|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() |
||
Det kan stadig ikke lade sig gøre. En konvertering til et andet format er og bliver en omkodning.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
||
Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
|||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
![]() |
||
Sludder. Hvis der udelukkende er tale om at skifte containerformat, så kan det sagtens lade sig gøre uden omkodning af selve billed og lyd stream indeholdt i containerformatet, selv om det måske kan være lidt forvirrende og give nogle andre associationer at kalde det "konvertering". F.eks kan man sagtens gå fra TRP til TS, MPG elller mkv osv (eller omvendt) uden at der er tale om omkodninger. Til Helmer: Jeg havde selv tænkt på at prøve at tage udgangspunkt i metoden beskrevet i nedenstående link, men jeg er aldrig selv kommet så langt som til at prøve det i praksis. Så om det også virker til DR-HD og om deres videostream er BD/AVCHD kompatibel skal jeg ikke kunne udtale mig skråsikkert om. Bare husk at du skal have omkodet lyden først til f.eks AC3 først med et eller andet program. Men jeg mener nok at huske at man sagtens man kan remuxe seperate [demuxede] filer ved at tilføje dem TSMuxer's input files. Håber det i det mindste orienterer dig i brugbar retning, og sig gerne til når/hvis du finder en metode der virker. http://www.kreapp.com/apps/mkv_to_bluray/burn_bluray_instructions.pdf Mvh TBC |
|||
![]() |
|||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
||
Du kan faktisk konvertere en container til en anden f.eks. MP4 til MKV eller AVCHD, uden nødvendigvis at ændre formatet (transcoding) af de streams der er embedded i containeren. Det er dog ikke alle containers, der understøtter dette og ikke alle formater kan lægges ind i alle containers. |
|||
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Er der ikke een der kan uploade en sample af DR HD fra DVB-T så man har noget at arbejde med ?
Jeg har kun DVB-C som allerede benytter AC3 5.1 så herfra er det nemt nok.
|
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
kleth ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2006 Status: Offline Point: 215 |
![]() |
||
vlc.exe" -vvv -I dummy input.ts --sout=#transcode{acodec=a52,ab=192,channels=6,samplerate=48000}:duplicate{dst=std{access=file,mux=ts,dst=output.ts} vlc://quit
Transkoder LATM HEE-AAC i input.ts (fra DVB-S) til AC3 i output.ts fil, som kan læses af tsMuxeR og outputtes som AVCHD eller andet format som understøttes. For mig tager det ca. 3minutter alt inklusive. Redigeret af kleth - 23-Marts-2010 kl. 14:55 |
|||
IPBOX 910 HD. Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450. DNT Ipdio Mini Pro. QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407. - Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() |
||
[QUOTE=kleth]
For mig tager det ca. 3minutter alt inklusive. Og hvor mange GB er den fil på?
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
||
Det første problem er at få HE-AAC lyden ud af TS filen og få den omkodet til AC3 på en nem måde. Jeg kan iøvrigt ikke se nogen saglig begrundelse for at DR bruger den besværlige lyd codec, udover at den er smart og moderne. Det andet problem er at DR ikke kan finde ud af at kode i MPEG4 uden at fylde TS filen op med masser af tomme 'filler data'. Filen kommer derved til at fylde henved dobbelt så meget som nødvendigt. Det er selvsagt helt uakceptabelt i en AVCHD mappe, som ellers ofte ville kunne være på en alm. DVD skive. Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men jeg hører gerne om andre har bedre held med sig. Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så skulle du måske uploade en sample som spawn foreslår - Vi forsøger at hjælpe dig og du sidder bare og siger det dur ikke.
|
|||
|||
![]() |
|||
Com-paq ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
||
Besvarelse Slettet Redigeret af Com-paq - 25-Marts-2010 kl. 05:44 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
http://212.242.212.22:27366/Upload/ Erik Helmer Nielsen |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |