|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
zaule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-September-2007 Status: Offline Point: 64 |
![]() Sendt: 14-August-2009 kl. 23:11 |
Hej Jeg har netop købt et Canon Legria HF200. Der følger ikke meget software med kamaraet fra Canon - kun noget overførelses software, og en player. Kamaraet filmer i et .mts format hvilket jeg gerne vil kunne konventere til et andet format for videre redigering. Jeg har forsøgt at google efter noget software til konventering af disse .mts filer og har bla. forsøgt mig med: Xilisoft HD Video Converter - dog kører filmen ikke længere glidende efter konventeringen - se eksempel i denne .zip fil: http://www.myupload.dk/handleupload/b5157d58e6b8c272096a3b28 152f2dea1250278522 Hvliket software kan jeg bruge til dette - jeg kan se film der er filmet med kamaraet på fx. youtube og de må jo have ændret formatet fra .mts for kunne uploade dertil. Vh. Mads |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Der findes et par kendte videoredigeringsprogrammer, som kan håndtere *.mts input og levere i diverse formater... (og redigere filmen) Pinnacle 12
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
zaule ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-September-2007 Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Kan det passe man skal ud og spendere penge på programmer bare
for man kan sende en video man har optaget til en ven? |
|
![]() |
|
bims ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Ja det kan meget godt passe, prøv evt at hente en prøveversion af pinnacles ver 12, den kan også købes for under en tudse, vel ikke helt urimeligt, er under en femtedel af hvad du har givet for dit kamera. |
|
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D
Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10 |
|
![]() |
|
![]() |
KAn pinnacles høre det uden at det kommer til at se ud som de fil
jeg har lagt op? |
|
![]() |
|
bims ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Undskyld, men jeg forstår ikke lige dit spørgsmål. |
|
Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis jeg nu køber pinnacles, hvis jeg så vil koncentere en .mts om. Vil
den så blive flot eller vil den også hakke lidt i det ligessom den jeg har lagt op fra myupload.dk ligger i min første post |
|
![]() |
|
![]() |
Nu kommer det jo an på hvad du laver din mts fil om til, det forsøg hvor du har lavet den om til en mpeg4 fil er meget svær at bedømme da din optagelse i forvejen er en del urolig og lign. Smider du din mpeg4 optagelse op på f.eks you tube, så konvertere de den om og den vil ganske givet køre flydende. De mpeg4 filer jeg laver med pinnacle 12 eller Adobe cs3, kører for det meste flydende, det kommer jo også an på dit pc grej. Nu er det ikke fordi jeg synes pinnacle programmet er specialt godt/stabilt, redigeringsprogram, jeg anvender det kun lige til at lave mine rå mts filer om til mpeg2, fordi Adobe cs3 ikke kan ta MTS filer. Og dette job gør pinnacle ganske godt, jeg kan ikke se den store forskel.
|
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nej - det er ikke nødvendigt, men det var jo ikke det du spurgte om oprindeligt. Oprindeligt talte du om at konvertere til et format for videre redigering. Så start med at beslutte hvad det er præcis du vil have vejledning om. Så er det lettere at svare. Skal du blot konvertere en video så du kan sende den til din ven, så findes der gratis programmer der gør dette super godt og nemt. eks. xvid4psp http://www.winnydows.com/request.php?39 Det rejser dog nogle spørgsmål du skal finde ud af først: Hvorfor skal det konverteres - kan din ven ikke afspille .mts filer på sin computer ? Hvad skal det konverteres til - skal det være småt så det kan sendes over nettet eller må det godt fylde noget, skal det være DVD fordi han skal afspille det på sin dvd afspiller, eller skal han blot kunne se det på sin computer ? Taler vi istedet om redigering, så rejser det nogen andre spørgsmål Igen, hvorfor skal det konverteres ? det er bedre at redigere i original formatet så du ikke mister kvalitet. Du skal kun konvertere til noget andet inden redigering hvis det er fordi dit redigerings program ikke kan redigere disse mts filer. Hvad har du til at redigere med ? hvis ikke du har noget i forvejen, ja så skal du ud og bruge penge på et redigerings program, et redigerings program er ikke detsamme som blot et konverterings program. Hvad skal resultatet af din redigering blive til ? skal du lave en DVD, en Bluray, en Youtube video, eller blot en fil der kan afspilles på computeren i bedst mulige kvalitet. Eller noget helt andet Kort sagt, hvis du vil have nogen ordentlige svar så er du nødt til at give noget bedre information om hvad det egentlig er du vil opnå Redigeret af spawn - 15-August-2009 kl. 13:37 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Undskyld jeg har formuleret mig ukorrekt, men egentlig ville jeg gerne
konvertere den så jeg kan redigere dem videre, men som du selv siger tror jeg jeg skal have fat i redigereings program der kan tage .mts filerne. Man vil jo næsten altid redigere sine film inden man sender dem videre. Jeg blev bare forvirret da jeg begyndte af konventere mine film at de så begyndte at ligne noget det var optaget af et kamera til 500kr men tak for svarende jeg prøver at finde et redigerings program der understøtter mts |
|
![]() |
|
![]() |
For mig lyder det som om du egentlig ikke har de store krav til redigering, så synes faktisk et program som pinnacle studio ultimate 12, vil være et rigtig godt valg. Og du skal huske at det kræver sit pc at redigere i HD mts formatet. Redigeret af bims - 15-August-2009 kl. 15:21 |
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Kig også på ulead videostudio, billigt men rimeligt godt og nemt http://www.corel.com/servlet/Satellite/us/en/Product/1175714 228541#versionTabview=tab1&tabview = Redigeret af spawn - 15-August-2009 kl. 17:40 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |