sendt: 04-Oktober-2007 kl. 09:49 |
Jeg kunne ikke være mere enig, som jeg også skriver er det ikke for at starte en religionskrig, det slog mig bare som pudsigt at der var 4 af dem, og ingen på hd jeg havde også en mistanke om at det var udgivelserne der gjorde det, den eneste jeg vidste var udkommet på HD-Dvd var Troy, hvis jeg nu nemt kunne få fat i en region1 afspiller til bluray, uden at skulle hente en ps3 i usa eller japan, så ville jeg brokke mig meget mindre /Ole |
|
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 10:47 |
Igen nyder jeg citere fra en repræsentant for Stofa, tilbage i starten af 90'erne. Området eller båndet 300 til 470 MHz var yderst velegnet til distribuere HDTV, men se hvad som skete. Se dette er min form for programsendt HDTV Konspirationerne. |
|
musicus
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 11:00 |
Øøeeeh??
|
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
moho
Guld medlem Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 13:39 |
Ja, er det ikke konspiratorisk så langsomt det går for HDTV? De svorne tilhængere heraf må da blive dybt frustrerede. Og lur mig om ikke Folketinget glæder sig over disse HD udsendelser O G S Å skal betales i pakkevis, selvom separat betaling ville være (muligt).
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |