recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kontinuerlig optagelse på Yousee boks - hvor længe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKontinuerlig optagelse på Yousee boks - hvor længe

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 18:07
Nu har jeg prøvet at optage med "straks optagelse". Det lader til, at der starten en ny optagelse, hver gang der starter et nyt program, selvom jeg ikke skifter kanal.

Da jeg ikke kan se optagelsen, samtidig med at den bliver optaget, ved jeg endnu ikke, om der bliver ophold i optagelsen.

Latterligt system!

Godt man har sin HDD recorder, som man i det mindste kender, og som har en manual, der beskriver hvordan funktionerne fungerer.

Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af JLee JLee skrev:

Nu har jeg prøvet at optage med "straks optagelse". Det lader til, at der starten en ny optagelse, hver gang der starter et nyt program, selvom jeg ikke skifter kanal.

Da jeg ikke kan se optagelsen, samtidig med at den bliver optaget, ved jeg endnu ikke, om der bliver ophold i optagelsen.

Latterligt system!

Godt man har sin HDD recorder, som man i det mindste kender, og som har en manual, der beskriver hvordan funktionerne fungerer.

Hvis du skal optage f. eks. 10 timer på Eurosport, kan du da bare sætte den til optagelse via N&N eller via guiden. Du kan også sætte den til at optage på tid - det er det der kaldes manuel optagelse. Fordelen ved denne fremgangsmåde er, i modsætning til starks optagelse, der stopper når boksen sættes i STB, at den kan sættes i STB uden det får indflydelse på optagelsen. Så længe optagelsen foregår på den samme kanal, betyder det ikke noget, at optagelsen evt. deles op. Når afspilningen startes, vil den automatisk fortsætte med den efterfølgende optagelse - du vil kun bemærke, at der faktisk begynder en afspilning af den næste optagelse, hvis du ved det.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvis du skal optage f. eks. 10 timer på Eurosport, kan du da bare sætte den til optagelse via N&N eller via guiden. Du kan også sætte den til at optage på tid - det er det der kaldes manuel optagelse. Fordelen ved denne fremgangsmåde er, i modsætning til starks optagelse, der stopper når boksen sættes i STB, at den kan sættes i STB uden det får indflydelse på optagelsen. Så længe optagelsen foregår på den samme kanal, betyder det ikke noget, at optagelsen evt. deles op. Når afspilningen startes, vil den automatisk fortsætte med den efterfølgende optagelse - du vil kun bemærke, at der faktisk begynder en afspilning af den næste optagelse, hvis du ved det.

Det lyder godt, at der ikke kommer lag i optagelsenSmile

Jeg kan ikke bruge guiden, da optagelserne så konsekvent startes for sent (i hvert fald på Eurosport1/2 indtil nu i denne uge). Hvis jeg sætter optagelsen til at starte f.eks. 3 min før og slutte 5 min senere, kan den ikke optage to på hinanden følgende programmer. Da Eurosport overhovedet ikke overholder deres egen sendeplan (skift mellem 1 og 2), tør jeg ikke forlade mig på timer optagelse, men det er godt at vide, at man godt kan optage ti timer uden stop. Min HDD recorder indsætter en pause på 1 min hver 8.timeAngry
Samsung UE40ES7005XXE
Panasonic DMR-BCT820 DIGA
Panasonic DMR-EH770 DIGA
Panasonic DMR-EH63
Samsung SMT-H3126
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2010 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af JLee JLee skrev:

Jeg kan ikke bruge guiden, da optagelserne så konsekvent startes for sent (i hvert fald på Eurosport1/2 indtil nu i denne uge). Hvis jeg sætter optagelsen til at starte f.eks. 3 min før og slutte 5 min senere, kan den ikke optage to på hinanden følgende programmer. Da Eurosport overhovedet ikke overholder deres egen sendeplan (skift mellem 1 og 2), tør jeg ikke forlade mig på timer optagelse, men det er godt at vide, at man godt kan optage ti timer uden stop. Min HDD recorder indsætter en pause på 1 min hver 8.timeAngry
Selvfølgelig kan du optage to på hinanden følgende programmer også når du har sat boksen til at starte x antal min. før det fastsatte starttidspunkt og y min. efter.
Min boks starter 5 min. før og stopper 15 min. efter, men når jeg optager programmer lige efter hinanden, betyder det blot, at de 5 min. før virker på første optagelse og de 15 min. efter sidste optagelse.
Husk, som det fremgår af den brugervejledning, du fik med boksen, at du kan hente en udvidet brugervejledning på yousee.dk. Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 12:31
Min erfaring siger at start optagelse skal være 0min og slut=3min, i tilfælde af optagelse på samme kanal så vil de 3min ligge i starten af optagelse 2, så kan man se det alligevel og få det hele med.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Min erfaring siger at start optagelse skal være 0min og slut=3min, i tilfælde af optagelse på samme kanal så vil de 3min ligge i starten af optagelse 2, så kan man se det alligevel og få det hele med.
Som du beskriver det, må de 3 min. ligge i slutningen af optagelse 2.
Mvh.
Jørn

Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 22:57
Sådan virker det ikke i praksis,,, slutningen ligger altid i starten af opt 2 her hos mig...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 23:41

Sådan virker det ikke i praksis,,, slutningen ligger altid i starten af opt 2 her hos mig...

Hvis jeg har forstået det rigtigt, har du sat boksen til at starte 0 min. før og 3 min. efter.
Lad os nu forestille os at der skal optages to på hinanden følgende programmer. Det ene med start kl. 21.00 og slut kl. 22.30. Det andet program med start kl. 22.30 og slut kl. 00.00. Ifølge dine oplysninger skulle første optagelse starte kl. 21.00 og slutte kl. 22.27. Den anden optagelse skulle så - stadig jf. dine oplysninger - starte kl. 22.27 og slutte kl. 00.00. Det vil jeg klar opfatte som en fejl.
Hos mig ville boksen starte første optagelse kl. 21.00 og slutte kl. 22.30. Anden optagelse starter så kl. 22.30 og slutter kl. 00.03. Det virker både logisk og rigtigt.
Mvh.
Jørn

Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 16:43
Det kan du have ret i, men sådan optager den hos mig Smile og det gør jo ikke noget når bare man lige ved at skiftet kommer og den er hoppet til optagelse 2 og man kan se de sidste 3min.

Måske bruger den den samme tuner og er nød til at 'fuske'
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 17:59

Det kan du have ret i, men sådan optager den hos mig Smile og det gør jo ikke noget når bare man lige ved at skiftet kommer og den er hoppet til optagelse 2 og man kan se de sidste 3min.

Måske bruger den den samme tuner og er nød til at 'fuske'
Ja, det er den samme tuner. den bruger altid tuner 2 til optagelse. Hvis boksen opfører sig, som du anfører, bliver det da et problem, hvis to på hinanden følgende optagelser befinder sig på hver sin kanal. Så får du ikke afslutningen med på første optagelse. Ikke smart.
Mvh.
Jørn

Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 19:52
Korrekt, det har jeg dog ikke prøvet endnu..
Til top
Thomaskn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juni-2011
Sted: Thisted
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 20:35
Kan man få det man har optaget over på sin computer så man kan brænde det ned?? :P 

Hvis man kan det, kan jeg så måske købe det af dig? Wink

Jeg ville nemlig også have optaget alle 24 timer af Le Mans, men den første boks jeg fik fra YouSee var i stykker så fik først en ny i tirsdags.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu