|
Konverter PCM/DTS til Dolby Digital. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:31 |
Halløjsa.
Jeg søger en konverter der kan konvertere 5.1/7.1 uncompressed om til Dolby Digital 5.1/7.1. Findes der mon sådan en? Grunden til jeg gerne vil have sådan en, er at mit Tritton Warhead headset skal have Dolby Digital via optisk, og min Xbox One kan kun smide Uncompressed lyd ud via optisk, da Microsoft lige har valgt at nedprioritere Dolby Digital på den optiske port. Derefter søger jeg altså en adapter/konverter boks/et eller andet smart, der kan dette. Håber i kan hjælpe. - BubbiBubbi Redigeret af BubbiBubbi - 27-Januar-2014 kl. 17:51 |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan ikke smide uncompressed LPCM på optisk med mere end 2 kanaler. Med andre ord, 5.1 eller 7.1 uncompressed kan IKKE sendes via optisk kabel...
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
Ah ja, det har du da ret i.
Men det er sådan set heller ikke så vigtigt, da det ikke er uncompressed jeg skal bruge, men derimod Dolby Digital. Uncompressed kommer self. fra HDMI'en. Det er DTS surround der kommer via optisk. Så skal altså have fundet en måde at lave enten den uncompressed/DTS lyden fra HDMI'en eller DTS'en fra den optiske om til Dolby Digital. Kan dette lade sig gøre på nogen måde? En konverterboks kan sagtens være løsningen. Er bare snart træt af at sidde med et dyrt headset, og så kun kan høre stereo. |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
Dvs. du skal bruge en af disse:
1) HDMI DTS -> Optisk DD 2) HDMI LPCM -> Optisk DD 3) Optisk DTS -> Optisk DD Det bedste jeg kunne finde var denne: HDMI Dolby DTS PCM 5.1 7.1 To Optical Digital Audio Converter Decoder. Edit: Det ser ikke ud som om ovenstående kan konvertere lyden mellem formaterne, så den kan nok ikke bruges alligevel... Redigeret af HeartWare - 27-Januar-2014 kl. 17:05 |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Nej desværre.
Tror ikke det kan lade sig gøre. :( Må bare væbne mig med tålmodighed ind til Microsoft får gang i noget Dolby Digital via optisk. Er trods alt det langt størstedelen af alle surround headsets bruger. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |